سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حمایت دولت از اقتصادی کردن سرمایه گذاری برای افزایش ظرفیت میزبانی سایتها در داخل کشور


سهم آی سی تی(فناوری اطلاعات و ارتباطات) از تولید ناخالص داخلی کشور اکنون 2.7 درصد است؛ پیش بینی برنامه ششم توسعه این است که این سهم رشدی دو برابری تا پایان برنامه داشته باشد.
علی اصغر انصاری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: افزایش ظرفیت هاستینگ در کشور کمک خواهد کرد سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ششم توسعه تحقق یابد و رسیدن به این چشم انداز ممکن باشد.
وی گفت: انتقال سایت های اینترنتی به داخل کشور از دیگر گام هایی است که می تواند برنامه ششم توسعه در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را محقق کند.
این مقام مسئول، تعداد سایت هایی که اکنون در ایران میزبانی می شوند را در حدود 100هزار وبسایت اعلام کرد و افزود: یکی از برنامه های مهم وزارت ارتباطات، حمایت از اقتصادی کردن سرمایه گذاری برای توسعه ظرفیت میزبانی و بهره برداری توسط بخش خصوصی است.
انصاری ادامه داد: میزبانی کردن از سایت هایی که در طول برنامه ششم بوجود خواهد آمد، نسبت در نظر گرفته شده برای تحقق برنامه ششم را دست یافتنی خواهد کرد.
معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری گفت: انجام این فعالیت ها تحقق چشم انداز در نظر گرفته شده برای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را ممکن می کند.
نصرالله جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات پیش از این گفت: افق پیش روی برنامه ششم توسعه از افزایش دو برابری سهم آی.سی.تی (ICT) در اقتصاد کشور حکایت دارد و بر این اساس گردش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات باید از 27 هزار میلیارد کنونی به 70 هزار میلیارد افزایش یابد؛ این در حالی است که در برنامه ششم توسعه، پیش بینی 130 هزار میلیارد گردش بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات دیده شده است که امیدواریم حداقل 60 درصد آن محقق شود.
اقتصام(4)2078** 2023

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افزایش سرمایه گذاری و رشد اقتصادی