سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تکذیب خرید و فروش رأی در رباط کریم/برقراری امنیت در ممسنی/تمدید رای‌گیری تا ساعت 21


فرآیند برگزاری دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح روز جمعه دهم اردیبهشت‌ماه 1395 آغاز شد و پیش از پایان بارها تمدید شد.

این گزارش از زمان ارسال به مرور کامل شده است...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مستقر در وزارت کشور، این انتخابات در 55 حوزه از 21 استان باقی مانده برگزار می‌شود. در این انتخابات 17 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن بودند. هر فرد می‌توانست در استانی که دور قبل رای داده است رای خود را به صندوق بیاندازد.

مرحله دوم انتخابات مجلس در استان‌ها - شیراز

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 103 این ستاد اعلام کرد: رای دهندگان در مرحله دوم منحصرا در حوزه انتخابیه ای که درمرحله اول رای داده اند می توا نند رای بدهند و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه های انتخاباتی رای نداده باشند نیز می توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.

بیش از 154 هزار صندوق برای رای‌گیری در این انتخابات پیش ‌بینی شده بود. 136 نفر برای 68 کرسی باقی مانده در مجلس دهم امروز با یکدیگر رقابت کردند.

امنیت در ممسنی برقرار شد/تعقیب ضاربان ادامه دارد

معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به ناآرامی‌های شهر ممسنی فارس، گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این ناآرامی‌ها یک موضوع غیرامنیتی و در واقع واکنش طرفداران نامزدها بوده است.

به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری عصر امروز در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی افراد به صورت بی‌هدف در این شهر تیراندازی‌کرده‌اند، اظهار کرد: در اثر این تیراندازی‌ها 4 نفر مجروح شده‌اند.

وی در ادامه افزود: اکنون امنیت در این شهر برقرار است و نیروهای امنیتی نیز به دنبال دستگیری ضاربانی هستند که شناسایی شده‌اند و تعقیب این افراد ادامه دارد.

ذوالفقاری درباره وضعیت شهرهای پارس‌آباد، اردبیل و میاندوآب نیز گفت: درگیری و تنشی که به مشکل امنیتی بخورد در این شهرها نداشته‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که قبل از انتخابات در میاندوآب تیراندازی انجام شده و آیا این تیراندازی به انتخابات مرتبط بوده است، ‌گفت: این تیراندازی هیچ ربطی به انتخابات نداشته است.

معاون امنیتی وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه مورد خاص تروریستی هم نداشته‌ایم، ادامه داد: تنها قبل از انتخابات در خاش درگیری انجام شده که این مسأله مرتبط با قاچاق مواد مخدر بوده است. در این درگیری‌ها سه نفر از نیروی انتظامی شهید و یک نفر هم مجروح شد و با پیگیری‌های نیروهای اطلاعاتی این گروه شناسایی شدند و در درگیری پیش آمده سه نفر از آنها به هلاکت رسیدند و تجهیزات آنها هم ضبط شد. این گروه یک گروه شرور بود نه تروریستی.

ذوالفقاری همچنین با اشاره به اینکه برای دور دوم انتخابات سه منطقه خوزستان، چهار محال بختیاری و فارس را برآورد کردیم تا این لحظه به جزء ممسنی امنیت و آرامش کامل برقرار است و هیچ مورد سوء امنیتی نداشته‌ایم ادامه داد: در ممسنی هم اکنون آرامش برقرار است. در مناطقی که ما با رنگ قرمز اعلام کرده‌ بودیم نیروهای کمکی اعزام شده‌اند و آنها آمادگی کنترل وضعیت‌های خاص را دارند.

حداد عادل اسناد ادعاهای خود را به وزارت کشور ارائه کند

سخنگوی قائم مقام وزیر کشور در واکنش به اظهارات حداد عادل درباره استفاده برخی از جناح‌ها از امکانات دولتی در انتخابات،‌ گفت: ما نگران این حرف‌ها نیستیم زیرا در فضای سیاسی کشور این مسائل و اظهارات طبیعی است.

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری عصر روز جمعه در محل ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شورای نگهبان پس از بررسی همه شکایات و بررسی همه موضوعات مختلف، نتیجه انتخابات حوزه‌ها را تأیید یا رد می‌کند.

مرحله دوم انتخابات مجلس در استان‌ها - تبریز

وی افزود: اگر شورای نگهبان در انتخابات به این نتیجه می‌رسید که دخالت دولتی انجام شده است، نتیجه انتخابات را تأیید نمی‌کرد؛ به گونه‌ای که در دوره‌های گذشته همین اتفاق افتاده است. پس وقتی شورای نگهبان نتیجه انتخابات را تأیید می‌کند مشخص می‌شود که دخالت دولتی در این زمینه اعمال نشده است.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه من برای حداد عادل احترام زیادی قائلم، افزود: اگر اسنادی درباره تخلفات دولتی وجود دارد حتماً باید ارائه شود. تا کنون هیچ مدرکی در این زمینه به وزارت کشور نرسیده است. البته نمی‌دانم اسناد و مدارکی یه شورای نگهبان رسیده است یا نه.

