سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بیادی: اصلاح طلبان آمریکا را دوست نمی دانند اما در روش های دیپلماتیک با اصولگرایان اختلاف دارند


بیادی: اصلاح طلبان آمریکا را دوست نمی دانند اما در روش های دیپلماتیک با اصولگرایان اختلاف دارند

جماران/ یک فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوالی که آیا اصلاح طلبان آمریکا را دوست خود می دانند گفت: خیر؛ آنها صرفا در روش های دیپلماتیک با اصولگرایان اختلاف دارند.
حسن بیادی در پاسخ به سوالی در مورد پیش بینی اش از ترکیب مجلس آینده گفت: با توجه به اینکه سازمان مدیریت اجرایی کشور ایرادات فراوانی دارد مجلس آتی با مجلس فعلی تفاوتی نخواهد داشت، البته پیش بینی می شود که معتدلین و مستقلین در آن مجلس بیشتر باشند.

وی با انتقاد از تمرکز بر لیست سی نفره تهران افزود: حدود 240 نماینده از شهرستانها در مجلس حضور دارند و گروه های سیاسی باید به این موضوع توجه کنند؛ اما به دلیل اینکه ما قوانین و تفکر مدیریتی مان جزیره ای است باز هم مجلس موفقی نخواهیم داشت. ما وقتی موفق خواهیم بود که کلیه پارلمانهای شهری و ملی و دولت ها از طریق احزاب انتخاب شوند.
بیادی تأکید کرد: تا زمانی که قوانین ما با تفکر حزبی نوشته نشود مطمئنا همیشه احزاب در انتخابات شرکت می کنند اما کسانی رأی می آورند که به باندهای قدرت و ثروت نزدیک هستند. البته این امر شاید مذموم نباشد و طبیعی باشد؛ زیرا فعلا راهکار دیگری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه به نظرم هر مجلسی که در آینده می آید باید تکلیف این موضوع را مشخص کند، تصریح کرد: ما باید یا مدیریت جزیره ای و امپراطوری ها را قبول کنیم یا اینکه بخش اجرایی را به صورت حزبی و پارلمانی اداره کنیم.
این فعال سیاسی در پاسخ به سوال دیگری در مورد وضعیت احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم گفت: آنها هم مانند اصولگرایان باند هستند و باندی عمل می کنند و به دلیل اینکه سیستم پارلمانی حاکم نیست، همه شخصی عمل می کنند و هیچ حزبی پاسخگو نیست. الان دولتها به مجلس هم پاسخگو نیستند چه رسد به احزابی که برای پیروزی آنها تلاش کرده اند. از سوی دیگر خود مجلس هم حزبی نیست و هرکس را می بینید، همزمان در چند حزب نفوذ دارد.
وی همچنین افزود: کسانی که دو یا سه دوره نماینده بوده اند اصلا نباید دیگر بیایند و شورای نگهبان هم باید در این زمینه فکری کند، زیرا هر کاری که می خواستند تا الان کرده بودند و برخی نمایندگی برایشان تبدیل به شغل شده است.

بیادی در ادامه، در پاسخ به سوالی در مورد اهمیت انتخابات خبرگان آتی اظهار داشت: شرح وظایف خبرگان در قانون آمده است، اما به نظر من خبرگان فعلی به وظایف قانونی خود عمل نمی کند، چرا که این مجلس در نظارت بر امور باید پشتیبان و در کنار رهبر باشد؛ ولی اکنون تمام نظارت ها را خود رهبری انجام می دهند نه خبرگان.

وی با بیان اینکه نظرم نسبت به حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی کاملا مثبت است، تأکید کرد: هرکس طبق قانون و بر اساس شرایط می تواند در انتخابات شرکت کند و ربطی به لباس هم ندارد، همانطور که دکتر اسماعیلی در امتحان مربوط به خبرگان قبول شد اما رأی نیاورد. قانون همچنین بین زن و مرد تفاوت نگذاشته است و اگر خانم های فاضله ای داشته باشیم که بتوانند در انتخابات شرکت کنند مردم و مسئولان حتما استقبال می کنند.
رابطه اخلاق و سیاست دیگر سوالی بود که جماران از این فعال سیاسی اصولگرا پرسید.
وی با تأکید بر اینکه اخلاق با کتاب و مصاحبه درست شدنی نیست، گفت: مقصر اصلی همین کسانی هستند که دم از اخلاق می زنند. اول خود مسئولان باید اخلاق را رعایت کنند.
بیادی تصریح کرد: وضعیت بی اخلاقی فعلی نتیجه بی توجهی به سخنان مقام معظم رهبری در سال 1370 در مورد تهاجم فرهنگی است؛ همه انتظار داشتند ایشان خودش کاری کند در صورتی که رهبری هشدار دهنده و دیدبان است. بخشی از این موضوع هم شامل اخلاق در سیاست می شود.

وی تأکید کرد: بعد از رقابت باید رفاقت باشد؛ مانند دو برادر که هر دو کاندیدا شده و یکی رأی می آورد، اما قرار نیست آنها با هم دشمن شوند.
بیادی یادآور شد: الان هرکس برنده می شود باند خودش را می آورد و نفر قبلی را دشمن می پندارد. در مجلس و دولت همینطور است و تا کنون این رویه را دیده ایم؛ در کشور ما هر کس رئیس جمهوری می شود با «به به» می آید و با «اه اه» می رود؛ چرا که باندبازی در کشور وجود دارد.

وی تأکید کرد: یک نفر باید ایثار کند و باندبازی را از بین ببرد و شایسته سالاری را حاکم کند و سیاست دو 400 متر امدادی را لحاظ کند. در آن صورت ما اخلاقی شده ایم.
بیادی گفت: ما باید اقدامات مثبت مدیریت قبلی را ادامه دهیم اما می توانیم آنها را اصلاح کنیم.

این فعال سیاسی در ادامه، در پاسخ به سوالی در مورد سخنان مقام معظم رهبری در مورد خطر «نفوذ»، سوء استفاده از این سخنان را امری مذموم دانست و تصریح کرد: استکبار نمی تواند بدون نفوذ باشد و آمریکا دست از نفوذ بر نمی دارد زیرا ما ابهت او را در دنیا فرو ریخته ایم. البته ما با هم جنگ نداریم اما در روابط دیپلماتیک می توانیم رابطه داشته باشم ، ولی نباید فکر کنیم رفیق ما و دلسوزمان هستند.

بیادی با بیان اینکه هدف آمریکایی ها مدیریت منابع است، یادآور شذ: 70 درصد نفت دنیا در دست عربستان، ایران، کویت، امارات و عراق است که همه اینها یا دست آمریکاست یا انگلیس. اما الان یک قدرت منطقه ای به نام جمهوری اسلامی ایران با تمام ایراداتش قدرت منطقه است و آمریکایی ها میخواهند تنظیم امور آن را در دست گیرند.
وی گفت: آیا اصلاح طلبان آمریکا را دوست خود می دانند؟ خیر؛ آنها صرفا در روش های دیپلماتیک با اصولگرایان اختلاف دارند. رهبری هم متعلق به اصولگرایان نیست بلکه متعلق به همه است و سیاست های ایشان هم این را نشان داده اند.

بیادی در پایان گفت: ما باید این فکر را اشاعه دهیم که رهبری متعلق به تمام ادیان و مذاهب و اقشار ملت ایران است. حتی برخی خارجی ها بیش از بعضی افراد داخل کشور به سخنان ایشان گوش می دهند و رهبری متعلق به آنها هم هست.


ویدیو مرتبط :
انتقاد استاد رایفی پور از اصولگرایان و اصلاح طلبان