«بهرام افشاری»: نمایش «جوجه تیغی» قصه جوانان عاشق بازیگری است


  X  

«بهرام افشاری»: نمایش «جوجه تیغی» قصه جوانان عاشق بازیگری است

مهر/ نمایش «جوجه تیغی» به نویسندگی و کارگردانی بهرام افشاری از ۸ آذرماه در تماشاخانه باران روی صحنه می‌رود.
افشاری که پیش از این نمایش «جوجه تیغی» را در مردادماه و شهریورماه سال جاری در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه برده بود، درباره اجرای مجدد این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: از اجرای «جوجه تیغی» در سالن انتظامی استقبال خوبی شد و البته برخی از مخاطبان به دلیل ظرفیت محدود سالن نتوانستند به تماشای اجرای «جوجه تیغی» بنشینند. از این رو وقتی تماشاخانه باران پیشنهاد اجرای این نمایش را داد، پذیرفتم.
این بازیگر جوان و فعال تئاتر ایران درباره موضوع نمایش «جوجه تیغی» توضیح داد: مقوله اصلی «جوجه تیغی» درباره هجرت جوانان شهرستانی عاشق بازیگری به سمت تهران است. این کار برگرفته از یک سال و نیم تحقیق من از آدم‌های عاشق بازیگری است که لحظات دراماتیک آن‌ها را جمع‌آوری کردم و با بخش‌هایی از زندگی خودم ادغام کردم.
بازیگر نمایش «هیپوفیز» درباره دلایل انتخاب نام «جوجه تیغی» برای این اثر نمایشی، یادآور شد: شخصیت نمایش تحت تأثیر ناملایمات و اتفاق و سختی‌هایی که در تهران برایش رخ می‌دهد، ظاهری خشن دارد ولی در عین حال درونش کودکانه و آرام دارد. از این رو نام «جوجه تیغی» را برای این اثر انتخاب کردم.
افشاری درباره چرایی حضورش به صورت همزمان به عنوان کارگردان و بازیگر «جوجه تیغی»، اظهار کرد: موضوع این نمایشنامه برای خودم یک مسأله بود و چون من بچه شهرستان هستم و این موضوع را لمس کرده‌ام، گمان کردم احتمال دارد با حضور یک کارگردان یا بازیگر دیگر، کار به سمت دیگری برود.
نمایش «جوجه تیغی» از روز ۸ آذرماه ساعت ۱۷ در تماشاخانه باران به صحنه می‌رود.


ویدیو مرتبط :
نمایش جوجه تیغی