سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جوان نوشت: «نفوذ کدخدا» زير نفوذ 13 آبان 94 رفت


روزنامه جوان/ متن پيش رو در جوان منتشر شده و انتشار آن به معني تاييد تمام يا بخشي از آن نيست

مراسم روز ملي استکبارستيزي روز گذشته با حضور اقشار مختلف مردم در سراسر کشور برگزار شد. مراسمي که در تهران همچون سنوات گذشته در مقابل لانه جاسوسي سابق امريکا اجرا شد و مردم شعارهاي ضد استکباري خود را در مقابل محلي سردادند که روزگاري مرکز فرماندهي ايالات متحده براي سلطه بر کشورمان بود.

هشدار درباره نفوذ سياسي- اقتصادي امريکا
در اين راهپيمايي بزرگ، راهپيمايان تهراني با در دست گرفتن پلاکاردهايي همچون «حافظ امريکا بودن ممنوع» و «نفوذ سياسي- اقتصادي ممنوع» به مسئولان کشورمان در مورد خوش‌بيني به کشور عهدشکن امريکا هشدار دادند. همچنين راهپيمايي‌کنندگان با شعار« نسل علي‌اکبريم فداييان رهبريم» حمايت خود را از رهبر معظم انقلاب ابراز داشتند. علاوه بر اين راهپيمايان با در دست گرفتن پلاکاردهايي با عنوان «چون مصدق به امريکا اعتماد نکنيم و آقاي ظريف احتياط احتياط» بد عهد بودن مسئولان امريکا را به سمع و نظر مسئولان کشورمان گذاشتند.
از جمله شعارهاي جديدي که امسال در پلاکاردها و بنرهاي دانش‌آموزان شرکت‌کننده در راهپيمايي يوم‌الله 13 آبان به چشم مي‌خورد، «لعنت خدا بر کدخدا» است بود.
مضمون يکي ديگر از پلاکاردهايي که دانش‌آموزان تهراني در دست داشتند «مرگ بر امريکا رمي جمرات امروز ماست» بود. گفتني است، يکي از موضوعات قابل توجه در اين راهپيمايي حضور تعداد زيادي ماکت موشک بالستيک «عماد» بود که چندي پيش توسط متخصصان کشورمان ساخته و با موفقيت آزمايش شد. علاوه بر اين، جمعي از دانش‌آموزان مدارس تهران با سربند مدافعان حرم در راهپيمايي امروز يوم‌الله 13 آبان که مقابل لانه جاسوسي سابق امريکا برگزار مي‌شود حضور يافتند.
در بخش ديگري از اين راهپيمايي ضداستکباري 13 آبان در مقابل لانه جاسوسي سابق امريکا، پرچم اين کشور به همراه پرچم رژيم‌صهيونيستي به آتش کشيده شد.
تمام اين وقايع در حالي بود که خشم دانشجويان و دانش‌آموزان حاضر در روز ملي مبارزه با استکبار عليه جنايت‌هاي رژيم آل‌سعود در برابر سفارت سابق امريکا پررنگ‌تر از سال‌هاي قبل ابراز شد.
بر اساس گزارش‌هاي ارسالي از محل برگزاري اين تجمع بزرگ، راهپيمايان علاوه بر حمل پلاکاردها و بنرهاي حاوي شعارهاي «مرگ بر امريکا»، «مرگ بر اسرائيل» و ديگر شعارها که هر ساله در راهپيمايي روز ملي مبارزه با استکبار در دست دانش‌آموزان و دانشجويان ديده مي‌شود، امسال به علت جنايت آل‌سعود در مراسم حج شعارهايي عليه رژيم آل‌سعود نيز سر دادند.
همچنين پلاکاردهاي «مرگ بر آل سعود»‌ در دست بسياري از دانش‌آموزان و دانشجويان حاضر در راهپيمايي برافراشته شده بود و در برخي ديگر از پلاکاردها نيز جملاتي همچون «شمر و يزيد و خولي، جمع شده در سعودي»‌ به چشم مي‌خورد.
علاوه بر اين دانشجويان تهراني در يوم الله 13 آبان با در دست داشتن پلاکاردهايي با مضمون «جهاد ادامه دارد» و تصاوير سردار شهيد همداني اعلام کردند که راه اين سردار شهيد را ادامه خواهند داد.

