سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعدام شیخ نمر نقض آشکار اعلامیه جهانی حقوق بشر است


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، شورای بین المللی حمایت از محاکمه عادلانه در واکنش به اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی، بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

با حزن و اندوه خبر اجرای حکم اعدام 47 شهروند سعودی از جمله شیخ نمر باقر النمر را دریافت کردیم. این حکم در آغاز سال جدید میلادی که ما میخواستیم سال صلح باشد اجرا شده است، لذا با اعلام اجرای این حکم علیه فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر غافلگیر شدیم. از جامعه جهانی، دبیرکل سازمان ملل متحد، شورای امنیت، کمیساریای عالی حقوق بشر، شورای حقوق بشر، سازمان کنفرانس اسلامی و تمامی سازمانهای فعال در زمینه حقوق بشر می خواهیم که نسبت به مسئولیت تاریخی خود در جلوگیری از هدف قرار دادن امنیت و صلح بین المللی و حقوق بشر و سلامت انسانها آگاه باشند.

ما به جامعه جهانی و کشورهای عضو سازمان ملل متحد که اعلامیه جهانی حقوق بشر را امضا کرده اند یادآوری می کنیم که ماده دوم این اعلامیه صراحتا بر حق هر انسانی در برخورداری از همه حقوق و آزادی ها بدون هیچ تبعیضی تاکید کرده است. همچینن به آنها یادآوری می کنیم که ماده دوم این اعلامیه بر حق هر فردی مبنی بر برخورداری از حق زندگی، آزادی، و امنیت تاکید کرده است. بنابراین اقدام مقامات عربستان در اجرای حکم اعدام شیخ نمر نقض آشکار مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر است.

رژیم سعودی امروز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیتهای شیعی‌ عربستان و در راس آنها شیخ نمر باقر النمر به اتهام واهی اقدامات تروریستی خبر داد.

آل سعود سه مبارز شیعی دیگر به نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبد الکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است.

گروههای مختلف سیاسی، حزبی و شخصیت‌های مختلف جهان اسلام، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی را به جرم مطالبه حقوق مشروع و غصب شده مردم منطقه شرق عربستان محکوم کردند و اعتراضات به این اقدام شنیع رژیم سعودی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
استاد رحیم پور ازغدی-نقض آشکار حقوق بشر در عربستان!