علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



جنگ لفظی ظریف و ترکی فیصل در داووس


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شرکت کنندگان در مجمع جهانی اقتصاد در داووس از جنگ لفظی «محمدجواد ظریف» و «ترکی الفیصل» در یکی از نشست ها که پشت درهای بسته برگزار شده بود خبر می دهند.

بر اساس این گزارش، گویا در نشستی که روز چهارشنبه درباره فرایند صلح سوریه در داووس برگزار شده بود ظریف و فیصل با یکدیگر به مشاجره پرداخته اند.

یکی از افراد حاضر در این جلسه که نخواست نامش فاش شود گفت: این جلسه‌ای بود که هیچ یک از طرفین به صحبت‌های طرف مقابل توجه نمی‌کرد. در جلسه مذکور «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، نیز حضور داشته است.

به نوشته رویترز، ظریف در این نشست عربستان را متهم کرده با صرف میلیون ها دلار و لابی با اعضای کنگره و مقامات مختلف آمریکا سعی کرده تا توافق هسته ای ایران را از مسیر خارج کند.

به گفته حاضران فیصل در این نشست چنان تند صحبت کرده که موجب حیرت حاضران شده است.

فیصل در این نشست مدعی شده که «بشار اسد» مردم خود را می کشد و ایران نیز با اعزام دست کم ۱۰ هزار نیرو به سوریه از وی حمایت می کند.

به نوشته رویترز، فیصل مدعی شده که فرمانده سپاه قدس ایران تهدید کرده که می تواند ۱۲۰ هزار نیرو به سوریه اعزام کند.

در این نشست علاوه بر دی میستورا، «کوفی عنان» دبیر کل سابق سازمان ملل، «عمرو موسی» دبیر کل سابق اتحادیه عرب، وزیران امور خارجه ایتالیا و اتریش و همچنین مقاماتی از ترکیه و چند کشور دیگر نیز حضور دارند.


ویدیو مرتبط :
موسسه مطالعات امریکا : حضور ظریف در برنامه داووس 2015