سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نکاتی در مورد زندگی


کلید درک این که چه چیزی در زندگی مان در حال روی دادن است، تشخیص احساس مان است. اگر احساس اضطراب داشته باشیم، یا ناراضی و ناراحت باشیم، یعنی بدن مان سعی دارد به ما بگوید زمان تجربه ای جدید فرا رسیده است.

۱- بیشتر روزها تمایلی برای رفتن به سرکارتان ندارید

بیشتر روزها و هفته های ما در محل کارمان سپری می شود، این که بیشتر صبح ها اشتیاقی برای بیدار شدن و رفتن به محل کارتان ندارید یا از پایان یافتن تعطیلات آخر هفته غمگین می شوید، یعنی مشکلی وجود دارد. کمی وقت بگذارید و ببینید چه چیزی در روزها و کارتان وجود دارد که شما را بی میل کرده و برای تغییر این وضعیت برنامه ای در نظر بگیرید.

۲- در گذشته سیر می کنید یا رویای آینده را در سر دارید

سیر کردن در اوقات خوش چه در گذشته و چه در آینده، می تواند نشان دهنده این باشد که سعی دارید از زمان حال فرار کنید. رویاپردازی برای زندگی بهتر در آینده و تخیل آن غیرعادی نیست و می تواند خوب هم باشد اما اگر برای فراموش کردن حال و فرار از مشکلات کنونی باشد علامت خوبی نیست.

۳- دوروبری های تان مدام به شما می گویند که آرام باشید

اگر دوستان و آشنایان تان مرتبا از شما می خواهند که آرام باشید، علامت این است که باید بررسی کنید پشت این پیام چیست. ” تو نیاز به استراحت داری”، در دنیای امروز، عبارت عامیانه ای برای ” ولش کن” و ” اینقدر گلایه نکن” است. بنابراین وقتی مکررا این را می شنوید، یعنی داریم به چیزی حساسیت بیش از حد نشان می دهیم و خودمان را درگیرش کرده ایم که باید رهایش کنیم.

۴- به موفقیت های دیگران حسادت می کنید

حسادت، علامت نارضایتی از زندگی خودمان است و ربطی به اعمال و رفتار دیگران ندارد. وقتی احساس کنید در زندگی تان پیشرفتی ندارید و کاری نمی توانید بکنید، به سختی می توانید از موفقیت دیگران احساس شادی کنید. یعنی زمان آن است که از خودتان بپرسید این حسادت چه می خواهد به ما بگوید.

۵- با احساس خستگی از خواب بیدار می شوید

بیدار شدن با احساس خستگی نشان دهنده ناخشنودی است و لزوما به کار و حرفه مربوط نمی شود بلکه به طور کلی به زندگی بر می گردد. اگر نگران و مضطرب و غمگین باشیم به سختی می توانیم به آرامش برسیم و استراحت کنیم. وقتی پیوسته احساس خستگی و بی انرژی بودن داریم، می تواند بیانگر جدال و کشمکش در زندگی باشد. همچنین یعنی خسته از جنگ و جدالیم و حاضریم شکست را بپذیریم. به جای تسلیم شدن، ببینید چه کار می توانید بکنید تا به روال عادی زندگی تان برگردید. هدف از زندگی شاد بودن است و کسی که شاد است خسته نیست.

۶- دستپاچه و بی تحمل هستید

احساس این که حتما باید کاری انجام بدهید یا جایی بروید، علامت روشنی از این است که خلاقیت تان سرکوب نشده است، و چیزی نباید تغییر کند. عدم توانایی برای راضی بودن و رکود می تواند نشان دهنده این باشد که شما باید کار دیگری بکنید و توانایی تان در چیزی دیگر است. اگر دستپاچه هستید، خودتان باید تشخیص دهید که بدن تان چه دارد به شما می گوید.

۷- شایعه پراکنی می کنید

شایعه سازی، راهی برای انحراف از کاری است که ما باید در زندگی مان برای کس دیگری انجام دهیم. وقتی خودتان را در حال خبرچینی یا شایعه پراکنی دیدید، مهم است که از خودتان بپرسید از چه چیزی در زندگی اجتناب می کنید و سپس درک کنید که روبرو شدن با آن بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

۸- انگار همه سعی دارند آزارتان دهند

زندگی کردن با این شعار که “خودت را برای چیزهای کوچک و بی اهمیت ناراحت نکن”، می تواند بیانگر غم و اندوه زیاد و منفی گرایی باشد. ایراد گرفتن و بهانه جویی و مدام مشغول پیدا کردن عیب و ایرادها بودن در رفتارهای دیگران نشان می دهد که مشکل پنهانی وجود دارد. این حالت یعنی در زندگی کنونی تان راضی و شاد نیستید.

۹- مدام نفوس بد می زنید

انتظار روی دادن حادثه بد را کشیدن در نهایت هم باعث روی دادن چیز بدی خواهد شد. دست از نگرانی بردارید و خرافات را کنار بگذارید، شروع کنید به تمرکز روی کاری که الان دارید انجامش می دهید.

۱۰- همیشه فکر می کنید« بیشتر از این ها هم می تواند باشد»

تصور این که باید جلوتر بروید یا چیزهای بیشتر و بزرگ تری هم وجود دارند، یعنی فرصت های جدیدی در شرف وقوع اند. نسبت به چیزهایی که شور و هیجان و خلاقیت تان را برانگیخته می کنند، دید باز داشته باشید و دنبال شان کنید. هدف و مقصد، چیزی خواهد بود که به آن نیاز دارید.

تصمیم گرفتن برای ایجاد تغییرات می تواند فوری باشد اما خود تغییر همیشه هم سریع رخ نمی دهد. اجازه ندهید این فاصله، متوقف تان نماید و جلوی حرکت تان به جلو را بگیرد. حتی کوچک ترین قدم ها می توانند در کاستن از احساسات منفی و حفظ انگیزه برای تغییر مفید باشند.

مهم این است که همین حالا کاری بکنید، زیرا تنها گزینه های شما، پذیرفتن تغییر یا پذیرفتن همین وضعیتی است که دارید.به هر صورت، باید به احساس مان توجه کنیم و بیشتر کاری را انجام دهیم و جوری حرکت کنیم که به ما احساس خوب و خوشایند بدهد.

میهن فال

مطالب مرتبط :

سهم شما از زندگی چیست؟

راه های ساده برای زندگی شادتر!

موثرترین راههای خوب زندگی کردن

اضطراب شدید خود را چگونه درمان کنیم?


ویدیو مرتبط :
نکاتی برای تعادل کار و زندگی