سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



با حفظ ارزش‌های اسلامی، مسلمانان از همه فرقه‌ها می‌توانند با صلح زندگی کنند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در روزهای ششم، هفتم و هشتم دی ماه در سالن اجلاس سران و هتل پارسیان استقلال تهران برگزار شد. کنفرانس امسال میزبان حدود 600 میهمان مسلمان از کشورهای مختلف جهان و ایران بود. در میان مدعوین «عابد علی عابد» از سازمانی غیر دولتی به نام «سازمانی برای صلح جهانی» از کشور دانمارک به تهران آمده بود.

وی که اصالتی پاکستانی دارد در گفت‌وگو با فارس نسبت به نقش برگزاری چنین کنفرانس‌هایی برای صلح میان کشورهای اسلامی و به تبع آن در سراسر جهان، ابراز امیدواری کرد.

عابد علی گفت «هدف برگزاری چنین همایش‌هایی خیلی خوب است اما باید کارهای بسیاری بیشتری انجام بگیرد؛ باید پیگیری‌های بیشتری وجود داشته باشد.»

وی در ادامه افزود «برای اینکه نتایج بهتری عاید شود، می‌بایست پیگیری‌های بیشتری وجود داشته باشد. من به عنوان یک مسلمان به جرات می‌گویم هیچ مسلمانی وجود نخواهد داشت که نقش این کنفرانس را در ایجاد اتحاد بیشتر میان فرقه‌های مختلف اسلامی نادیده بگیرد و همه اذعان خواهند کرد که چنین کنفرانسی نقشی خوب در پیوستگی ببیشتر مسلمانان خواهد داشت.»

این مهمان از کشور دانمارک گفت «مسلمانان با اختلافاتی که میان همه هست فرقه‌ها هست به راحتی می‌توانند با حفظ ارزش‌های اسلامی در کنارهم زندگی کنند و این همان چیزیست که رئیس جمهوری ایران در آغاز کنفرانس بیان داشت و من کاملا با آن موافقم.»

عابد علی عابد بیان داشت «باید سعی کنیم پیام خود را به طرق بهتر و به روش‌های بی‌طرفانه‌تری منتقل کنیم چرا که در این صورت نتیجه بهتر خواهد شد. من فکر می‌کنم می‌توان از رسانه‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد و استفاده بیشتر از رسانه می‌تواند در انتقال پیام ما کمک کند. وقتی مردم را از ابعاد اجتماعی داخل می‌کنیم، مشارکت بهتری دارند.»

وی در ادامه پیشنهاد کرد این کنفرانس باید به زبان‌های متعددی مکتوب و منتشر شود و هرچه بیشتر در اختیار مردم قرار بگیرد تا تاثیر بهتری داشته باشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اسلام‌هراسی در غرب تاکید کرد «از سوی دیگر باید مکانیسمی را در این کنفرانس‌ها تعریف و تدوین کرد تا که اسلام هراسی را کاهش دهد. برای این امر به نظر من باید علاوه بر دانشمندان اسلامی، باید از دانشمندان غیراسلامی در دنیای غرب نیز استفاده کرد و باید سازمان‌های غیردولتی غیراسلامی بیشتری را دعوت کنیم.»

عابدعلی دلیل اسلامی‌هراسی را اینطور توصیف کرد که «در کشورهای غربی مسلمانانی حضور دارند که با تشکیل گروه‌های افراطی موجب اسلام‌هراسی یا مسلمان‌هراسی می‌شوند. باید گروه‌های بی‌طرفی وجود داشته باشند تا غربی‌ها با آنها مواجه شوند و از آن طریق اسلام را بشناسند.»

وی در ادامه تصریح داشت «تا زمانی که ما این پیام را منتقل نکنیم که دشمنی با کسی نداریم، اسلام هراسی برقرار خواهد بود. از سوی دیگر فهم عمیق و جامع از ایده‌ئولوژی اصلی اسلام ارائه نوشد، اسلام‌هراسی ادامه خواهد داشت. گروه‌های مسلمان زیادی هستند که اصول آموزه‌های صحیح اسلامی را نقض می‌کنند. بنابراین به نظر من نیاز به ارتباط بیشتر میان دانشمندان اسلامی با هم و دانشمندان اسلامی و غیراسلامی وجود دارد تا به آنها بگوییم واقعیت چیست.»

درمورد نقش این کنفرانس و مشکل‌زدایی از میان کشورهای اسلامی این فعال صلح از کشور دانمارک گفت «این کنفرانس می‌تواند تا حدی به برطرف کردن مشکلات در میان کشورهای اسلامی کمک کننده باشد اما به نظر من آنچه نیاز است مکانیسم قوی است. تنها حضور چهره‌های سیاسی و مذهبی کفایت نمی‌کند بلکه باید با دانشمندان، نویسندگان و چهره‌های دانشگاهی همکاری کنیم.»

در انتها عابد علی عابد با اشاره به پیام کنفرانس تقریب مذاهب اسلامی گفت «به نظر پیام این کنفرانس خیلی خوب و عالیست و امیدوارم با تعاملی که میان اعضا وجود خواهد داشت، این پیام به افراد دیگری نیز منتقل خواهد شد. همچنین چنین مصاحبه‌هایی می‌تواند در انتقال پیام این کنفرانس موثر باشد و با انتقال پیام این کنفرانس، افرادی آن را شنیده و خواهند دانست که ما قصد دوستی داریم و دشمنی با این جهان نداریم.»

گفت‌وگو: زهرا کریمی

انتهای پیام/م

 

http://fna.ir/1ATFP3


ویدیو مرتبط :
از مسلمانان کدام فرقه به بهشت میرود؟