ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



حق رحمتی بود بهترین شود


کاپ/ دروازبان استقلال خوزستان گفت: من یک بازیکن حرفه ای هستم و فقط به استقلال خوزستان فکر می کنم. درباره گرفتن تابعیت ایرانی حرفی ندارم.
فرناندو دی خسوس ریبیرو. 31 ساله. دروازبانی که امسال به جمع آبی های خوزستانی پیوست و با نمایش درخشانش بعد از 13 هفته، با به جا گذاشتن 9 کلین شبت و دریافت تنها چهار گل، جزو بهترین های لیگ پانزدهم به شمار می آید. خسوس درباره همه چیز صحبت کرد. از دلیل انتخاب ایران برای ادامه فوتبال تا جو احساسی حاکم بر ایران، تبلیغات منفی علیه کشورمان و همچنین احتمال گرفتن تابعیت ایرانی. در ادامه مصاحبه او را خواهیم خواند.
*ابتدا یک مقدار از رزومه ات بگو و اینکه چرا ایران را برای ادامه فوتبال انتخاب کردی؟
من پیش از استقلال خوزستان، در تیم های زیادی بازی کرده ام و در سری بی و سی برزیل عضویت داشته ام. از طرفی یک بازیکن حرفه ای هستم و وقتی پیشنهاد استقلال رسید تحقیق کردم. متوجه شدم جا برای پیشرفت در ایران وجود دارد و از لحاظ مادی هم در شرایط خوبی قرار دارند. می دانستم استقلال خوزستان تیم باقدمتی نیست ولی مدیران و مربیان کار بلد و قابل احترامی دارد. پس ایران را برای ادامه فوتبالم انتخاب کردم.
* و حالا از انتخاب استقلال خوزستان راضی هستی؟
صددرصد. خیلی خوشحالم که عضوی از مجموعه بزرگ استقلال خوزستان هستم. همه اعضای این مجموعه از بازیکن و کادر فنی تا مدیریت باشگاه همه کار خود را به خوبی بلد هستند و به خودم می بالم که عضو کوچکی از باشگاه استقلال خوزستان هستم. دو بازیکن خیلی خوب ما هم اکنون در تیم ملی امید حضور دارند که این می تواند موفقیت بزرگی برای استقلال باشد.
* پیش از آمدن به ایران با چه کسی مشورت کرده ای و نظرت درباره کشور ما چه بود؟
بعد از اینکه این پیشنهاد به دستم رسید فکرم درگیر شد. گفتند که زندگی کردن در ایران بسیار سخت است. اما من با تحقیقاتی که انجام دادم تصمیم خودم را گرفتم و به ایران آمدم. پیش از آمدن به ایران با پیمنتا که سابقه عضویت در فوتبال ایران را دارد صحبت کردم و او گفت که حتما به اینجا بیایم چرا که شرایط برای فوتبال بازی کردن و پیشرفت کردن مهیاست و در حال حاضر از انتخابم کاملا راضی هستم.
* دیشب در برنامه 90 به عنوان یکی از 7 بازیکن برتر فوتبال ایران در دو ماه اخیر انتخاب شدی، نظرت در این باره چیست؟
خیلی خوشحالم که توانسته ام با بازی های خوبم در بین بهترین های ایران قرار بگیرم. قسمت اعظمی از خوشحالی من به واسطه خوشحالی باشگاهم است. اگر تشویق و حمایت سرمربی، بازیکنان و دیگر اعضای تیم نبود نمی توانستم این گونه خودم را نشان دهم. از مردم خوزستان هم تشکر می کنم که من را تنها نگذاشتند و از آنها خواهش دارم که تیم خود را تنها نگذارند.
* در نظرسنجی برنامه 90 مهدی رحمتی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد، آشنایی ات از او در چه حدی است و به نظرت بهترین دروازه بان حال حاضر فوتبال ایران چه کسی است؟
مهدی رحمتی گلر فوق العاده ای است. او به کار خودش مسلط است و سیوهای فوق العاده ای دارد. تمام تلاشم را می کنم که از او بهتر شوم. اما به نظرم حق او بود که بهترین شود و جا دارد که به او تبریک بگویم.
* در حال حاضر با 9 کلین شیت در 13 بازی از این حیث در فوتبال ما رکورداری، مهم ترین رمز این موفقیت از دیدگاه تو در چیست؟
اول باید بگویم کلین شیت و تعداد آن اصلا برای من مهم نیست. چیزی که اولویت دارد موفقیت باشگاه استقلال خوزستان است. پیش از اینکه به ایران بیایم نگران بودم از کار کردن با مربیان ایرانی و اینکه آیا آنها به روز هستند یا خیر، وقتی اینجا آمدم شگفت زده شدم. مربی دروازه بان های ما چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ روحی و روانی من را در بهترین شرایط قرار می دهد و جا دارد از آقای بختیاری زاده تشکر کنم.
* صحبت از مربی شد می خواهم نظر تو را درباره عبدالله ویسی بدانم، کار کردن با او چگونه است؟
وقتی در یک تیم موفقیتی حاصل می شود همه چیز باید در کنار هم خوب باشد تا موفقیتی به دست بیاید. کوچ ویسی، فوق العاده مربی باکیفیتی است. هر نکته ای که او قبل از بازی به ما گوشزد می کند مو به مو در زمین دیده می شود. انرژی ای که او به تیم می دهد باعث می شود بازیکنان هنگام ورود به زمین تمام توان خود را برای موفقیت تیم به کار ببرد. اگر بخواهم در یک کلمه کوچ ویسی را تشبیه کنم باید بگویم او یک مربی هیجان انگیز است.