اجازه نفوذ امريکا را نخواهيم داد
در همين حال حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي دادستان کل کشور که به عنوان سخنران اصلي مراسم روز ملي استکبار‌ستيزي در مقابل لانه جاسوسي سابق امريکا حاضر شده بود، طي سخناني در جمع راهپيمايان گفت: قرآن کريم علل پيدايش استکبار را خود‌بزرگ‌بيني و غرور و باور نداشتن به معاد عنوان کرده است.
دادستان کل کشور، امريکا را مصداق شيطان بزرگ دانست و اظهار داشت: 13 آبان حاوي نماد و حقيقت چند نکته اساسي است که اولين آن طمع‌ورزي امريکا بود که در قانون کاپيتولاسيون نمايان شد.
رئيسي ادامه داد: اين قانون ظالمانه که نشانه رويکرد ارباب رعيتي امريکا در قبال ملت ايران بود، نماد روح تعدي و تجاوز امريکايي‌هاست و اين امام بزرگوار بود که فرياد مخالفت با اين قانون را بلند کرد و اين خروش امام(ره)، مردم و دانش‌آموزان بود که طومار استکبار را در هم پيچيد.
وي با بيان اينکه سفارت امريکا به‌دنبال نفوذ و دخالت از دست رفته خود در ايران بود، گفت: دانشجويان با تسخير اين لانه، انقلاب دوم را رقم زدند.
دادستان کل کشور افزود: آنچه موجب زنده ماندن 13 آبان شده، رودررويي حق و باطل و برملا شدن هويت استکبار است.

اگر بخواهيم جنايات امريکا را مطرح کنيم کيفرخواست بلندي مي‌شود
دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود با بيان اينکه اگر بخواهيم همه جنايات امريکا را طرح کنيم، ‌به يک کيفرخواست بزرگ تبديل مي‌شود اظهار داشت: کشتار سياهپوستان در امريکا، برده‌داري جديد، نقض آشکار حريم خصوصي و حقوق بشر، جنايات عليه مردم عراق و افغانستان، وضعيت زندان‌هاي ابوغريب و عراق و افغانستان و کاليفرنيا و حمايت مستقيم از رژيم‌صهيونيستي را برخي جنايات رژيم امريکا دانست و گفت: تا ديروز امريکاي لاتين و آفريقا را شنود مي‌کردند ولي الان صداي اروپايي‌ها هم درآمده است. دادستان کل کشور با اشاره به حوادث منطقه تصريح کرد: هفت ماه است آل‌سعود با حمايت مستقيم امريکا بزرگ‌ترين جنايات را در يمن مي‌کند. در زمينه نقض حقوق بشر، امريکا طبق اسناد رسمي بين‌المللي و حقوق بشر بالاترين سطح را دارد لذا اين تنفر از نظام استکباري و سر دادن شعار مرگ بر امريکا از عمق جان برمي‌خيزد و امروز همه دنيا اين فرياد عقلاني، منطقي و الهي حسين(ع) يعني «هيهات‌من‌ الذله» را شنيده‌اند.
وي به برخي اقدامات امريکا عليه ملت ايران مانند مصادره اموال جمهوري اسلامي، کودتاي نوژه، هجوم نظامي، حمله به کشتي‌ها و سکوهاي ايران، هدف قرار دادن هواپيماي مسافربري، اعمال تحريم‌هاي ظالمانه، طراحي جنگ نرم، ساختن فيلم‌هاي ضد اسلامي و ضد ايراني و به شهادت رساندن تعداد زيادي از مردم و مسئولان توسط منافقين و نيز پناه دادن به دشمنان ملت ايران اشاره کرد و گفت: امريکا از هرگونه فتنه و آشوب در ايران به‌خصوص در سال‌هاي 78 و 88 حمايت کرد.
دادستان کل کشور گفت: مثلث شوم امريکا، اسرائيل و انگليس اقدامات زيادي عليه نظام جمهوري اسلامي داشته‌اند و روزي فرا مي‌رسد که در دادگاه بين‌المللي پاسخگوي جنايات و اقدامات خود باشند. رئيسي خاطرنشان کرد: امروز با گذشت 36 سال، بيش از همه زمان‌ها اقتدار و امتداد راهبردي اقتدار نظام را در عالم داريم و معتقديم هرکس در يمن، سوريه و... نداي حق‌طلبي دارد، امتداد راهبردي نظام اسلامي است.
وي در عين حال آل‌سعود را امتداد راهبردي استکبار و دست امريکا در منطقه دانست و گفت: هرچه بلا و مشکل در منطقه داريم از آل‌سعود و ايادي امريکا در منطقه است.

