ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



داورزنی: باید به المپیک برویم مگر اینکه به تعویق بیفتد/ بازیکنان، سیچلو را قبول دارند


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا داورزنی در نشست خبری عصر امروز خود در مورد شرایط والیبال ایران گفت: در چند سال اخیر شیب پیشرفت والیبال صعودی بوده و با وجود اینکه بعضی اوقات شیب کندی داشته اما پیشرفت داشته‌ایم. در حال حاضر جزو کشورهای مطرح و قابل قبول دنیا هستیم و این حاصل کار گروهی و کمک همه بوده است. حالا همه دنیا به ما به عنوان یکی از قدرت‌های جهان نگاه می‌کنند. نتایج چند سال گذشته توقعاتی را در مردم به وجود آورده که ما مقابل قدرت‌های دنیا هم همواره پیروز باشیم.

وی افزود: حفظ جایگاه فعلی بسیار مهم‌تر از به دست آوردن آن است و ما برای ماندن در بین بزرگان جهان نیاز به تلاش مداوم و مضاعفی داریم. ما تاکنون به تمام اهداف خود منهای حضور در المپیک رسیده‌ایم و در حال حاضر پدیده نیستیم و به یک واقعیت در جهان والیبال تبدیل شده‌ایم.

رئیس فدراسیون والیبال اضافه کرد: ما در سال 93 تیم یازدهم و در سال 94 تیم هشتم رنکینگ جهانی بودیم. از نظر آمار عملکرد خوبی داشتیم اما از نظر فنی ایرادهایی به تیم وارد بود که باعث می‌شد در مورد رفتن به المپیک دچار نگرانی شویم. ملاک ما برای اظهارنظر در مورد کواچ عملکرد او در جام جهانی بود. پیش‌بینی ما این بود که جزو تیم‌های برتر جام جهانی باشیم اما 3 شکست مقابل آرژانتین، کانادا و استرالیا مسیر المپیکی شدن ما را دچار خطر کرد. ما جلسات متعددی را برگزار کردیم تا بازیکنان ملی‌پوش شاغل در لیگ در شروع تمرینات تیم ملی از نظر روحی و جسمی کاملا آماده باشند.

داورزنی گفت: ما از بین گزینه‌های ممکن برای فعالیت در تیم ملی به سراغ مربیانی رفتیم که بتوانند ما را المپیکی کنند. انتخاب نخست ما به عنوان مربی خوان سیچلو بود تا شاید بتواند در کنار لوزانو زوج مربیگری تیم ملی ایران باشد. به همین خاطر مقرر شد تا سیچلو در ماه دسامبر به ایران بیاید که مسابقات قهرمانی اروپا را رصد کند و لیگ ایران را زیر نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: اردوهای مقدماتی تیم ملی از 15 اسفندماه بدون بازیکنانی که تیم‌شان در نیمه‌نهایی لیگ حضور دارند، آغاز خواهد شد تا تیم مهیای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک شود.

رئیس فدراسیون والیبال در مورد شرکت در اجلاس کنفدراسیون والیبال آسیا گفت: سال آینده مجمع فدراسیون جهانی والیبال در آرژانتین برگزار خواهد شد و به همین خاطر لازم بود تا انتخابات کنفدراسیون‌های قاره‌های مختلف پیش از آن برگزار شود. من بعد از محمدرضا یزدانی‌خرم به عضویت هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا درآمدم ولی چون والیبال ما از قاره آسیا عبور کرده می‌بایست تلاش می‌کردیم تا به هیئت رئیسه فدراسیون جهانی هم راه پیدا کنیم به همین خاطر خودم را برای عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی کاندیدا کردم و توانستم 18 رای به دست آورم. امیدوارم بتوانم از این جایگاه برای رشد والیبال ایران در جهان استفاده کنم و تعداد بیشتری از ایرانی‌ها به هیئت‌های فدراسیون جهانی راه پیدا کنند.

داورزنی در مورد حضور سیچلو به عنوان مربی در کادر فنی تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: ما فروردین‌ ماه نشستی را با کواچ برگزار کردیم و به او گفتیم که نسبت به کادر فنی نگرانی‌هایی داریم. ما به او گفتیم کمک‌های او در حد و اندازه‌های تیم ملی نیستند ولی او پاسخ داد که با همین کمک‌ها به مقام چهارم لیگ جهانی و ششم جهان رسیده و آنها را قبول دارد، ولی همانطور که می‌دانید وقتی نیمکت آرامش ندارد، نمی‌تواند به تیم هم آرامش بدهد.