* در حال حاضر در کنار استقلال تهران، صدرنشینان لیگ برتر هستید، استقلال تهران را چطور تیمی می بینی؟
احترام بسیار زیادی برای استقلال تهران قائل هستم. از وقتی که به ایران آمدم متوجه شدم این تیم بسیار باقدمت، پرهوادار و البته پرافتخار است. اما استقلال خوزستان کار خود را انجام می دهد و می خواهیم با قدرت به نتیجه گیری خودمان ادامه دهیم و روز به روز پیشرفت کنیم.
* به قهرمانی هم فکر می کنی؟
نمی توانم بگویم به قهرمانی فکر می کنم. ولی هیچ موفقیتی محقق نمی شود مگر با همدلی و اتحاد یکدیگر. یک نفر نمی تواند همه کار انجام دهد و باید همه با هم باشیم. در راه قهرمانی حریفان بسیار دشواری را پیش روی خود داریم. از پرسپولیس و سپاهان تا ذوب آهن و بقیه تیم های لیگ که باید برای رسیدن به موفقیت همه آنها را شکست دهیم.
* گفتی یک نفر نمی تواند موفقیت یک تیم را تضمین کند، رابطه بازیکنان و کادر فنی در تیم شما چگونه است؟
شاید این چیزی که به شما می گویم در هیچکدام از تیم های قبلی من وجود نداشت اما به واقع همه بازیکنان استقلال خوزستان مثل برادر همدیگر را دوست دارند. ما با ناراحتی یک نفر ناراحت می شویم و با خوشحالی یک نفر خوشحال.
* بهترین مهاجمی که در لیگ ایران تاکنون روبه رویش قرار گرفتی، کدام بازیکن بوده است؟
محمد قاضی مهاجم تیم صبا بهترین بازیکنی است که تاکنون روبه رویش بازی کردم. او مهاجم خوبی است.
* همیشه هر وقت یک بازیکن خارجی در فوتبال ایران می درخشد؛ صحبت از گرفتن تابعیت ایرانی برای آن بازیکن به وجود می آید، اگر به تو پیشنهاد بدهند قبول می کنی تابعیت ایرانی بگیری؟
قبلا هم به شما گفتم. من یک بازیکن کاملا حرفه ای هستم و آماده ام برای تیمم یعنی استقلال خوزستان تلاش کنم و بدرخشم. اجازه بدهید در این باره صحبتی نکنم.
* یکی از حواشی مهمی که از ابتدای حضورت در فوتبال ایران به وجود آمد؛ آن کاغذ معروف درون دروازه ات بود. واقعا تو به جادو و همچنین چیزهایی اعتقاد داری؟
از مطرح شدن این حرف در رسانه ها بسیار ناراحت شدم و حتی می خواستم دیگر با کسی مصاحبه نکنم. بار دیگر عرض می کنم من آن کاغذ را در داخل زمین پیدا کردم و به گوشه ای انداختم و به حرف هایی که برایم بعد از آن به وجود آمد اهمیت نمی دهم.
* الگوی دروازه بانی فرناندو خسوس چه کسی است و کدام گلر را در حال حاضر بهترین دروازه بان جهان می داند؟
به نظر من بهترین دروازه بان جهان مانوئل نویر است و این دروازه بان آلمانی الگوی من هم در کارم به حساب می آید.
* پس با این حساب طرفدار بایرن مونیخ باید باشی؟
اتفاقا نه. من یک هوادار سرسخت بارسلونا هستم.
* صحبت از بارسلونا شد، بهترین بازیکن دنیا چه کسی است؟ مسی، نیمار یا رونالدو؟
صحبت کردن درباره اینکه کدام بازیکن در جهان بهترین است بسیار کار مشکلی است. اگر بخواهم احساسی بگویم بدون شک انتخابم نیمار است. اما مسی هم فوق العاده است و بین این دو نفر نمی توانم بگویم کدام بهتر است. پس هم مسی و هم نیمار در کنار یکدیگر بهترین بازیکنان جوان هستند.
* کدام غذای ایرانی را از همه بیشتر دوست داری؟
من طرفدار پرپاقرص کباب هستم و این غذا را بسیار دوست دارم.
*تکه کلامی از زبان ایرانی هم یاد گرفته ای؟
باور کنید یکی از سخت ترین زبان هایی که تاکنون با آن برخورد کرده ام ایرانی است و اصلا بلد نیستم به زبان شما صحبت کنم.
* فکر می کنم تو هم این قضیه را می دانی که در خارج از کشور ما علیه مردم و کشور ما تبلیغات بسیار بدی در شبکه های اروپایی صورت می گیرد می خواهم بدانم ذهنیت تو از قبل از ورود به ایران چگونه بود و حالا اگر بخواهی از ایران بروی درباره کشور ما چه نظری می دهی؟
راستش را بخواهید خیلی می ترسیدم به ایران بیایم. کانال های برزیلی نه، اما کانال های اروپایی تبلیغات بسیار بدی از ایران انجام می دادند و می گفتند آنجا مثل کشورهای همسایه اش همواره در جنگ و ناامنی به سر می برد. حتی وقتی به کرج آمدم به همراه رافائل مربی بدنساز تیم مان بسیار ترسیده بودیم و نمی دانستیم چکار کنیم اما با آمدن به خوزستان و دیدن مهمان نوازی مردم مهربان این شهر نظرم کاملا عوض شد و متوجه شدم همه آن حرف ها دروغ است. من به خانواده ام گفتم اینجا امن ترین جای دنیاست و مطمئن باشید هر وقت از ایران بروم فقط از شما تعریف خواهم کرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
اسماعیل رحمتی فرزند ربعلی رحمتی