سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تعامل، مذاکره، نفوذ و سرنگونی مشی آمریکاست / دیپلماسی لبخند و اعتماد به دشمن، دیپلماسی قرآنی نیست


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان امشب در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های کرمان اظهار داشت: فتنه 88 سه هدف داشت، نخستین هدفش اسلام، هدف دوم اصل ولایت‌فقیه و هدف سومش مبارزه با مردم و مردم‌سالاری بود.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دهم بیان داشت: فتنه‌گران اختلاف 11 میلیونی را زیر پا گذاشتند و به آن بی‌اعتنایی کردند، اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌روی از رأی مردم دیگر حرف نزنند.

نبویان با اشاره به فتنه 94 خاطرنشان کرد: رهبری بعد از برجام بیش از 80 بار نفوذ را مطرح کردند و امروز بزرگترین فتنه مسئله نفوذ است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مراد از نفوذ موضوع جاسوسی و یا ورود از خارج از کشور مدنظر نیست، آمریکا آن قدر روی فکر افراد کار می‌کند که این‌ها با افتخار افکار آمریکایی‌ها را عملیاتی و اجرا می‌کنند.

وی تاکید کرد: امروز مسئولانی هستند که به این باور رسیدند هرچه دشمن می‌گوید، همان درست است و مراد از نفوذ این است که فرد ایرانی تحت نفوذ قرار گرفته و دنبال تحقق و خواست دشمن است.

نبویان ابراز داشت: این بزرگترین فتنه است که ذهن مسئول ما این باشد، منافع ما در راستای منافع دشمن و آمریکاست.

وی ادامه داد: نفوذ دو معنا دارد، نخستین معنای آن خروج است و معنای دیگر آن ورود است و مراد ما در این بحث به معنای ورود است.

نبویان با اشاره به مسئله نفوذ ادامه داد: راه مقابله با نفوذ دشمن سه مولفه دارد، نخست شناسایی دشمن است، دوم اینکه راه‌های نفوذ دشمن را شناسایی کنیم و ... .

وی اضافه کرد: تعامل، مذاکره، نفوذ و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی مشی آمریکا برای مبارزه با ملت ایران است و به گفته مقامات آمریکایی توافق وین تنها راه سرنگونی جمهوری اسلامی ایران است و این نظریه ماک مولن رئیس سابق مشترک ارتش آمریکاست.

نبویان افزود: آمریکایی‌ها اعلام کردند به دنبال حمایت از اصلاح‌طلبان در ایران هستند تا منجر به تغییر رژیم ایران شود.

وی با بیان اینکه رهبری به چهار نفوذ اشاره کردند، بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند چهار نوع نفوذ فکری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی در دستور کار دشمنان است.

نبویان ابراز داشت: با نفوذ فرهنگ دشمن می‌خواهد باورهای فکری جامعه را تغییر دهد و در راستای مقابله با نفوذ اگر کسی اعتقاد به شعار «مرگ بر آمریکا» نداشته‌باشد، مسلمان نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: هدف رسالت همه انبیاء الهی طاغوت‌ستیزی است، ایمان و مبارزه با استکبار و طاغوت مکمل یکدیگر هستند و ایمان بدون مبارزه با طاغوت عربستان سعودی می‌شود.

وی افزود: 37 سال قبل آمریکا شاه خائن را پناه داد، 20 میلیارد دلار پول ایران را بلوکه کرد و خریدهای نظامی ما را تحویل نداد.

نبویان افزود: فاصله ما با آمریکا حدود 20 هزار کیلومتر است، آمریکا بعد از این همه سال از جان ملت ایران چه می‌خواهد و چرا دنبال نفوذ به ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه دو نوع دیپلماسی داریم، گفت: دیپلماسی قرآن می‌گوید مطلقا با امثال آمریکا ارتباط برقرار نکنید، اما دیپلماسی لبخند و اعتماد چیز دیگری می‌گوید.

نبویان به نقل از صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: جان کری در نشستی گفت، «از جان ما چه می‌خواهید، لبنان را گرفتید در سوریه شما پیروز می‌شوید و در عراق ما هزینه کردیم و شما نخست وزیر معرفی می‌کنید» و این جایگاه مبارزاتی ملت ایران است.

وی ابراز داشت: به تعبیر دیپلماسی قرآنی، آمریکا یک ذره قابل اعتماد نیست و بر همین مبنا رهبری فرمودند من به مذاکره با آمریکا خوش بین نیستم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دیپلماسی لبخند و اعتماد به دشمن، دیپلماسی قرآن نیست، عنوان کرد: ملاحظات 9 گانه مجلس، 10گانه شورای امنیت ملی و شروط 9گانه‌ای که رهبری مطرح کردند در قضیه برجام اجرا نشده‌است.

نبویان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند، برجام 6 مشکل اساسی دارد، ادامه داد: ممنوعیت غنی‌سازی و تحقیق در فردو را آمریکا در برجام آورده و ظریف هم امضا کرده است.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند به بهانه بازرسی اجازه ورود به مراکز نظامی را ندهید، اما تیم مذاکره‌کننده امضا کرده که آژانس می‌تواند از تمام مراکز نظامی ایران بازرسی کند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بازرسان آژانس همه جاسوس هستند و سرویس‌های جاسوسی مراکزی را که باید از آن بازرسی انجام گیرد به آژانس ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: آمانو چند وقت قبل به همراه 12 نفر به ایران آمد و در جلسه‌ای با وزیر اطلاعات، معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات اعلام کرد با بررسی‌های انجام شده یکی از اعضای همراه آمانو به سرویس جاسوسی فرانسه و فرد دیگری به سرویس جاسوسی آمریکا وصل است.

وی تأکید کرد: 6 نوع نظارت را در توافق‌نامه پذیرفته‌ایم که چهار مورد آن مختص ایران است و آقایان آن را امضا کردند و این تحقیر ملت ایران است.

نبویان تصریح کرد: در توافقنامه هسته‌ای آمده‌است، ایران باید اقدامات شفاف‌تر انجام دهد و موظف است به هرگونه سئوال آژانس پاسخ دهد و این نشانه تحقیر ملت ایران است.

وی گفت: براساس توافق وین راستی‌آزمایی اقدامات در ایران همه به آژانس و هم شورای امنیت ارائه و تأیید شود و این تحقیر ملت ایران است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: امروز خطر نفوذ بزک کردن چهره آمریکاست.

انتهای پیام/2446/ذ40/ث3001

http://fna.ir/9UZB75


ویدیو مرتبط :
دیپلماسی لبخند فقط دشمن را پر رو تر کرد