هنیه: به گزینه مقاومت پایبندیم/سلاح ما فقط دشمن صهیونیستی را نشانه می‌گیرد


نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد: ما مقاومت را از شهید شیخ احمد یاسین به ارث برده‌ایم و همچنان این راه را ادامه خواهیم داد و سلاح ما تنها دشمن صهیونیستی را نشانه رفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در مراسم رونمایی از مجموعه کامل آثار شیخ احمد یاسین در غزه تصریح کرد: ما به راه مقاومت با تمامی شیوه‌های آن از جمله مقاومت مسلحانه ادامه می‌دهیم.

هنیه تاکید کرد که حماس جنبش آزادی بخش فلسطین است و هرگز در امور داخلی کشورهای عربی دخالتی نکرده است. وی همچنین گفت که حماس علاقمند به برقراری روابط دوستانه با تمامی طرف‌ها در راستای جلب حمایت از قدس و فلسطین است و همیشه بر این مسیر ثابت و استوار خواهد بود.

وی اشاره کرد که حماس مشکلی با گفتگو و رابطه با هیچ کشوری در هیچ جای دنیا ندارد و تنها دشمن آن رژیم صهیونیستی است که زبان گفتگو با این رژیم تنها سلاح است و نه زبان مذاکرات بی‌نتیجه.

نخست‌وزیر سابق دولت فلسطین در غزه با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی و عربی مایه دلخوشی و امید ملت فلسطین هستند و مساله فلسطین تنها متعلق به فلسطینیان نیست بلکه برای سراسر امت اسلامی و عربی مساله‌ای محوری و اساسی است، تصریح کرد: مهمترین تجربه‌ای که از شیخ احمد یاسین برای ما به یادگار مانده است این است که می‌توانیم دوستانمان را از دشمنانمان تشخیص دهیم و تنها دشمن ما رژیمی است که سرزمین و مقدسات فلسطین را غصب کرده است.

اسماعیل هنیه بار دیگر تاکید کرد که حماس بر حفظ امنیت ملی کشورهای عربی به ویژه مصر اصرار دارد و امیدوار است تنش و درگیری‌های داخلی در کشورهای عربی هرچه سریع‌تر متوقف شود.

از سوی دیگر، هنیه اظهار داشت: کسی نمی‌تواند جای خالی شیخ یاسین را پر کند اما ما همچنان به راه و روش او وفادار خواهیم ماند و راه مقاومت را ادامه خواهیم داد. هنیه تاکید کرد: شیخ یاسین همیشه در میان ما زنده خواهد ماند و نسل‌های آینده فلسطین راه او را ادامه خواهند داد.

شیخ احمد یاسین، بنیانگذار جنبش مقاومت اسلامی حماس بامداد 22 مارس 2004 زمانی که قصد خروج از مسجد مجتمع اسلامی در شهر غزه پس از اقامه نماز صبح را داشت، توسط یک جنگنده دشمن صهیونیستی همراه با چند تن از همراهانش به شهادت رسید.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نظر امام خامنه ای راجع به گزینه های روی میز دشمن