برخي به دنبال حساسيت‌زدايي در برابر امريکا هستند
رئيسي با تأکيد بر اينکه امروز با خطر نفوذ به ويژه در حوزه فرهنگي مواجهيم، گفت: برخي دنبال حساسيت‌زدايي از مردم و مسئولان در برابر نظام سلطه و امريکا هستند بنابراين بعد از برجام حتماً بايد به مسائل فرهنگي و محصولات امريکايي و سبک زندگي امريکايي توجه شود.
وي ادامه داد: از طرف ديگر آنها در نفوذ سياسي به‌دنبال اثرگذاري در چهره‌هاي سياسي هستند تا در نظام اسلامي تغيير ايجاد کنند.
دادستان کل کشور افزود: به مذاکره‌کنندگان مي‌گفتيم بايد با نفرت و خشم نسبت به امريکا در مذاکرات حاضر شوند و امريکا را دشمن خود بدانند.
وي با بيان اينکه ما هرگز سر سازش با امريکا نخواهيم داشت، به موضوع بازداشت برخي عناصر جاسوس و قلم به دستان امريکايي توسط سپاه اشاره کرد و افزود: پيام ما و مسئولان اين است که تحت هيچ شرايطي اجازه نفوذ امريکايي‌ها در هيچ حوزه‌اي را نخواهيم داد.
وي خاطرنشان کرد: ما سند برجام را در گرو عمل به شرايط رهبري مي‌دانيم و اين شرايط رمز مصونيت برجام است.
دادستان کل کشور گفت: دشمن دنبال اين بود تا نفوذ خود را از طريق سند برجام دنبال کند اما رهبري با اين شرايط راه نفوذ آنها را سد کردند.
رئيسي در بخش پاياني سخنان خود تأکيد کرد: ملت ايران با تبعيت از تدابير رهبري، اجازه هيچ نفوذ فرهنگي، اقتصادي و سياسي به دشمن نخواهد داد و ضديت با استکبار را هيچگاه کنار نمي‌گذارد.

