سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت الله مکارم شیرازی: رهبر شیعیان نیجریه هر چه سریع تر آزاد شود


به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان داشت: در حادثه ای که بتازگی در کشور نیجریه شاهد بودیم ارتش این کشور با تمام توان خود بر روی مردمی سلاح کشید که هیچ اسلحه ای در دست نداشتند و به کسی حمله نکرده بودند.
وی ادامه داد: گناه مردم شیعه نیجریه آن بود که در روز اربعین حسینی راهپیمایی چندین میلیون نفری با علاقه مندی به اهل بیت و امام حسین(ع) انجام دادند که این حرکت در آرامش کامل برگزار شده بود.
وی تاکید کرد: آیا انجام این گونه برنامه های مذهبی باید دلیلی بشود که عده ای بر روی مردم بی گناه آتش بگشایند و علامه زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه را مجروح و زندانی کنند؟ حتی برخی بستگان او را شهید کرده اند و در سال گذشته نیز در یک زمان سه فرزند علامه زکزاکی را به شهادت رسانده بودند.
این مرجع تقلید اظهار داشت: برای همدردی با مردم مسلمان نیجریه باید در جهان اسلام عزای عمومی اعلام شود و جلسه ای نیز برای بررسی موضوع در سازمان کنفرانس اسلامی برگزار شود.
وی ادامه داد: آیا سازمان کنفرانس اسلامی نباید در مورد چنین موضوع مهمی تشکیل جلسه دهد و از دولت نیجریه توضیح بخواهد؟
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: ما از سیاست یک و بام و دو هوای کسانی که از مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی انتقاد داریم و باید ببینیم که برخی مجمع های جهانی که پس از حادثه تروریستی پاریس آن همه واکنش نشان دادند در قبال جنایتی که در نیجریه رخ داد چه عکس العملی نشان خواهند داد؟
وی تاکید کرد: قتل افراد بیگناه در هر کجا واقع شود امری محکوم است اما مگر خون اروپاییان از مسلمانان رنگین تر است؟
آیت الله مکارم شیرازی، گروه بوکوحرام را دشمن اصلی ملت نیجریه ذکر کرد و افزود: این گروه به انواع سلاح ها مسلح است و جنایت های بسیاری را مرتکب شده است که هیچ کدام از آن ها را شیعیان آرام و علاقه مند به کشور نیجریه انجام نداده اند.
وی ابراز داشت: یقین داریم که خون افراد بیگناهی که در نیجریه ریخته شد در عاقبت دامان جنایتکاران در صحنه و پشت صحنه را خواهد گرفت.
طی روزهای گذشته جامعه مسلمانان شیعه نیجریه هدف حملات متعدد ارتش این کشور قرار داشته است.
ارتش نیجریه روز شنبه با حمله به یک حسینیه شیعیان و خانه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جامعه شیعیان این کشور در شهر زاریا در ایالت کادونا، صدها تن را قتل عام کرد.
اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها از کشته شدن همسر و فرزند شیخ زکزاکی در این حمله حکایت دارد.ک/3
7408 / 1175/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آیت الله بهجت:در نظر مرجع عالی قدر آیت الله مکارم شیرازی