کارگردان فیلم «خانه دختر»: جلوگیری از همکاری من و شایسته کذب محض است


کارگردان فیلم «خانه دختر»: جلوگیری از همکاری من و شایسته کذب محض استآی سینما/ شهرام شاه‌حسینی کارگردان فیلم توقیف‌شده «خانه دختر» می‌گوید که هیچ دستوری درباره عدم همکاری‌اش با محمد شایسته تهیه‌کننده این فیلم به او ابلاغ نشده و این شایعه کذب محض است. او همچنین معتقد است فروش بسیار بالای فیلم‌های اکران نوروز از یک سو می‌تواند امیدوارکننده باشد و از سوی دیگر می‌تواند باعث سلب اعتماد مردم به سینما شود.
فروش بالای فیلم‌های اکران نوروزی باعث شده است که اغلب سینماگران به ساخت فیلم‌های متعدد امیدوار شوند. شهرام شاه‌حسینی کارگردان سینما و تلویزیون فروش بالای فیلم‌های نوروزی را امیدوارکننده می‌داند. اما او همچنین معتقد است که این فروش با توجه به جمعیت تهران خیلی هم بالا نیست و سینمای ایران پتانسیل این را دارد که فیلم‌ها با اقبال عمومی بیشتری مواجه شوند: «فروش فیلم‌های نوروزی اتفاق خیلی خوبی برای سینمای ایران بود و من بسیار امیدوارم که این میزان فروش جرقه نباشد و در ماه‌های آینده گیشه سینمای ایران به همین روند مثبت ادامه دهد. این میزان فروش برای سینماگران بسیار امیدبخش است اما به نظر من این میزان فروش خیلی هم بدون اشکال نیست، چون برای جمعیت تهران که حدود 14 میلیون نفر است، فروش 8.9 میلیاردی در حد شوخی است و باید این میزان فروش با توجه به جمعیت تهران افزایش بیشتری داشته باشد.»
شاه‌حسینی البته می‌گوید اگر یک فیلم کیفیت آن‌چنانی نداشته باشد اما درعین‌حال به فروش بسیار بالایی دست پیدا کند، ممکن است این قضیه به ضرر سینما تمام شود، چون مردم اعتماد خود را به سینما از دست می‌دهند و دیگر برای تماشای فیلم سینما نمی‌آیند: «من در مواردی با بازخوردهایی مواجه شدم که نشان می‌داد بعضی از مخاطبان ناراضی از سالن بیرون می‌آمدند و می‌گفتند که این دیگر چه فیلمی بود؟! به نظر من این اتفاق ممکن است به ضرر سینما و خود کارگردان تمام شود. چون اگر مخاطب ناراضی از سالن سینما بیرون بیاید و با این آمار فروش بالا و شوک‌آور مواجه شود، ممکن است اعتماد خود به سینما را از دست دهد. البته این قضیه ممکن است به ضرر خود کارگردان هم تمام شود.»
پیش‌ازاین شایعه شده بود که کارگردان و تهیه‌کننده فیلم توقیف‌شده «خانه دختر» دیگر اجازه همکاری با یکدیگر ندارند و به همین علت شهرام شاه‌حسینی از ساخت فیلم «50 کیلو آلبالو» انصراف داد تا مانی حقیقی جای او را به‌عنوان کارگردان در این فیلم بگیرد. اما شهرام شاه‌حسینی می‌گوید این قضیه اصلا صحت ندارد و ممکن است در آینده با محمد شایسته همکاری مجددی را آغاز کند: «پروانه ساخت «50 کیلو آلبالو» در ابتدا به نام من و آقای شایسته صادر شد. این شایعه اصلاً صحت ندارد و آقای ایل‌بیگی هم می‌توانند صحت گفته‌های من را تأیید کنند. ممکن است در آینده من و آقای شایسته با یکدیگر کارکنیم و ممکن است کار هم نکنیم، اما این که شخصی به ما دستور داده باشد که دیگر نمی‌توانید بنا به دلایلی با یکدیگر همکاری داشته باشیم را من تکذیب می‌کنم چون این موضوع اصلاً صحت ندارد.»

منبع:


ویدیو مرتبط :
فیلم کوتاه ( کذب ) کارگردان امید منصورنیا