ثبت نام 227 دانشجوی کردستانی در طرح ازدواج دانشجویی


معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه کردستان گفت: امسال 227 دانشجوی کُردستانی در نوزدهمین دوره ازدواج دانشجویی با عنوان طرح "همسفر تا بهشت" ثبت نام کردند.

حجت الاسلام علی همتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، با بیان اینکه امسال 227 دانشجوی کُردستانی در نوزدهمین دوره ازدواج دانشجویی با عنوان طرح "همسفر تا بهشت" ثبت نام کردند، اظهار کرد: این آمار مربوط به زوج‌های دانشجویی است که تاریخ عقد آنها از یکم مهر ۹۳ الی ۳۰ مهر ۹۴ سال جاری بوده است.

وی افزود: از میان دانشگاه‌های استان کردستان، دانشجویان دانشگاه کردستان با 84 نفر بیشترین آمار ثبت نامی در این طرح را به خود اختصاصی داده‌اند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کردستان عنوان کرد: هدیه زوج‌های دانشجویی که در طرح "همسفر تا بهشت" شرکت می‌کنند، سفر معنوی مشهد مقدس است که از طرف مقام معظم رهبری به تمامی زوج‌های این دوره اهداء می‌شود.

وی تصریح کرد: کار اعزام زوج‌های دانشجو به مشهد مقدس طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته از دی ماه سال جاری آغاز و تا اردیبهشت ماه سال 94 ادامه خواهد داشت و انتخاب تاریخ سفر نیز توسط زوج‌های دانشجو مشخص می‌شود.

حجت الاسلام همتی ذکر کرد: ازدواج‌های دانشجویی با سادگی و استحکام شان می‌تواند تابویی که در امر ازدواج به عنوان مانع در بین جوانان مطرح می‌شود را بشکند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کردستان، ادامه داد: انتخاب باید به گونه‌ای باشد که افراد شناخت بیشتری از هم داشته و هم طراز باشند تا زندگی بادوام تری داشته باشند که این مهم در ازدواج دانشجویی میسر است.

وی شناخت زوجین از هم را یکی از عوامل موفقیت و دوام در ازدواج عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه دانشجویان در دوران تحصیل چند سال با هم در یک محیط حضور دارند فرصت کافی برای شناخت از هم را پیدا می‌کنند و همین امر موجب می‌شود دانشجویان با چشم باز و با شناخت کافی انتخاب کنند.

حجت الاسلام همتی خاطرنشان کرد: رمز بقای زندگی، درک متقابل زوجین است که دانشجویان تحصیل کرده با توجه به داشتن سطح تحصیلات عالیه همدیگر را بیشتر درک می‌کنند.

وی عنوان کرد: آمارهای طلاق نشان می‌دهد که درصد طلاق در ازدواج‌های دانشجویی پایین است به همین دلیل لازم است دانشگاه‌ها بستر و شرایط لازم برای انجام این سنت حسنه را بیش از پیش فراهم آورند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کردستان فلسفه ازدواج دانشجویی را ازدواج آسان عنوان کرد و افزود: در ازدواج دانشجویی که در آن دو زوج جوان بدون ریخت و پاش های اضافی و هزینه‌های سنگین که همان ابتدای زندگی بر دو جوان تحمیل می‌شود ساده و بی آلایش زندگی خود را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: هدف اصلی برگزاری ازدواج دانشجویی این است که زوج‌ها با شرکت در جشن‌های گروهی ساده، زندگی مشترک خود را آغاز کنند و از برگزاری جشن‌های مفصل و تجملات عروسی خودداری کنند.

حجت الاسلام همتی خاطرنشان کرد: ازدواج‌های دانشجویی باید الگو و نمادی شود برای سایر دانشجویان که ازدواج خود را اینگونه ساده و بدون تجملات برگزار کنند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کردستان در پایان یادآور شد: دانشجویانی که حاضر می‌شوند با سادگی تمام زندگی خود را آغاز کنند و خود را درگیر پیچ و خم و هزارتوی تجملات نکنند، مطمئنا با سختی‌ها راحت‌تر می‌توانند کنار آیند و اینگونه افراد بیشتر در کنار هم بودن و برای هم بودن را می‌توانند در خود بارور کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تیتراژ ثبت نام نوزدهمین دوره ازدواج دانشجویی