منازعات دروني مسئولان را از دشمنان اصلي غافل نسازد
در بخش پاياني راهپيمايي بزرگ روز ملي مبارزه با استکبار جهاني، قطعنامه‌اي هشت بندي قرائت شد که حاضرين با سر دادن شعار «الله اکبر‌» آن را تأييد کردند.
در ابتداي اين بيانيه آمده است: ما شرکت‌کنندگان در اين تظاهرات عظيم، وحدت و يکپارچگي و همدلي و همزباني ملي، حول محور «ولايت فقيه» و پيروي از آموزه‌هاي امام راحل و رهنمودهاي حکيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي را ضامن تثبيت عزت و پيشرفت کشور و مهم‌ترين عامل شکست و ناکامي‌هاي اردوگاه استکبار در همه عرصه‌ها مي‌دانيم.
بند دوم اين بيانيه تأکيد مي‌کند: ما شرکت‌کنندگان در اين تظاهرات ضد استکباري، امريکا را همچنان شيطان بزرگ و مبارزه با استکبار را مبارزه‌اي منطقي، خردمندانه و متکي بر تجربيات تاريخي و اعتقادي خود دانسته و ضمن تأکيد بر رعايت کامل شروط و ملاحظات دورانديشانه و راهبردي مقام معظم رهبري در اجراي «برجام»، هرگونه تخطي از اين امر را مصداق کامل ناديده گرفتن مصالح ملي و تضييع حقوق ملت عزيز ايران مي‌دانيم.
در بند سوم اين بيانيه به فتنه تکفيري- صهيونيستي داعش اشاره و تأکيد شده است: ملت بيدار ايران اسلامي، فتنه تروريستي «داعش» و ظهور «تروريسم تکفيري» در منطقه را مولود سياست‌هاي خصمانه امريکا در منطقه به‌منظور امنيت‌سازي براي رژيم جعلي و غاصب صهيونيستي دانسته و اقدامات مداخله‌جويانه جبهه حاميان تروريسم در عراق و سوريه را محکوم مي‌کند.
همچنين در بند چهارم بيانيه به جنايات آل‌سعود در کشتار حجاج اشاره شده و آمده است: ملت مسلمان و انقلابي ايران، جان باختن تعداد زيادي از حجاج بيت‌الله الحرام در حوادث غم‌انگيز مکه و منا را نشانه سوء‌مديريت و بي‌کفايتي رژيم آل‌سعود دانسته و با تأکيد بر فراموش‌ناپذيري اين جنايات بزرگ چاره‌انديشي کشورهاي اسلامي براي مديريت مناسک حج را ضرورتي براي تأمين امنيت همه‌جانبه حجاج مي‌داند.
اين بيانيه در بند پنجم خود به جنگ يمن نيز اشاره و اعلام مي‌کند: ما تظاهرکنندگان يوم‌الله 13 آبان، کشتار مردم مظلوم و مسلمان يمن که در سايه سکوت مجامع بين‌المللي و حمايت‌ ظالمانه امريکا انجام مي‌شود را محکوم نموده و ادامه کودک‌کشي و جنايات وحشيانه آل‌سعود را مقدمه گسترش تنفر و انزجار مسلمانان و اضمحلال آن رژيم پليد و نابودي آنان مي‌دانيم.
بيانيه پاياني روز ملي مبارزه با استکبار جهاني در بند ششم خود اضافه مي‌کند: ملت سرافراز ايران، حمايت از ملل مظلوم و مسلمانان جهان به‌خصوص ملت مظلوم فلسطين، يمن، سوريه، عراق، افغانستان و بحرين را وظيفه ديني و الهي خود دانسته و رفتار غاصبانه و خباثت‌آميز رژيم منحوس و غاصب‌صهيونيستي در اهانت به حريم مقدس مسجدالاقصي را شديداً محکوم مي‌نمايد.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: ما شرکت‌کنندگان در اين تظاهرات پرشور، ضمن تأکيد بر اجراي هرچه سريع‌تر سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، از مسئولان کشور مي‌خواهيم که منازعات دروني، آنان را از دشمنان اصلي به‌ويژه امريکاي کينه‌توز غافل نساخته و بدون توجه به نرمش‌هاي ظاهري دشمن حيله‌گر با مسدود ‌نمودن راه هرگونه نفوذ دشمن، هوشيارانه از منافع و آرمان‌هاي ملت و جمهوري اسلامي حفاظت و پاسداري نمايند.
اين بيانيه در پايان و هشتمين بند خود اشاره مي‌کند: ما شرکت‌کنندگان در اين تظاهرات ملي، ضمن تجديد ميثاق با آرمان‌هاي بلند حضرت امام(ره) و شهيدان گرانقدر انقلاب اسلامي و بيعت مجدد با ولي امر مسلمين، مقام معظم رهبري امام خامنه‌اي عزيز (مدظله العالي) منويات و رهنمودهاي معظم‌له در عرصه‌هاي گوناگون را «فصل‌الخطاب» دانسته و بر لزوم تلاش قواي سه‌گانه و تمامي جريانات و جناح‌هاي سياسي معتقد به انقلاب و نظام براي به‌کارگيري ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي موجود در جهت تحقق آن تأکيد مي‌کنيم.


ویدیو مرتبط :
کار از روزنه نفوذ گذشته، دولت اتوبان نفوذ ساخته