علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تزریق بوتاکس وناتوانی از درک احساسات دیگران


به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل، براساس مطالعه مدرسه بین المللی مطالعات پیشرفته (SISSA) در تریست ایتالیا، فلج موقتی عضلات صورت که بر اثر تزریق بوتاکس روی می دهد می تواند بازخورد عمیق حسی انسان را مسدود کند.
این محققان می گویند، تزریق بوتاکس بر درک و برداشت انسان تاثیر می گذارد.بوتاکس سبب می شود که شخص نتواند برخی از احساساتی را که مشاهده می کند، تکرار کند؛ مسدود کردن این واکنش اغلب نامحسوس، می تواند درک این معنی احساسی را با مشکل مواجه کند.
سالهاست که مردم سراسر جهان برای زیبایی به تزریق سم بوتولین نوع A که به بوتاکس معروف است، روی آورده اند.
فقط در ایتالیا در سال 2014 حدود 250 هزار تزریق بوتاکس برای زیبایی انجام شد اما محققان اکنون هشدار می دهند که این درمان محبوب می تواند بر درک انسان تاثیر بگذارد.
محققان ایتالیایی خاطر نشان کردند، اما با فلج شدن موقتی عضلات صورت که بر اثر تزریق بوتاکس صورت می گیرد، توانایی انسان برای درک بیان احساسات دیگران از روی صورتشان آسیب می بیند.
علمی**2038**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫باید و نباید های تزریق بوتاکس‬‎