سوادآموزی 20 تا 30 هزار زندانی در سال


به گزارش مشرق، علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، درباره ارائه خدمات به زندانیان به ویژه نوجوانان زندانی گفت: تفاهم نامه خوبی در این زمینه با سازمان زندان ها منعقد کرده ایم.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش تکلیف کرده است که وارد بحث ارائه خدمات سوادآموزی به زندانیان شویم و سازمان زندانها شرکای خوبی برای سازمان نهضت سوادآموزی هستند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: سالانه ۲۰ تا ۳۰ هزار خدمات گیرنده در زندانها وجود دارد و خدمات ما عمدتاً سوادآموزی است اما امیدواریم با هماهنگی سازمان زندانها، امکان تاسیس مراکز یادگیری محلی فراهم شود.

وی ادامه داد: در مراکز یادگیری محلی علاوه بر آموزش، حدود ۲۰۰ ساعت فعالیت برای مهارت های زندگی، اجتماعی و حقوقی شهروندی ارائه می شود.

باقرزاده افزود: راه اندازی مراکز یادگیری محلی بستگی به میزان همکاری سازمان زندانها دارد چرا که باید فضایی در اختیار ما قرار دهند و سهولت رفت و آمد برای مربیان فراهم شود.

وی بیان کرد: دستگاه های دیگر که کارهای فرهنگی و اجتماعی می کنند، باید از بستر یادگیری محلی، خدمات را عرضه کنند و هنوز به صورت مشخص وارد گفتگو در این زمینه نشده ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در جلسه شورای عالی پشتیبانی برای دستگاه های اجرایی که از اعتبار دولت استفاده می کنند، الزام شده است تا خدمات اجتماعی و مهارتهای زندگی را از بستر مراکز یادگیری محلی ارائه دهند.

باقرزاده یادآور شد: یک دوره سوادآموزی با ۴۰ ساعت آموزش که معادل سوم ابتدایی است به زندانیان ارائه می شود و مدرک می دهیم تا ادامه تحصیل کنند. یک دوره نیز که معادل ۶۰۰ ساعت آموزش با کتابهای مختلف و متنوع است، مدرک می دهیم تا در متوسطه اول ادامه تحصیل دهند.


ویدیو مرتبط :
تسهیلات 30 هزار میلیارد تومانی بانک ها در سال 94