سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیین نکوداشت دکتر معتمدنژاد پدر علوم ارتباطات ایران برگزار شد


به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین که به همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد از خدمات علمی و مقام اخلاقی این استاد بزرگوار تجلیل شد.
در این آیین عضو هیات علمیه دانشگاه علامه طباطبایی گفت: استاد کاظم معتمد نژاد نماد اخلاق و ادب و ارتباطات است که به معنای کلمه معلم علوم ارتباطات کشورمان بود.
هادی خانیکی افزود: یکی از نکات بارز شخصیتی کاظم معتمد نژاد اهل شنیدن و گفته های افراد مختلف بود که او را از میان سایرین متمایز می کرد ضمن اینکه دیگر ویژگی های شخصیتی این استاد برجسته، ادب و اخلاق مداری او بود.
وی اقدام هایی که از سوی فرهنگسرا ها برای تجلیل و بزرگداشت مفاخر ادبی و علمی را مهم ارزیابی کرد و گفت: تجلیل از این مفاخر باعث شده تا به نیازهای جامعه پاسخ قابل قبولی دهد زیرا این شخصیت ها نماد و الگوی مردم هستند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی به تقارن دو روز 25 و 27 اردیبهشت ماه در تقویم کشور اشاره کرد گفت: همان گونه که فردوسی هویت و زبان کشورمان را زنده نگه داشت، معتمد نژاد نیز توانست علم ارتباطات را گسترش دهد.

دکتر مهدی محسنیان راد عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق نیز گفت: اگرچه معتمد نژاد دیگر در جمع ما نیست اما حضور اساتید و شاگردان او در علم ارتباطات باعث شده تا مسیر و الگوی تفکرات پدر علم ارتباطات باقی بماند.
محمدمهدی فرقانی رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه دکتر معمتدنژاد تنها به خاطر علم و دانش و تالیفات لقب استادی را کسب نکرد خاطرنشان کرد: در ایران شمار زیادی به عنوان اعضای هیات علمی مشغول به کارند اما کسانی که الگو, راهبر, شاگردپرور و اسوه اخلاق و رفتار باشند به اعتقاد من به تعداد انگشتان دست هستند.
وی بزرگداشت شخصیتی همچون دکتر کاظم معمتدنژاد را نوعی هویت بخشی به عرصه علم و دانشگاه دانست گفت: افتخار می کنیم که میراث دار بنیانگذار علوم ارتباطات نوین در ایران هستیم.
کاظم معتمد نژاد در سال 1313 در شهر مود از بخش مود شهرستان سربیشه متولد شد.
وی تحصیلات ابتدایی و قسمتی از تحصیلات متوسطه خود را در زادگاهش و قسمت دیگر را در بیرجند و سال ششم ادبی را در دبیرستان مروی تهران گذراند.
معتمد نژاد در سال 1336 موفق به دریافت لیسانس و در سال 1339 به درجه دکتری در رشته قضائی از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نائل شد.

*سوابق دکتر کاظم معتمد نژاد
سال 1340 عضو هیأت تحریریه و مدیر بخش اخبار و مقالات خارجی روزنامه کیهان، سال 1342(1964) دیپلم‌عالی تدریس روزنامه‌نگاری از مرکز بین‌المللی تعلیمات عالی روزنامه‌نگاری دانشگاه استراسبورگ، سال 1343(1964) دکترای دولتی علوم سیاسی از دانشکده حقوق و علوم اقتصادی دانشگاه پاریس، سال 1343(1964) دکتری تخصصی روزنامه‌نگاری از انستیتوی مطبوعات و علوم خبری در دانشگاه پاریس ، سال 1344 تا 1349 دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی و اقتصادی دانشگاه تهران، سال 1344 تا سال 1359 استاد و رئیس دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی، از سال 1360استاد گروه علوم ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، از سال 1362 تا سال 1368 استاد مهمان دانشگاه های فرانسه (پاریس و رن) و مدیر تحقیقات (استاد راهنمای رساله‌های دکترا) دانشگاه پاریس VII
یاد و خاطره این استاد بزرگ علوم ارتباط کشور گرامی باد.
تهرام/2079/7247/9306/1831

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سخنان دکتر کهرم در مراسم نکوداشت پدر حقوق محیط زیست ایران