سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشخوان/ کتاب های جدید حوزه پزشکی از راه رسید


پیشخوان/ کتاب های جدید حوزه پزشکی از راه رسیدآخرین خبر/ چند کتاب در حوزه علوم پزشکی منتشر شد.
کتاب‌های «ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس»، «بورد تخصصی بیماری‌های عفونی و گرمسیری»، «سنگ‌های کلیه و مجاری ادرای»، «تفسیر تصاویر اشعه x شکم (برای دانشجویان پزشکی)»، «عدسی‌های عینک طبی»، «طب سوزنی برای همه» و «جوان‌سازی صورت با طب سوزنی» در انتشارات تیمورزاده (با همکاری انتشارات طیب) منتشر شده‌اند.

*
کتاب «ایمونولوژی سلولی و ملکولی ابوالعباس» نوشته ابول کا.عباس، اندرو اچ.لیچمن و شیو پیلایی، تحت نظارت دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله، با مقدمه امیر آتشی و گروه ترجمه کاوه طاری، زهرا شمسی و آرزو رحیمی، ویراستار علمی کاوه طاری، در 860 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 44000 تومان به بازار عرضه شده است.

در بخشی از مقدمه آمده است: «مجموعه حاضر ترجمه ویراست هشتم از کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس است. در این ویراست نسبت به ویراست هفتم تغییرات چشمگیری در برخی مباحث ایجاد و آخرین یافته‌های مباحث مختلف در آن گنجانده شده است. همچنین نسبت به ویراست هفتم یک فصل اضافه شده که به بررسی لنفوسیت‌های ستوتوکسیک پرداخته است. به علاوه مباحثی نیز در ارتباط با لنفوسیت‌های ذاتی در ویراست هشتم آورده شده است.»

**
کتاب «مجموعه پرسش‌ها و پاسخ‌های تشریحی شصت‌ویکمین آزمون بورد تخصصی بیماری‌های عفونی و گرمسیری و ارتقای دانشگاه علوم پزشکی تهران (1393)» تحت نظارت سیدعلی دهقان ‌منشادی و محمدرضا صالحی و تالیف فرشته غیاثوند و علی اسدالهی‌ امین، در 192 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه منتشر شده است.

در مقدمه استادان نوشته شده است: «بدون تردید موفقیت در آزمون‌های ارتقای گواهینامه و دانشنامه تخصصی در رشته‌های مختلف تخصصی علوم پزشکی دارای اهمیت فراوان بوده و مرهون مطالعه مستمر کتب مرجع و منابع مختلف علمی مرتبط است. با توجه به اینکه مطالعه و مرور حجم وسیعی از کتب مرجع در یک بازه زمانی کوتاه امکان‌پذیر نیست تمرکز بیشتر بر روی مباحث مهم‌تر و مرور مطالب اصلی نقش بسزایی در آمادگی دانشجویان خواهد داشت.»

***
کتاب «سنگ‌های کلیه و مجاری ادرای» تالیف‌ سیدحبیب‌الله موسوی‌بهار و عبدالمجید ایلون کشکولی با همکاری ناصر سیم‌فروش، در 232 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 39500 به بازار عرضه شده است.
در مقدمه مولفان آمده است: «علم ارولوژی مدیریت جامعی را در مورد بیماری‌های سیستم ادراری- تناسلی شامل سنگ‌ها‌، بدخیمی‌ها‌، ناباروری‌، ناهنجاری‌های مادرزادی‌، بی اختیاری ادراری و ... فراهم کرده و براین اساس زیرگروه‌هایی مانند آندویورولوژی – لاپاروسکوپی‌، یوروآنکولوژی، ارولوژی کودکان،‌ ارولوژی زنان و... در این رشته ایجاد شده است. اگر چه درمان‌های طبی و جراحی باز هنوز در درمان بیماری‌های سیستم ادراری – تناسلی از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند ولی ظهور آندویورولوژی و سایر روش‌های کمتر تهاجمی مانند لاپاروسکوپی و جراحی رباتیک تحول قابل تاملی در این شاخه از علم پزشکی ایجاد کرده است.»

