مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



لیست خدمات موکب ها


به گزارش شیعه انلاین ، انواع پذیرایی صبحانه / ناهار / شام. طبیعتاً در این حالت حق انتخاب با شماست که از کدام چادر چه چیزی را برای ناهار یا شام انتخاب می کنید!

مثلاً ممکن است جایی به اصرار شما را دعوت به قیمه نجفی کند و چادری دیگر آب گوشت پخته باشد یا حتی در ایستگاهی برای صرف ساندویچ فلافل توقف کنید! حتی تنور هم در کنار راه یافت می شود و همانجا مشغول پخت نان هستند! انواع طعام از ماهی تا انواع ساندویچ و خورشت را می توانید در طول مسیر میل بفرمایید! علاوه بر رایگان بودن اصرار صاحب طعام و التماس او برای خوردن حتی یک لقمه از طعامش هر انسانی را منقلب می کند.

هر چه که خواستید میل کنید اما حواستان باشد که به زیارت امام حسین علیه السلام می روید.

امام صادق علیه السّلام فرمود: به من خبر رسیده است گروهى چون حسین علیه السّلام را زیارت میکنند، سفره‏هائى به همراه خود میبرند که بزغاله بریان و حلواى خرما  و امثال آنها در آن حمل شده است، در صورتى که اگر قبور دوستانشان را زیارت میکردند چنین غذاهائی با خود نمیبردند.

انواع میوه: معمولاً میوه ها را در وسط راه پیاده روی به زور به دستتان می دهند. البته میوه به اندازه دیگر خدمات زیاد نیست. انواع شیرینی جات:خرما و شیرینی های محلی عراق به وفور در طول مسیر دیده می شود. پیشنهاد می کنیم از خرماهایی که با ارده مخلوط شده اند بخورید برای رفع خستگی بسیار اثربخش است و بسیار هم خوشمزه!

انواع نوشیدنی: چیزی که شاید در تمام مسیر به صورت یکنواخت پراکنده شده است چایی شکر معروف عراقی هاست! که در استکان های کمر باریک زائران را برای رفع خستگی و عطش به سوی خود می خواند! علاوه بر چایی قهوه تلخ و آب معدنی و انواع نوشابه هم در طول مسیر توزیع می گردد.

نوعی چایی با لیمو هست که به آن هامور می گویند. حتما امتحان کنید!!

توصیه می شود قهوه عربی نخورید چون واقعا جنبه بالایی می خواهد!!بسیار تلخ است…بسیار!!

در سفرهای قبلی ما ایرانی ها را که می دیدند برایمان چای کم رنگ می ریختند و می گفتند خفیف! خفیف! محل خواب و استراحت:بعضی از موکب ها طوری شرایط موکب را طراحی کرده اند که محل استراحت زائرین باشد. در این موکب ها پتو و بالش و سایر ملزومات یافت می شود و معمولاً در هر ساعتی عده ای در این موکب ها مشغول استراحت هستند

ماساژ زائرین: در طول مسیر موکب هایی را خواهید دید که زائرین را ماساژمی دهند! بعضی توسط دستگاه و بعضی به صورت سنتی و حرفه ای! حتی در مواردی پاهای خسته و خاکی زائرین را به زور می شویند! حتی ناراحت می شوند اگر شما اجازه ندهید که پاهایتان را بشویند! البته دقت کنید این خدمت مختص آقایان است.

ایستگاه های امدادی و توزیع دارو و ملزومات پزشکی: در طول مسیر ایستگاههای امدادی تعبیه شده است که اگر مشکلی برای کسی پیش آمد با مراجعه به این ایستگاه ها از خدمات پزشکی بهره مند شود. در طول مسیر هلال احمر ایران نیز ایستگاههایی دارد که به زائرین خدمات می دهد.

ایستگاه های فرهنگی: کمتر از این ایستگاه ها می بینید. اما در این ایستگاه ها بسته های فرهنگی از مداحی تا پوستر و مطالب و بروشور های فرهنگی توزیع می شود و معمولا مداحی پخش می کنند. در مسیر برایمان جالب بود که مداحی های ایرانی هم می گذاشتند!اگر توانستید سی دی مداحی یا مولودی(عربی مناسب و یا ایرانی) تهیه کنید و به موکب دارها بدهید، چون بعضی از مداحی های آنها غیرقابل تحمل است البته برای ما که به سبک های عربی عادت نداریم.

خدمات متفرقه!: برخی از موکب ها دست به نوآوری زدند و خدماتی به مردم ارائه می کنند که ممکن است مورد نیازشان باشد مثلاً موکب هایی هستند که خیاط در آنها نشسته و با نخ و سوزن و چرخ خیاطی آماده است تا مشکل لباس یا کیف دستی شما را برطرف کند! در موکب هایی کفاش نشسته! در موکب هایی برخی با تلفنی در دست التماس می کنند که از تلفن آنها استفاده کنید.حتی کالسکه تعمیر می کنند!


ویدیو مرتبط :
دانلود تیزر آیتم لیست سیاه (نقد بازی اسپلینترسل بلک لیست)