سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



میگرن در خانم ها با این عوامل


2569459

خانم ها بیشترین افرادی هستند که در معرض سردرد قرار دارند و بر آمار آن ها روز به روز افزوده می شود یکی از مهمترین عوامل بروز این نوع سردرد مصرف قرص ضدبارداری است!

دکتر متعمد متخصص اعصاب گفت: متأسفانه قرص‌های هورمونی (ضدبارداری) ترکیبی همیشه با عوارض جسمی و روحی همراه بوده است، این قرص‌ها می‌توانند فرکانس حملات میگرنی را افزایش و پاسخ میگرن را به درمان‌های دارویی کاهش دهند. بنابراین با وجود نقش تشدید کننده‌ای که در حملات میگرنی دارند گزینه پیشنهادی مناسبی برای نخاع نیستند، همچنین مصرف قرص‌های ضدبارداری در برخی از مبتلایان به میگرن، عادی و پیشرفته عوارض جبران‌ناپذیری مانند انواع سکته مغزی ایجاد می‌کنند.

وی تأکید کرد: کسانی که به دیابت، فشارخون و سکته مغزی مبتلا هستند نیز مجاز به استفاده از قرص‌های ضدبارداری نیستند. همچنین در حال حاضر روش‌های جلوگیری وجود دارد که فقط از هورمون پروژسترون استفاده می‌شود و نیاز به مصرف قرص‌های ترکیبی را تا حدودی برطرف می‌کنند.

وی ادامه داد: بعضی از زنان نسبت به تغییرات هورمونی حساسیت بیشتری دارند، این تغییرات گاه در اوایل قاعدگی و گاه در انتهای روزهای قاعدگی شدت می‌گیرند نوع هورمونی که در قرص‌ها استفاده می‌شود و دوز دارو از عوامل تأثیرگذار در به وجود آمدن میگرن است.

در بعضی از زنان سردرد فقط در ابتدای شروع مصرف قرص هست و در بعضی دیگر با گذشت زمان و تداوم مصرف قرص‌ها وضع بدتر می‌شود. هر چقدر میزان استروژن در قرص کمتر به کار برود میزان سردرد نیز کاهش پیدا می‌کند. بنابراین خانم‌هایی که با مشکل سردرد در زمان مصرف قرص‌ها مواجه هستند،‌ به دنبال قرص‌هایی باشند که متناسب با بدنشان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
از عوامل پریشانی در جامعه، به ویژه خانم ها