از امتحان کردن رویاهای‌تان نترسید


یک روان‌شناس گفت: متأسفانه بسیاری از فرصت‌هایی که با بی‌تفاوتی و یا به خاطر ترس از شکست از کنارشان عبور می‌کنیم، فرصت‌های طلایی نیل به رویاهای‌مان هستند.

«فریبا احمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: نیازی نیست که همه انسان‌ها بی‌نقص باشند و به همه خواسته‌های‌شان برسند، چون در دنیای واقعی چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و هر فردی فقط به بخشی از آرزوهایش دست می‌یابد. البته حتی این مسأله نیز زمانی امکان‌پذیر است که بتوانیم بدون هراس در راه رویاهای‌مان گام برداریم و از کنار هر فرصتی که پیش می‌آید با تنبلی و بی‌تفاوتی عبور نکنیم.

این روان‌شناس با تأکید بر این‌که دنیا قدردان افراد ساعی و کوشاست، ادامه داد: میزان سرعت پیشرفت و یا این‌که تا چه اندازه در طول مسیر رسیدن به هدف نهایی‌مان اشتباه می‌کنیم اهمیت چندانی ندارد، چون ما همیشه یک قدم از افرادی که جز رویاپروری کار دیگری ندارند، جلو هستیم و اگر با اصول انسانی پیش برویم در غایت به مطالبات مطلوب‌مان دست خواهیم یافت.

وی افزود: در دین مبین اسلام ناامیدی از درگاه خداوند گناه بزرگی محسوب می‌شود. از این‌رو، نباید با کوچک‌ترین شکستی احساس یأس کرده و عقب‌نشینی کنیم. در واقع کنترل تمام و کمال اوضاع زندگی به دست ما نیست، اما در نهایت و تحت هر شرایطی این خود ما هستیم که باید تصمیم اول و آخر را بگیریم. به عبارتی دیگر، جز ما کسی نمی‌تواند بین شکست و تلاش دوباره برای رسیدن به آرزوها، یکی را انتخاب کند.

احمدی خاطرنشان کرد: البته این‌که ما در دنیای پیرامون‌مان از ناشناخته‌ها بترسیم و بی‌گدار به آب نزنیم، امری عادی و عاقلانه است. در واقع، هر کدام از ما به نوعی از تغییر در شرایط، طرد شدن و نرسیدن به آن‌چه می‌پنداریم واهمه داریم، اما اگر بخواهیم در طول مدت عمر به اهداف‌مان دست یابیم باید در وهله اول نشانه‌های ترس را از زندگی‌مان پاک کنیم تا بتوانیم توسط مشاوره با افراد آگاه و برنامه‌ریزی اصولی، در راه رسیدن به رویاهایمان گام برداریم.

این روان‌شناس یادآور شد: رویاهای هرکس باید منطقی و قابل دسترس باشد و گرنه نتیجه‌ای جز سرخوردگی ندارد. در واقع، هر کسی می‌تواند با رها کردن ترس‌ها و تحقیرهایی که عمده آن‌ها در در دوران کودکی ریشه دوانده، فردی متعادل، صادق و موفق باشد، چون رسیدن به آرزوها ارتباط چندانی با سن و سال ندارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
شباهت امتحان من با امتحان مرد عنكبوتى