توضیحات لاریجانی درباره‌ زمان‌بندی بررسی برنامه و بودجه در مجلس


رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به حاشیه‌هایی که در برخی از رسانه‌ها در زمینه زمان‌بندی بررسی برنامه و بودجه مطرح شده توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی گفت: از وقتی که برنامه و بودجه را تکثیر و در بین نمایندگان توزیع کردیم بر حسب این که لایحه مربوط به برنامه یا بودجه باشد نمایندگان 5 یا 10 روز فرصت دارند پیشنهاداتشان را به کمیسیون‌های تخصصی ارائه دهند. لذا ما از نمایندگان خواهش می‌کنیم که سریعا پیشنهادات خود را به کمیسیون‌های تخصصی ارائه کند.

او ادامه داد:‌ از وقتی که برنامه و بودجه به کمیسیون‌های تخصصی ابلاغ شد آنها تا 15 بهمن ماه فرصت بررسی دارند. البته کمیسیون‌های تلفیق برنامه و بودجه هم تشکیل شده منتها مطابق آیین نامه زمانی می‌تواند پیشنهادات را بررسی کند که کمیسیون‌های تخصصی نظر خود را داده باشند.

او با ابراز امیدواری از این که کمیسیون تلفیق لایحه برنامه و لایحه بودجه تا پایان سال گزارش خود را ارائه کند، گفت: رسانه‌ها به این مساله توجه کنند که مطابق آیین نامه نمایندگان برای مطالعه لایحه برنامه و بودجه وقت لازم دارند و این قابل حذف کردن نیست. یعنی اگر دولت لایحه را دیر آورده نمی‌توانیم آیین نامه را رعایت نکنیم.

وی گفت: کمیسیون‌های تلفیق برنامه و بودجه هم زمان مشخصی برای بررسی در آیین نامه دارند که این هم قابل حذف کردن نیست.

به گفته‌ رئیس مجلس، کمیسیون تلفیق می‌تواند بحث‌های کلی خود را زودتر آغاز کند ولی بر حسب این که لایحه بودجه یا لایحه برنامه است دو یا سه هفته فرصت دارند.

لاریجانی افزود: اگر این زمان بندی‌ها را در نظر بگیریم امسال ضیق وقت داریم که احتیاج به لایحه دو دوازدهم است وگرنه ما هم از خدایمان است که کمیسیون‌ها کارشان را شروع کنند و این لوایح در مجلس تصویب شود. اما طبق آیین نامه، زمان بندی‌ها طوری است که زمان کمی داریم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بررسی لایحه بودجه 94 در مجلس