آزادراه همدان-کرمانشاه ‌3000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌خواهد


معاون عمرانی استانداری کرمانشاه اجرای پروژه آزادراه همدان-کرمانشاه را نیازمند تامین سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی دانست.

مجتبی نیک کردار در گفت و گو با خیرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه ساخت آزادراه همدان-کرمانشاه به تصویب رسیده، گفت: اجرای این طرح منوط به حضور بخش خصوصی است.

نیک کردار با بیان اینکه تاکنون سرمایه گذار بخش خصوصی به این پروژه ورود پیدا نکرده است، گفت: چنانچه اجرا این پروژه برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی پبدا کند و وارد کار شود، این پروژه اجرایی خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه طول این آزادراه را 360 کیلومتر اعلام کرد و افزود: اجرای هر کیلومتر از این آزاد راه هفت میلیارد تومان هزینه دارد، بنابراین برای اجرای کامل این پروژه به حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نیک کردار اظهار کرد: در صورت ورود سرمایه گذار بخش خصوصی به این پروژه، پس از احداث آزادراه از محل دریافت عوارض می‌تواند اصل سرمایه و سود سرمایه خود را از این پروژه دریافت کند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه سرمایه گذارانی برای انجام این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: تاکنون همه چیز در حد حرف بوده و هیچ کس بطور جدی برای اجرای این پروژه ورود پبدا نکرده است.

وی با بیان اینکه وجود یک راه دیگر در کنار بزرگراه کربلا در مسیر همدان-کرمانشاه بسیار مطلوب خواهد بود اظهار کرد: وجود این راه با توجه به مباحث پدافند غیرعامل هم بسیار مناسب است.

نیک کردار با بیان اینکه این طرح برای بخش خصوصی تاکنون توجیه پذیر نبوده است، گفت، قطعا در صورت توجیه پذیر بودن این طرح توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نرخ ارز دولتی از مرز 3000 تومان گذشت....