سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امدادرسانی به عشایر استان اصفهان ادامه دارد


مختار اسفندیاری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار كرد: بارش های اخیر در استان موجب جاری شدن سیل در ارتفاعات شهرستان فریدونشهر و كوه 'كینو' شد.
«كوه كینو» در بخشی مشتركی بین سه استان چهارمحال و بختیاری (شمال غربی)، خوزستان(شمال شرق)، لرستان و در قلب منطقه ای به نام 'میان كوه' بختیاری قرار دارد كه به ارتفاعات فریدونشهر در استان اصفهان منتهی می شود.
معاون مدیریت امور عشایر استان اصفهان افزود: بر اثر سیلاب جاری شده در منطقه، عشایر بختیاری كه به سمت اصفهان در حركت هستند در میان بند(بین ییلاق و قشلاق) و در مرز مشترك اصفهان و چهارمحال و بختیاری دچار مشكل شده اند.
وی اضافه كرد: با هماهنگی انجام شده با هلال احمر و مدیریت بحران استانداری اصفهان از دو روز گذشته امدادرسانی به آنها آغاز شده است كه همچنان ادامه دارد.
اسفندیاری با اشاره به اینكه سیلاب به عشایر كوچ روی بختیاری استان اصفهان خساراتی را وارد كرده است، افزود: هنوز میزان دقیق خسارات وارد شده به این عشایر برآورد نشده است.
وی اظهاركرد: جاری شدن سیل در شهرهای جنوبی كشور، خساراتی را به عشایر كوچ رو كه در تابستان و زمستان بین اصفهان و شهرهای جنوبی ییلاق و عشلاق می كنند، وارد كرده است و ما در حال هماهنگی با سایر سازمان ها برای امدادرسانی به این عشایر هستیم.
اواخر اردیبهشت هر سال حدود 53 هزار نفر عشایر در قالب 9 هزار و 600 خانوار همراه با یك میلیون راس دام از شهرهای جنوبی كشور وارد استان اصفهان می شوند.
عشایر كوچ روی استان اصفهان شامل بختیاری ها و قشقایی ها هستند.
عشایر بختیاری از استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و شرق لرستان برای گذراندن فصل ییلاق وارد استان اصفهان می شوند و در قسمت های جنوب غربی این استان مستقر می شوند.
همچنین عشایر قشقایی از استان های بوشهر و فارس وارد استان اصفهان می شوند و در قسمت های جنوبی این استان استقرار می یابند.
شهرستان فریدونشهر در 160 كیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
6027/2093/1772

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
یک روز با عشایر کوچرو استان کرمانشاه