سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وقوع انفجار در معبد جنجالی «یاسوکونی» ژاپن/احتمال بمبگذاری با انگیزه سیاسی


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های ژاپنی روز دوشنبه از وقوع انفجار در معبدی در شهر توکیو خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری آلمان، پلیس ژاپن در حال بررسی انفجاری است که در معبد جنجالی «یاسوکونی»، رخ داده است. 

این معبد محل دفن نظامیان و تمام افرادی است که به امپراطوری ژاپن خدمت کرده‌اند. دفن شماری از فرماندهان ارتش ژاپن در این معبد، که برخی از آن‌ها در جنگ‌ علیه چین و کره مشارکت داشته‌اند، موجب شده تا این محل به لحاظ سیاسی از اهمیت بالایی برخودار شود. حضور مقامات ژاپنی و ادای احترام به کشته‌شدگان مدفون در آن، همواره با واکنش منفی همسایگان این کشور مواجه بوده است. 

خبرگزاری کیودو نوشته است که این انفجار در سرویس بهداشتی معبد رخ داده و در حال حاضر بیش از 100 نیروی پلیس، آتش‌نشان و مقامات مسئول در محل حضور دارند تا دلیل این حادثه را مشخص کنند.

شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی ژاپن به نقل از مقامات این کشور نوشته است که با توجه به کشف سیم و باتری در محل حادثه، پلیس احتمال می‌دهد که یک بمب عامل این انفجار بوده است.

گزارشی از زخمی شدن افراد در این حادثه منتشر نشده است.

پلیس ژاپن می‌گوید احتمال دارد که این حادثه انگیزه سیاسی داشته باشد. 

انتهای پیام/ق


ویدیو مرتبط :
انفجار خودروی بمبگذاری شده