علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



۸۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاهها بدون کنکور شد


دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شورای سنجش و پذیرش برای ظرفیت پذیرش دانشگاه ها مصوبه جدیدی را اعلام کرد. 

وی افزود: بر اساس این مصوبه جدید، درصد پذیرش رشته های صرفا با سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۸۰ درصد شد و به این ترتیب ۸۰ درصد ظرفیت کل آموزش عالی باید صرفا با سوابق تحصیلی و بدون کنکور پذیرش شوند.

خدایی خاطرنشان کرد: مصوبه دیگر برای دوره های کاردانی پیوسته و پذیرش دانش آموزان فنی و حرفه ای و کار و دانش در شورا به تصویب رسید.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: در این باره شورا مصوب کرد که دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فنی حرفه ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی در پذیرش رشته های کاردانی پیوسته باید پذیرش بر اساس دیپلم های مرتبط با خوشه و گروه مربوطه را رعایت کنند. 


ویدیو مرتبط :
دردی که ۸۰ درصد مردم ان را تجربه می کنند.