وی ادامه داد: ما در چند سال گذشته و حتی در زمان ولاسکو هیچ بازیکنی را به تیم ملی تحمیل نکردیم و راجع به حضور هیچ بازیکن و مربی در کادر فنی اعمال نفوذ نکردیم. ما تنها نگران این بودیم که کمک‌های کواچ توانایی کمک به او را ندارند ولی او با لحن خاصی می‌گفت که فقط به همین کمک‌ها نیاز دارد.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به اهمیت مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن گفت: مسابقات ژاپن جایی برای ریسک نیست. همانطور که می‌دانید بعضی از بازیکنان فقط در لیگ ستاره هستند ولی در اردوهای ملی عملکرد خوبی ندارند. ما به دنبال یک مربی بودیم که توانمندی‌های بازیکنان را بشناسد و بداند هر کدام چگونه می‌توانند به تیم کمک کنند. سیچلو تنها کسی بود که می‌توانست به ما کمک کند. بازیکنان او را قبول داشتند و بازیخوان خوبی است. او 3 سال هم در کنار ولاسکو امتحانش را پس داده بود. علاوه بر او ما روی نیمکت احتیاج به یک برند بزرگتر داشتیم و تعداد این مربی‌ها در جهان زیاد نبود. در مجموع به این نتیجه رسیدیم که ترکیب سیچلو و لوزانو می‌تواند مکمل خوبی برای تیم ملی ما باشد. در نهایت دبیر فدراسیون و سرپرست تیم ملی را به لهستان فرستادیم تا جزئیات کار لوزانو را از نزدیک ببینند.

داورزنی در مورد فرمالیته بودن جلسات کارشناسی انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: این نظرات قبل از تشکیل جلسات کارشناسی و توسط کسانی مطرح شد که در جلسات حضور نداشتند ولی خودشان را شایسته دعوت می‌دانستند. ما نقطه‌ نظرات اکثر دوستان را اخذ کردیم و در جلسات کارشناسی به نتیجه رسیدیم.

وی ادامه داد: تمام بحث‌های اخیر به خاطر این است که احتمال حضور ما در المپیک به صد درصد نزدیک شود. والیبال ما مسیر سختی را طی کرده که تا اینجا رسیده است. ما با کواچ هم شاید می‌توانستیم به المپیک برسیم اما ریسک آن زیاد بود. این سومین حمله ما به المپیک است و شانس زیادی برای خودمان قائل هستیم. تیم ما باید شرایطی داشته باشد که به المپیک برود. در واقع با توجه به انتظارات مردم و حق والیبال حتما باید به المپیک برویم مگر اینکه المپیک به تعویق بیفتد و یا در زمان دیگری برگزار شود.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: تیم ملی ویترین افتخارات ما است و میدانی برای تربیت مربیان داخلی نیست. مرحوم حسین معدنی شاگردی خوبی کرد تا به حسین معدنی تبدیل شد. مربیانی که به دنبال جایگاه نیستند می‌توانند در کنار تیم ملی رشد کنند ولی هدف ما تربیت مربی در کنار لوزانو نیست، با این حال ما راه را برای مربیانی که می‌خواهند در کنار تیم ملی کسب تجربه کنند باز می‌کنیم. البته هنوز در مورد دو مربی ایرانی که در کادرفنی جدید فعالیت خواهند داشت تصمیم نگرفته‌ایم.

داورزنی به نحوه پایان قرارداد کواچ با تیم ملی اشاره کرد: تیم در زمان کواچ انسجام لازم را نداشت، من پیش از این هم گفته بودم که باید عملکرد کواچ را در جام جهانی مورد قضاوت قرار دهیم. او تا ماه سپتامبر با ما قرارداد دارد ولی ما در ایمیلی از او تشکر، قدردانی و برای او آرزوی موفقیت کردیم و به او گفتیم که تصمیم گرفتیم کادرفنی را کلا تقویت کنیم. وکیل او هم به ما ایمیل زد که محترمانه قرارداد را فسخ کنید. البته بیش از آناستازی هم با تیم ملی لهستان قرارداد داشت ولی با فدراسیون این کشور دچار اختلاف شد و آنتیگا هدایت تیم ملی لهستان را برعهده گرفت. ما هم به دنبال منافع خودمان هستیم و قطعا مبلغی از قرارداد او را پرداخت می‌کنیم تا قضیه جمع شود. قطعا سرمایه‌گذاری 8 ساله ما بیشتر از حقوق معوقه کواچ ارزش دارد و این بحث تعیین‌کننده‌ای برای ما نیست.

ادامه دارد ...


ویدیو مرتبط :
صحبتهای داورزنی در مورد راههای رسیدن به المپیک 2015