امیری در ادامه افزود: ما تأکید زیادی بر بی‌طرفی مجریان انتخابات داریم و در طول مسیر انتخابات بر بی‌طرفی دولت تأکید کرده‌ایم. ما طرفدار هیچ جریانی نیستیم. دولت یازدهم هم یک دولت فراجناحی بوده است و در دولت از همه جناح‌ها حضور دارند. انتقال من از شورای نگهبان به وزارت کشور نشان دهنده بی‌طرفی دولت است. ما حتی گزارش‌های بدون سند را هم بررسی و پیگیری کرده‌ایم.

مرحله دوم انتخابات مجلس در استان‌ها - شیراز

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت کشور شکایاتی درباره اتهامات بدون سند که به این وزارتخانه وارد شده است اعلام خواهد کرد، گفت: ما بنا نداریم حاشیه‌سازی کنیم و صلاح هم نمی‌دانیم که شکایت کنیم.

سخنگوی وزارت کشور همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده منتخب سوم مردم اصفهان،‌ گفت: ما در این زمینه با شورای نگهبان اختلاف حقوقی داریم که این اختلافات در حال بررسی است. ما باید راهکار قانونی را در این زمینه پیدا کنیم و اکنون هم بحث‌های حقوقی را دنبال می‌کنیم و کار کارشناسی را ادامه می‌دهیم. رئیس جمهور هم در این زمینه دغدغه‌هایی دارند که برای ما قابل درک است و آن را پیگیری می‌کنیم.

امیری همچنین درباره برگزار شدن انتخابات میان دوره‌ای در اصفهان، گفت: استدلال ما این است که اگر شورای نگهبان بر ابطال آرای نفر سوم انتخابات اصفهان تأکید دارد، نفر ششم باید به مجلس برود زیرا 25 درصد آراء را کسب کرده است اما شورای نگهبان بر برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای تأکید دارد. ما استدلال خود را به آقای جنتی ارائه داده‌ایم و او هم گفته است استدلال وزارت کشور را باید در شورای نگهبان مطرح کند.

مرحله دوم انتخابات مجلس در استان‌ها - یزد

آرامش خوبی بر روند انتخابات در تمام حوزه‌ها حاکم است

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چشمگیر و پرشور است،‌ گفت: آرامش خوبی بر روند انتخابات در تمام حوزه‌ها حاکم است.

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی صبح روز جمعه در محل ستاد انتخابات کشور، افزود: قوانین انتخابات و مصوبات ستاد انتخابات و همچنین عدم تبلیغات نامزدها در تمام شعب رعایت شده است.

وی همچنین افزود: هیأت‌های اجرایی، نماینده‌های داوطلبان و بازرسان وزارت کشور در حوزه‌ها و شعب مختلف بر روند اجرای انتخابات نظارت دارند.

مقیمی درباره زمان اعلام نتایج انتخابات نیز گفت:‌ در اکثر حوزه‌ها تا ساعت 8 صبح فردا؛ شنبه نتایج اعلام می‌شود و شاید برخی حوزه‌ها باقی بماند که سعی می‌کنیم در ساعات اولیه فردا نتایج آنها را اعلام کنیم.

خرید و فروش رأی در رباط کریم شایعه است

استاندار تهران گفت: اجازه نمی‌دهیم در حوزه‌های رأی‌گیری خرید و فروش رأی انجام شود.

به گزارش ایسنا حسین هاشمی صبح امروز در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خرید و فروش رأی در رباط کریم شایعه است، ‌اظهار کرد: از دیروز کنترل کاملی بر حوزه‌های رأی‌گیری انجام شده است. در انتخابات از این قبیل حرف‌ها زیاد زده می‌شود اما باید سندی مبنی بر خرید و فروش رأی ارائه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سه حوزه دماوند و فیروزکوه، رباط کریم و بهارستان و شهریار، قدس و ملارد در استان تهران انتخابات در مرحله دوم در حال اجراست، افزود: حدود 1 میلیون و 600 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و 976 صندوق و بیش از 17هزار عوامل اجرایی برای انتخابات امروز در نظر گرفته شده است.

مرحله دوم انتخابات مجلس در استان‌ها - شیراز

هاشمی در ادامه با بیان اینکه تاکنون انتخابات با آرامش و امنیت کاملی در حال برگزاری است، تصریح کرد: مردم صبح پای صندوق‌های رأی بروند تا شعبه‌ها در بعدازظهر شلوغ نشود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: انتخابات در این حوزه‌ها تا ساعت 17 ادامه دارد و اگر احساس نیاز شد ما تقاضای تمدید زمان انتخابات را به وزارت کشور می‌دهیم و پس از موافقت وزارت کشور انتخابات در حوزه‌های باقیمانده تمدید خواهد شد.

همچنین وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مردم استان تهران همانند دور اول انتخابات حضور پرشکوهی داشته باشند و مرحله اول انتخابات را تکمیل کنند.

رحمانی‌فضلی: تاکنو&am


ویدیو مرتبط :
صندوق مکانیزه فروش شهرستان رباط کریم