****
کتاب «تفسیر تصاویر اشعه x شکم (برای دانشجویان پزشکی)» نوشته کریستوفر کلارک و آنتونی داکس و ترجمه علی ابطحی‌راد، در 158 صفحه، با شمارگان 3000 نسخه و قیمت 15000 تومان منتشر شده است.

مترجم در مقدمه‌اش آورده است: «خواننده محترم‌، رادیولوژی از علوم پیشرو و نوین در زمینه‌های تشخیصی و درمانی بیماری‌ها محسوب می‌شود. در این کتاب مفاهیم پایه‌ای جهت تفسیر انواع پاتولوژی‌های شایع شکم به سبکی روان‌، تاثیرگذار‌، منطقی و متناسب با بهترین استانداردهای آموزشی ارائه شده است‌، به گونه‌ای که خواننده را به خوبی به سوی مطالعه لذت‌بخش و سودمند مفاهیم هدایت می‌کند. این کتاب از معدود کتب چاپ‌شده در رشته رادیولوژی محسوب می‌شود که حاوی نثری فوق‌العاده روان و آموزنده است. اینجانب مطالعه این کتاب را برای تمامی کاربران رشته‌های مختلف بالینی‌، دانشجویان و پزشکان مفید می‌دانم.»

*****
کتاب «جوان‌سازی صورت با طب سوزنی» نوشته هاله عالی‌زاد، در 77 صفحه، با شمارگان 3000 نسخه و قیمت 4950 تومان منتشر شده است.

در ابتدای کتاب نوشته شده است: « هرچند جوان‌سازی صورت پدیده جدیدی در جهان غرب به حساب می‌آید ولی این روش قرن‌ها قدمت دارد و با موفقیت زیاد به وسیله امپراتورها و طبقه ثروتمند مردم چین استفاده می‌شده است. جوان‌سازی صورت به وسیله طب سوزنی روشی بدون جراحی‌، جایگزینی سالم و کل‌نگر و نسبتا بدون درد برای جلوگیری از تخریب صورت است و به شکل موثری از علائم تخریب جلوگیری می‌کند. این روش راه حلی عالی برای کسانی است که نگران جراحی‌، زخم‌، برش، بیهوشی و تزریقات فلج‌کننده صورت هستند.»

******
کتاب «طب سوزنی برای همه» نوشته وحید قاسمی و رضا جعفرقلی، در 84 صفحه، با شمارگان 2000 نسخه و قیمت 4950 تومان به بازار آمده است.

در مقدمه نوشته شده است: «کتاب حاضر در واقع پاسخ نگارندگان به پرسش‌های مکرر بیماران و علاقه‌مندانی است که در طول سال‌های گذشته در مطب‌ها یا همایش‌های مختلف مطرح می‌شد. از سال 1385 در گام نخست این پرسش‌ها در وبگاه‌های اینترنتی منعکس و به آنها پاسخ داده می‌شد و حالا با توجه به احساس نیاز به مجموعه‌ای مدون برای آشنایی با طب سوزنی‌ با ویراستی نو و نگاهی جامع‌تر‌، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.»

*******
کتاب «عدسی‌های عینک طبی» نوشته محمدقاسم برومند، محمدرضا نظری، سعید رحمنی و کامران محمدی، در 118 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 9000 تومان عرضه شده است.

در مقدمه مولفین آمده است: «عیوب انکساری شایع‌ترین اختلال چشمی را در سراسر جهان تشکیل می‌دهند و استفاده از عینک طبی به عنوان انتخاب اول متخصصین و نیز بیماران‌، در اصلاح این عیوب به شمار می‌رود لذا با توجه به اهمیت موضوع‌، نیاز به مجموعه‌ای مدون‌، جامع و به‌روز در این زمینه لازم و ضروری به نظر می‌رسید. امیدواریم مجموعه حاضر برای استادان گرانقدر و دانشجویان ارجمند اپتومتری‌، چشم‌پزشکی و نیز جامعه عینک‌سازان و همه عزیزانی که به نحوه در زمینه آموزش‌، تجویز و ساخت عدسی‌های چشمی فعالیت می‌کنند مفید واقع شود.»


منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
پرسش پیشخوان: کوچ کتاب خوان ها به شاپینگ مال ها