سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



داوطلبان سلامت در خط مقدم ترویج خود مراقبتی قرار دارند


به گزارش ایرنا دکتر صادق حضرتی روز شنبه در همایش داوطلبان سلامت استان در سالن ولایت اردبیل افزود: طرح تحول نظام سلامت کشور بعد از ساماندهی حوزه های دارو، درمان و ارتقای کیفیت و کمیت خدمات بیمارستان های دولتی به ترویج برنامه خود مراقبتی توجه دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری در درمان، معاونت امور بهداشتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، هفت برنامه در قالب 10 طرح را برای گسترش خدمات نوین سلامت در جامعه تدوین کرده و اجرای آن آغاز شده است.
وی بیان کرد: تحقق دو مورد از برنامه های یادشده از جمله ارتقاء سواد سلامت و بهره گیری از مشارکت های بین بخشی به نقش و مشارکت مردم بستگی دارد.
وی ادامه داد: گسترش برنامه خود مراقبتی بر تلاش داوطلبان سلامت در جهت ارتقاء سواد سلامت جامعه استوار است.
حضرتی آموزش حفظ وضعیت سلامتی موجود، کنترل عوامل زمینه ساز بیماری و کنترل بیماری را از مراحل کار داوطلبان سلامت در برنامه خود مراقبتی برشمرد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: چهار هزار و 800 داوطلب سلامت در استان بدون دریافت حق الزحمه، به منظور رضای خدا و تامین سلامت جامعه تلاش می کنند و از این تعداد، هزار و 73 داوطلب در شهرستان اردبیل حضور دارند.
حضرتی اضافه کرد: باید به ازای هر 50 نفر جمعیت، یک داوطلب سلامت داشته باشیم که تلاش برای تکمیل تعداد مورد نیاز داوطلب و برنامه محور بودن فعالیت آنها ادامه دارد.
وی اظهار کرد: جامعه به سوی سالمندی حرکت می کند و در آینده، ارائه خدمات بیشتر به سالمندان را شاهد خواهیم بود و داشتن جامعه ای سالم به ارتقاء سواد سلامت بستگی دارد.
وی نقش خیرین سلامت را در تامین سلامت جامعه مهم دانست و از تامین 600 مترمربع فضای مرکز درمانی در اردبیل با کمک خیران خبر داد.
شعرخوانی، نمایش طنز، مسابقه علمی، پخش کلیپ فعالیت داوطلبان سلامت و تجلیل از داوطلبان فعال از بخش های قابل توجه این همایش بود.
14 آذرماه برابر با پنجم دسامبر به نام روز جهانی داوطلبان سلامت نامگذاری شده است و این روز در سالجاری در ایران با شعار خدمات نوین سلامت با مشارکت مردم گرامی داشته می شود.
7124/ 1257

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خط مقدم نظام سلامت