فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



برند گردشگری اصفهان نیمه اول امسال رونمایی می شود


رضا برادران اصفهانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برند گردشگری اصفهان، نشان و نماد این شهر تاریخی و فرهنگی در زمینه گردشگری است و باید در انتخاب آن نهایت دقت را انجام داد.
وی اظهاركرد: برند یك شهر در بردارنده ویژگی های فرهنگی، اجتماعی و صنایع مختلف آن شهر است و نباید بصورت شتاب زده یا اعمال سلایق شخصی انتخاب شود.
رئیس كمیسیون حقوقی انجمن گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینكه از پس از زمان صفویه ، نیمی از صنایع دستی جهان در شهر تاریخی اصفهان تولید می شده است، افزود: به همین دلیل اصفهان را نصف جهان نامیدند.
وی تصریح كرد: بنابر این باید در انتخاب برند گردشگری اصفهان نیز به این موضوعات توجه كرد و در انتخاب آن شتاب زده عمل نكرد زیرا تغییر برند یك شهر همانند خوراندن سم مهلك به آن شهر است.
برادران اصفهانی اضافه كرد: چنانچه در انتخاب برند گردشگری شهر اصفهان اشتباهی بوجود آید، چهره تاریخی و فرهنگی این شهر كه از آن به عنوان شهر موزه یاد می شود، تخریب خواهد شد.
كنفرانس بین المللی برند گردشگری اویل دیماه سال گذشته به میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان با حضور كارشناسان داخلی و خارجی برگزار شد.
در همین حال برادران اصفهانی، كنفرانس برگزار شده را بی ثمر دانست و تصریح كرد: برند گردشگری باید مقبولیت عمومی داشته باشد و انتخاب آن كار مردم و نخبگان گردشگری شهر است.
وی افزود: براساس اعلام اتاق بازرگانی اصفهان برای برگزاری همایش یاد شده هزینه های كلانی صرف شد اما به دلیل عدم هماهنگی بین اتاق بازرگانی اصفهان و دست اندركاران گردشگری استان، نتایجی كه باید از كنفرانس بین المللی برند گردشگری اصفهان به دست می آمد، به دست نیامده است.
عضو كمیسیون حقوقی انجمن گردشگری اصفهان تصریح كرد: انتخاب برند گردشگری شهر، بدون برگزاری همایش های پرهزینه و با انجام تحقیقات علمی، فراخوان عمومی و استفاده از نظرات اهل فن امكانپذیر است.
وی افزود: انجمن گردشگری اصفهان برای انتخاب برند گردشگری شهر در این راستا قدم برداشته و امیدوار است تا نیمه اول امسال برند گردشگری اصفهان را انتخاب و از آن رونمایی كند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی كه یكهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان امام (ره)، كاخ چهلستون، باغ فین كاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است، كانون توجه گردشگران داخلی و خارجی می باشد.
اصفهان همچنین با برخورداری از جاذبه های طبیعی سرسبز و كویری در غرب و شرق استان، گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می كند.
وجود تنوع قومیت های مختلف در این استان و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان توحیدی در اصفهان از دیگر ویژگی های شهر گنبدهای فیروزه ای است كه انگیزه گردشگران جامعه شناس و محققان این حوزه را برای سفر به اصفهان دو چندان می كند.
براساس اعلام اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، در حال حاضر بیش از 18 هزار هنرمند در بیش از 196 رشته صنایع دستی در این استان فعالیت می كنند.
شورای جهانی صنایع دستی، 14 مهر سال 94 اصفهان را از بین شش شهر جهان كه نامزد ثبت جهانی صنایع دستی شده بودند به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزید.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است كه از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
2093

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
هنر و معماری اصفهان | جاذبه های گردشگری اصفهان