سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بعیدی‌نژاد: حق خود را برای بازگرداندن اموالمان از هر طریقی محفوظ می‌دانیم


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه در خصوص رای دادگاه عالی آمریکا علیه ایران اظهار داشت: اصولا اقدام سرمایه گذاری توسط مسئولان وقت بانک مرکزی ایران که به خرید اوراق قرضه دولتی آمریکا به عنوان یک کشور متخاصم انجامید با سیاست کلان جمهوری اسلامی ایران هماهنگ نبوده است، به ویژه که در همان زمان پرونده‌هایی در آمریکا علیه ایران مطرح بود و اصلاحیه قانون جدید مصونیت دولت‌ها در آمریکا، امکان ضبط اموال دولت‌ها برای پرداخت به قربانیان آمریکایی را مجاز شناخته بود.

وی با بیان اینکه خارج نکردن این اموال با شروع روند تحریم‌های شدید مالی و بانکی آمریکا از سال 2006 میلادی که کاملا متصور بود به تحریم بانک مرکزی می انجامید، افزود: این کار یک بی احتیاطی روشن بوده است.

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه تصریح کرد: خارج نکردن این اموال از آمریکا از سوی مسئولان وقت قبل از سال 1387 با توجه به تلاش بیشمار «اصحاب پرونده پترسون» که به شدت دنبال یافتن منابع مالی ایران در آمریکا برای توقیف بودند یک بی خبری و بی احتیاطی دیگر محسوب می‌شود.

بعیدی‌نژاد با بیان اینکه دخالت و رأی دیوان عالی آمریکا به عنوان عالی‌ترین مرجع قضایی آمریکا بعد از رای رادگاه اولیه و به دنبال اعتراض بانک مرکزی ایران در سال 1391 صورت گرفت و عملا هرگونه انتخابی را از دست دولت ایران گرفت و امکان دخالت سیاسی را از بین برد، عنوان کرد: این اتفاق بیش از یک سال قبل از شروع حتی مذاکرات تفاهم ژنو بود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ایران این اقدام آمریکا را به هیچ وجه به رسمیت نمی‌شناسد، خاطرنشان کرد: ایران حق خود را برای بازگرداندن این اموال از هر طریق قانونی و بین‌المللی محفوظ می‌داند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
توضیح بعیدی نژاد درباره ادعای انفجار هسته ای در مریوان