فعالیت بیش از 850 روحانی در ناجا


رئیس امور روحانیون عقیدتی سیاسی ناجا گفت: بیش از 850 روحانی در سطح ناجا ماموریت تبیین اخلاق اسلامی و بینش توحیدی را دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مازندران، حجت الاسلام مسعود یوسف‌پور در همایش روحانیون عقیدتی سیاسی ناجا منطقه دو کشور در ساری با بیان اینکه روحانیون منطقه دو کشور با هدف بررسی راهکارها برای افزایش نقش آفرینی روحانیت در استان‌های سمنان، مازندران، گیلان و گلستان، گرد هم آمدند، گفت: در این همایش فعالیت واحدهای عقیدتی سیاسی استان‌های منطقه دو بررسی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم ترویج ارزش‌های اسلامی، افزود: پاسخگویی به شبهات و فراهم کردن زمینه‌های تبلیغ مسائل عقیدتی در واحدهای عقیدتی سیاسی ناجا بخش دیگری از فعالیت‌های روحانیون است. بیش از 850 روحانی در سطح ناجا ماموریت تبیین اخلاق اسلامی و بینش توحیدی را دارند که از این تعداد 100 روحانی در منطقه دو ناجا مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی‌فقیه در مازندران نیز با بیان اینکه روحانیون به عنوان حاملان وحی، مروج عقاید اسلامی هستند، گفت: روحانیون عقیدتی سیاسی نقش مهمی در ترویج اخلاق و ارزش‌ها دارند.

آیت الله نورالله طبرسی گفت: روحانیون عقیدتی سیاسی نقش مهمی در ترویج اخلاق و توجه به ارزش‌ها دارند و به عنوان حاملان وحی مروج عقاید اسلامی هستند.

امام جمعه شهر ساری با اشاره به جایگاه روحانیت در تاریخ ایران، خاطرنشان کرد: امروز روحانیت در همه شئون حکومتی، نظامی، انتظامی و همچنین با مردم به عنوان یک پایگاه مردمی حضور دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران، گفت: ترویج اخلاق می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد و با عمل‌گرایی روحانیون می‌توان زمینه را برای تبلیغ بیشتر مسائل دینی فراهم کرد. انبیا الهی اجازه ندادند تا با وجود سختی‌ها، ارزش‌ها غبار بگیرد و این رمز ماندگاری آنان است.

وی به نقش روحانیت در ارشاد و هدایت‌گری جامعه اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: امروز فضا و شرایط برای حضور عملی روحانیون در تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادهای وابسته به دولت و غیردولتی مهیا است.

به گفته امام جمعه ساری، آرامش با بینش توحیدی محقق می‌شود و این بینش را روحانیت باید در آحاد مردم نهادینه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: ماموریت‌های نیروی انتظامی حساس و موارد لغزنده در حوزه‌های اخلاقی، مالی و اجتماعی زیاد است که باید مراقبت شود.

وی به ماموریت نیروی انتظامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال جاری اشاره کرد و گفت: مسئولیت امنیت انتخابات و حراست از صندوق‌های اخذ بر عهده نیروی انتظامی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فعالیت های روزانه یک روحانی در روستا