فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سه هزار دانش آموز دزفولی میراث بان شدند


یعقوب زلقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را حفاظت و صیانت از میراث تاریخی و فرهنگی دزفول عنوان کرد و گفت:با اجرای این طرح آموزش های لازم در جهت حفظ آثار باستانی به دانش آموزان در زمینه میراث فرهنگی ارایه شد.
وی با اشاره به اینکه دزفول نخستین شهر در استان خوزستان می باشد که طرح میراث بان در آن اجرا شده است گفت:طرح میراث بان در مرحله نخست در سطح پنج آموزشگاه و در مرحله دوم در هشت آموزشگاه شهرستان دزفول اجرا شد.
زلقی با بیان اینکه در مرحله سوم اجرای این طرح بیش از 500 دانش آموز مدارس روستاهای محدوده چغامیش و جندی شاپور دزفول به عنوان میراث بان انتخاب شده اند افزود:از آنجا که دانش آموزان مشغول به تحصیل در محدوده باستانی چغامیش و جندی شاپور بیشتر با آثار باستانی آشنایی دارند لذا آموزش های لازم در جهت حفاظت از این آثار ارزشمند تاریخی به آنها ارایه گردید.
وی گفت:در راستای اجرای طرح ملی میراث بان در مدارس دزفول با هماهنگی مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان خط میخی نیز به دانش آموزان آموزش داده شد به طوریکه این دانش آموزان اکنون توانایی خواندن کلماتی از خط میخی را دارند.
زلقی طرح میراث بان را یک طرح ارزنده در راستای احیای میراث فرهنگی و آثار تاریخی منطقه دانست و گفت: طرح میراث بان هفت مرحله دارد که اکنون سه مرحله آن در مدارس دزفول اجرا شده است.
73 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس دزفول تحصیل می کنند.
در دزفول آثار متعدد باستانی از دوره های مختلف تاریخ وجود دارد.
جندی شاپور و چغامیش از جمله آثار باستانی دزفول می باشند که شهره جهانی دارند.
7278/6068

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
قتل سه دانش آموز مسلمان در آمریکا