ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



محرومیت مادام العمر در انتظار اولین تقلب فنی در دوچرخه سواری


محرومیت مادام العمر در انتظار اولین تقلب فنی در دوچرخه سواریایرنا/ روزنامه بلژیکی ات نیوزبلاد گزارش داد که اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری بدنبال اعمال مجازات سنگین برای تقلب فنی یک رکابزن بلژیکی در رقابتهای قهرمانی سایکلوکراس 2016 است.
بازرسان اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری (یو سی آی) در دوچرخه فمکه فان دن درایشه در رقابتهای قهرمانی جهان در ماه ژانویه یک موتور مخفی پیدا کردند. او قرار است هفته آینده در سوئیس در جلسه کمیسیون انضباطی یو سی آی حاضر شود.
براساس گزارش نیوزبلاد، درصورتی که توصیه یو سی آی اجرا شود، این ورزشکار زن 19 ساله احتمالا تا پایان عمر محروم و مبلغ 50 هزار یورو جریمه می شود.
وکلای درایشه که به دنبال اعتراض به مدت محرومیت پیشنهادی هستند اعلام کردند که این اولین تخلف این رکابزن است.
با این حال احتمالا برخورد اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری با اولین نمونه دوپینگ مکانیکی درسی برای سایرین خواهد شد.
بازرسان یو سی آی در رقابتهای سایکلوکراس بلژیک یک موتور الکتریکی مخفی را در دوچرخه ای که قرار بود درایشه از آن استفاده کند، پیدا کردند. اما او و خانواده اش مدعی شدند این دوچرخه به یک دوست تعلق دارد و به طور اتفاقی در میان دوچرخه های مسابقه قرار داده شده است. نیکو فان میولدر رکابزن سابق بلژیک گفت که این دوچرخه به او تعلق دارد.
یو سی آی بعد از این ماجرا بازرسی در تمام مسابقات را تشدید کرد و تجهیزات جدیدی را برای کشف موتور در دوچرخه ها به کار گرفت.
یو سی آی در بیانیه ای اعلام کرد که این نهاد زمان و هزینه قابل توجهی را در این زمینه سرمایه گذاری کرده است و آزمایش روشهای جدید برای تشخیص این نوع دوپینگ، بخشی از تعهد آن برای تضمین آزمایشها است.
براین اساس، اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری به آزمایش شمار قابل توجهی از دوچرخه ها در تمام رشته ها به صورت از قبل اعلام نشده ادامه می دهد.

کانال تلگرامی «کانال ورزش» را دنبال کنید telegram.me/canalevarzesh

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
گریه های امیر علی اکبری پس از محرومیت مادام العمر