سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



آب، خاک و هوای اصفهان وضع نامناسبی دارد


سلامت نیوز:ناهید تاج الدین، نماینده منتخب مردم استان اصفهان گفت: از نظر پزشکی و ژنتیک به دلیل آلودگی، سندروم‌های جدیدی در مردم اصفهان ایجاد شده که به مشکل جدی تبدیل خواهد شد. اگر می‌خواهیم که مشکلات سلامت کمتر شود، باید آلودگی‌های زیست محیطی را کاهش دهیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازدنیای اقتصاد، منتخب مردم اصفهان در دهمین مجلس شورای اسلامی گفت: استان اصفهان در حیطه محیط زیست مشکلات متعددی دارد اما فقط بیان مسئله مشکلی از اصفهان حل نمی‌كند.حیدرعلی عابدی، در جلسه هم اندیشی صاحب نظران حوزه سلامت با نمایندگان منتخب مردم استان اصفهان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به عنوان نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم در کنار طرح تحول نظام سلامت دولت هستم، چرا که قدر توجه دولت به نظام سلامت را می دانیم و متوجه هستیم که این کشور در دولت قبل داروی ام اس نداشته اما در این دولت حداقل داروی ام اس در اصفهان وجود دارد.

وی افزود: ما سیستم ارجاع را در بحث طرح تحول نظام سلامت باید به درستی پی ریزی کنیم چرا که متأسفانه نبود ارجاع مشخص نمی‌کند که چه چیزی به درستی از بیت المال در زمینه طرح تحول نظام سلامت هزینه شده است. اگر یک نقشه راه درست در مسیر طرح تحول نظام سلامت ایجاد شود، قطعاً هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.تاج الدین: آب، خاک و هوای اصفهان وضع نامناسبی دارد

نماینده منتخب مردم استان اصفهان در دهمین مجلس شورای اسلامی در خصوص محیط زیست استان اصفهان، اضافه کرد: استان اصفهان در حیطه محیط زیست مشکلات متعددی دارد اما فقط نباید بنشینیم و طرح مشکل کنیم. زیرا با بیان مسئله مشکلی از اصفهان حل نمی‌شود. باید بخش خصوصی را در زمینه بهداشت و درمان تقویت نمود تا با کمک این بخش، راه حل‌های زیست محیطی به کشور ارایه گردد.

همچنین ناهید تاج الدین، دیگر نماینده منتخب مردم استان اصفهان در دهمین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در موضوع سلامت مهیا کردن بستر مناسب برای درمان و پیشگیری که همان آب، خاک و هواست باید انجام شود چرا که امروز آب، خاک و هوای اصفهان وضع نامناسبی دارد و اصفهان مشکلات بهداشتی و پزشکی متعددی را در حال تجربه کردن است. وی افزود: از نظر پزشکی و ژنتیک به دلیل آلودگی، سندروم‌های جدیدی در مردم اصفهان ایجاد شده که به مشکل جدی تبدیل خواهد شد. اگر می‌خواهیم که مشکلات سلامت کمتر شود، باید آلودگی‌های زیست محیطی را کاهش دهیم.این نماینده منتخب مردم استان اصفهان در دهمین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز مرغ، گوشت، گیاه و آب و هوا آلوده است و هیچ چیز سالم برای رسیدن به بدن نیست.

امروز متخصصان باید وارد گود شده و در مورد کاهش آلودگی‌ها نظر بدهند چرا که ناهنجاری‌های ژنتیکی که توسط آلودگی‌ها ایجاد شده، حق اصفهان نیست. اصفهان امروز دیگر اصفهان برخوردار نبوده و نخواهد بود.همچنین ترکی، منتخب مردم فریدن و فریدونشهر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت، طرح درستی بوده است اما بخشنامه‌هایی که دولت در ادامه برای این طرح ارایه کرده برخی از مباحث این طرح از جمله نظام ارجاع را با مشکل مواجه کرده‌است. وی افزود: ما در مجلس هستیم و به مجلس می‌رویم که از اضمحلال بخش خصوصی جلوگیری کنیم و آن‌ها را برای ارائه خدمات بهتر ترغیب کنیم.

این نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برای طرح تحول نظام سلامت منابع خوب مالی به وزارت بهداشت ارایه شد اما آن‌ها همه هزینه‌ها را در بیمارستان‌های دولتی انجام دادند و بخش خصوصی را نادیده گرفتند. اگر بخش خصوصی فعال می‌شد، طرح تحول نظام سلامت بیش از پیش جلو می‌رفت.

وی اضافه کرد: امروز مشکل سلامت، بحث درمان سرپایی است که باز هم بخشنامه‌های وزارت بهداشت راه طرح تحول نظام سلامت را به مسیری برد که امروز درمان سرپایی نادیده گرفته شده است.همچنین در این جلسه زهرا سعیدی مبارکه، منتخب مردم مبارکه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: امروز با اینکه همه اهمیت سلامت را می‌دانند، این سؤال پیش می‌آید که چرا در حیطه اقدام و عمل کارها پیش نمی‌رود در حالی که دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عمل نامگذاری شده است. آنچه که برآورد اولیه ما در طرح تحول نظام سلامت کشور مطرح است، فقدان سندی است که در آن نقاط ضعف و قوت مشخص باشد. باید طرحی تهیه کنیم که در آن تهدیدها و قوت‌های حوزه سلامت شناسایی و در این زمینه گام برداریم.


ویدیو مرتبط :
وضع فاضل آب اهواز در جوار تاسیسات تربیت معلم و رستوران