سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فضای جناحی و سیاسی‌کاری نباید چتری بر روی آموزش‌ و پرورش شود


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سیمرغ، سید علی ادیانی دوشنبه‌شب در همایش تجلیل از مقام معلم، با بیان اینکه هفته معلم به‌نام و یاد انسان بزرگ و فرهیخته‌ای نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: انسانی که صداقت، درک درست و به‌روز بودن در بیان و مفاهیم انقلابی و اسلامی او، غبار زمان بر کارنامه او ننشسته و هر چه زمان به جلو پیش می‌رود احساس نیاز به مطهری، مطهری‌ها و اندیشه مطهرش بیشتر می‌شود.

وی افزود: قطعاً شخصیت جامعی همانند شهید مطهری که امام راحل در رابطه با تألیفات و آثار این شخصیت بزرگ فرمودند: «مجموعه و آثار شهید مطهری بدون استثناء آموزنده است»، بیان و تحلیل چنین شخصیتی از زوایای مختلف می‌تواند مورد نقد و تبیین قرار گیرد.

منتخب مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از هزاران نکته در شخصیت این انسان ارزشمند، روشنفکر دینی، مصلح انقلابی، مقلد امام و تابع آموزه‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) مفهوم‌سازی واژگان بوده است، تصریح کرد: مفهوم‌سازی واژگان موردنیاز زمان خویش و نهادینه کردن آن برای بعد از خود بزرگ‌ترین شاخصه انسان‌هایی است که به فکر تولید کلیدواژه است.

ادیانی ادامه داد: بزرگ‌ترین نشانه‌ای که انسان از فهم دقیق علمی و مبنایی برخوردار می‌شود ترسیم کلیدواژه در گفتمان‌های خویش است چرا که این کلیدواژه‌ها راهگشا و مفهوم‌ساز هستند.

وی با اشاره به اینکه هنر شهید مطهری مفهوم‌سازی متناسب با نیاز عصر و زمان خود و بعد از خود بوده است، بیان کرد: امروزه کتاب‌های شهید مطهری در اروپا، آمریکا، آفریقا و آسیا مورد استقبال شدید روشنفکران سیاسی، علمی، مذهبی و انقلابی است.

منتخب مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنم که به‌عنوان معلم در خدمت فرزندان این خطه بوده‌ام البته نامهربانی‌ها و درشت‌گویی‌هایی در مقطعی از بابت تخریب مطرح‌ شده است.

ادیانی با بیان اینکه دست‌هایی وجود داشته و دارد که قصد شکستن اقتدار فرهنگیان و معلمان را دارد، اضافه کرد: عده‌ای دانسته و ندانسته در طبلی می‌کوبند که معلم جز تدریس، گچ و تخته هنری از او برنمی‎آید اما اگر کمی بر حافظه تاریخی خود فشار بیاورند می‌بینند این انقلاب از ابتدا تا حال و آخر مملو از درخشش وجودی و کارآمدی معلمان و فرهنگیان در این کشور است.

وی ادامه داد: شهید مطهری، شهید رجایی، شهید باهنر، شهید بهشتی، شهید چمران، شهید همت و شهید باکری همه معلم بودند و هستند.

*مقوله آموزش‌ و پرورش مقوله حاکمیتی است

منتخب مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این اعتماد به ‌نفس، ارتقاء ظرفیت‌ها و ایجاد فرصت‌های جدید جز استراتژی کار فرهنگیان و معلمان قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق رخ دهد به نفع کشور است البته این به معنی نفی ظرفیت‌های ارزشمند دیگر اقشار و اصناف نیست.

ادیانی یادآور شد: مقوله آموزش و پرورش در دنیا و قانون اساسی یک مقوله دولتی نیست بلکه یک مقوله حاکمیتی است.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان کشور این نگاه را مبنای برنامه‌ریزی در آموزش‌ و پرورش قرار داده و نظام آموزش‌ و پرورش را به‌عنوان یک مقوله حاکمیتی قرار دهند، تصریح کرد: بخش زیادی از دغدغه فرهنگیان حل می‌شود.

منتخب مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل اینجاست که حتی در ذهن برخی مسئولان آموزش‌ و پرورش یک وزارتخانه است، البته در دولت به لحاظ ساختار حقوقی این حرف درست است و آموزش‌ و پرورش وزارتخانه‌ای در غرفه مجریه است اما این وزارتخانه ماهیتی حاکمیتی دارد.

ادیانی با اشاره به اینکه وقتی عنصر و پدیده‌ای حاکمیتی شده حکومت و مجلس باید برای آن هزینه کند، خاطرنشان کرد: تا این نگاه جا نیفتد امکان ندارد تحول جدید و بنیادی در آموزش‌ و پرورش رقم بخورد.

وی تأکید کرد: مدیران آموزش‌ و پرورش قبل از آنکه مدیر دولت باشند باید مدیر حکومت باشند همچنین آموزش‌ و پرورش نباید در فضای جناحی قرار بگیرد و سیاسی‌کاری چتر بالای سر آموزش‌ و پرورش شود.

منتخب مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش باید سیاسی درون نظام، حکومت و انقلاب باشد، یادآور شد: بچه‌های انقلاب باید مدیران این دستگاه باشند و رویکرد در آموزش‌ و پرورش باید حاکمیتی، مردمی، علمی و انقلابی شود.

ادیانی در پایان گفت: همه نیروهای کارآمد باید مورد حمایت قرار بگیرند چرا که مردم و انقلاب نیز همین را می‌خواهند.

* مسئولان بازنشستگان را دریابند

امام جمعه سیمرغ در این همایش اظهار کرد: بعضی از قلم‌ها و جریانات سیاسی قبل از انقلاب و حتی بعد از انقلاب به‌دنبال این بودند که احکام سیاسی را تاریخ‌مند بکنند و بعد از آن زیرش بزنند و بگویند که احکام اسلامی برای این مقطع مناسب بوده و به‎منظور پیشرفت بشر لازم به اجرای احکام اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی افزود: در این زمان قلم شهید مطهری به دفاع از مجموعه اسلام پرداخت و امام راحل نیز از مجموعه آثار قلمی شهید مطهری دفاع کردند.

وی با بیان اینکه مسئولان، بازنشستگان را دریابند، تصریح کرد: بد است روز معلم از معلم تکریم شود اما از خانواده‌های این عزیزان تکریم نشود.

امام‌ جمعه سیمرغ در پایان گفت: تعطیلات تابستانی و بعد از تعطیلات را در سر معلمان نزنید و نگویید به‌دلیل تعطیلات فراوان باید از مزایای کم استفاده کنید.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از معلمان نمونه و خیرین مدرسه‌ساز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/86036/ر40/


ویدیو مرتبط :
فرقه جناحی محمد صالح جناحی