سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتصاب‌ها در محیط‌زیست سیاسی بود/مسئولان واقعیت‌ها درباره بنزین و ریزگردها را به مردم بگویند


علی قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: انتخاب مدیران در حوزه‌های مختلف باید بر اساس شایستگی و تخصصی باشد و مدیران در دولت فعلی به‌ویژه در حوزه محیط زیست نیز بر همین منوال انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: شاهدیم انتصاب در حوزه محیط زیست بر اساس نگاه سیاسی بوده و برهمین اساس رفتارهای تخصصی از سوی رییس این سازمان صورت نگرفت و اظهارنظرها یا تصمیمات سیاسی بوده است که این مهم باید اصلاح شود.

این کارشناس مسائل محیط زیستی تصریح کرد: باید حسن اعتماد مردم به محیط زیست برگردد و تصمیم گیری‌های جدیدی در این حوزه ایجاد شود و این مهم مستلزم داشتن صداقت مدیران محیط زیست است.

قریشی خاطرنشان کرد: مسئولان محیط زیست باید به فکر این باشند که اگر بنزین یورو 4 نیست و یا اگر نتوانستیم به تولید این محصول برسیم یا آنکه نتوانستیم ریزگردها را کنترل کنیم  آن را به صورت شفاف با مردم بیان کنند.  مدیران در دولت و سازمان محیط زیست نباید این سازمان را سیاسی یا جناحی کنند بلکه باید نگاهی فارجناحی به محیط زیست داشت؛باید اعتماد مردم در این حوزه پدید آید.

این کارشناس مسائل محیط زیست دغدغه اصلی این حوزه را توجه نداشتن به آموزش‌های زیست محیطی و اخلاق زیست محیطی عنوان کرد و گفت: اخلاق زیست محیطی به معنای این است که به کودکان آموزش داده شود تا پاکیزگی محیط پیرامونی را چگونه حفظ کنند.

قریشی تصریح کرد: متولی اصلی اخلاق زیست محیطی که مغفول مانده سازمان حفاظت از محیط دزیست است و سایر دستگاه‌ها هم می‌توانند در کنار آن به تولید محتوا بپردازند که متاسفانه در این زمینه شاهد هیچ فعالیتی نیستیم.

وی اضافه کرد: آموزش‌های زیست محیطی نیز یکی از اولویت‌هاست که سازمان حفاظت از محیط زیست باید در این خصوص نظارت کند و مسئولان اجرایی به آن اهتمام کنند تا همه افراد جامعه از این مهم بهره بگیرند و مردم از این لحاظ بهره لازم راببند.

این کارشناس مسائل محیط زیستی همچنین درباره فعالیت‌های مجلس نسبت به حوزه محیط زیست، گفت: مجلس نهم پیگیری‌های لازم را در این حوزه تا حد امکان انجام داد و مجلس اینده نیز باید این را به عنوان یکی از اولویت‌های مورد لحاظ قرار دهد؛ مجلس باید بحران زیست محیطی را مورد اهتمام قرار دهد و برای این منظور برنامه راهبردی تنظیم کند.

قریشی خاطرنشان کرد: دولت باید برنامه مشخصی در حوزه محیط زیستی را ارائه دهد و یکی از اولویت‌های زیست محیطی نیط بایدرنگاه در مسیر آموزش و فرهنگ سازی باشد.انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اعتراض به سازمان محیط زیست در زمینه ریزگردها خوزستان