سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شورای امنیت: طرف های یمنی از مواضع شان كوتاه بیایند


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت در بیانیه ای كه با اجماع 15عضو این شورا منتشر شد، از ادامه آتش بس و مذاكرات صلح یمن در كویت استقبال كرد.
آتش بس یمن از 11 آوریل (23فروردین) و مذاكرات میان طرف های یمنی نیز از پنج شنبه گذشته (2 اردیبهشت) در كویت آغاز شد.
در این بیانیه آمده است كه شورای امنیت بار دیگر از همه طرف ها می خواهد در مذاكرات به شكل سازنده و بدون هیچ پیش شرط و با حسن نیت حضور یابند.
این بیانیه همچنین بر حل و فصل سیاسی بحران یمن تأكید كرده و یادآور شده است كه نبود یك راهكار سیاسی، اوضاع انسانی در این كشور را بدتر خواهد كرد.
شورای امنیت همچنین از طرف های درگیر خواسته است اقدامات لازم و نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از هرگونه آسیب به شهروندان و مراكز غیر نظامی انجام دهند و تلاش كنند كمك های انسانی بدون هیچ مانع و هرچه سریع تر به دست نیازمندان برسد.
اعضای شورای امنیت همچنین «نگرانی عمیق خود را نسبت به افزایش حملات تروریستی» القاعده و داعش در یمن ابراز داشته اند.
بیانیه شورای امنیت در حالی منتشر شده كه «اسماعیل ولد الشیخ احمد» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه همزمان با ادامه مذاكرات كویت كه با نظارت این سازمان ادامه دارد، نسبت به بهبود وضع آتش بس و تثبیت آن ابراز خرسندی كرد.
این بیانیه همچنین در حالی صادر شده است كه وی از وجود اختلافات شدید میان هیأت اعزامی دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری و مورد حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان و نیز هیأت انصارالله و هیأت علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق بر سر مسائل مختلف به ویژه آتش بس خبر داد.
مذاكراتی كه پنج شبنه گذشته پس از یك تأخیر سه روزه آغاز شد، تاكنون به هیچ پیشرفت جدی منجر نشده و طرفین در باره تثبیت آتش بسی كه از 11 آوریل (23 فروردین) آغاز و در مواردی نقض شده است، گفت و گو می كنند.
عربستان و همپیمانانش از فروردین سال قبل به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن و بازگرداندن آن به قدرت حمله های هوایی و حصر همه جانبه یمن را آغاز كردند.
تاكنون هزاران غیرنظامی یمنی در نتیجه این مداخله نظامی كشته و صدها هزار نفر آواره شده اند.
عبدالملك المخلافی وزیر خارجه دولت مستعفی یمن انصارالله را متهم كرده كه از گفت وگو درباره مسائل كلیدی امتناع می كند؛ این در حالی است كه انصارالله اعلام كرده است كه بدون توقف حمله های هوایی عربستان، آتش بس معنی نخواهد داشت.
دو طرف همچنین بر سر نحوه پرداختن به موضوع های مهم گفت وگو اختلاف نظر دارند. نمایندگان منصور هادی خواستار خروج انصارالله از شهرهای مهم از جمله صنعا (پایتخت) هستند اما انصارالله معتقد است كه روند سیاسی و استقرار دولت وحدت ملی موضوعی مهم تر است و باید در اولویت قرار گیرد.
دور جدید گفت وگوهای صلح یمن پنجشنبه گذشته و پس از ورود نمایندگان انصارالله و علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن در كویت آغاز شد.
مذاكرات قبلی در دسامبر (آذر/دی) گذشته در ژنو بدون نتیجه پایان یافت.
شبد**1480**1504

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
یورش نیروهای یمنی به مواضع نظامی سعودی