سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دولت روحانی حق غنی سازی را رسمیت داد/ عدم هماهنگی دولت با مقامات بلند مرتبه نادرست است


به گزارش روز یکشنبه ایرنا، علاءالدین بروجردی در گفت و گویی افزود: برخی می گویند اگر برجام درست اجرا شود و آژانس فعالیت هسته ای ایران را تایید کند، فعالیت هسته ای بعد از 10 سال عادی می شود اما دولت تاکید دارد که در حال حاضر نیز شرایط ایران عادی است.
وی به آخرین گزارش یوکیا آمانو درباره فعالیت هسته ای ایران در شورای حکام آژانس بین المللی اشاره کرد و گفت: بر اساس این گزارش و به گفته دبیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای محدودیت های ایران برای بهره مندی از دانش و فن آوری های این نهاد بین المللی عملا لغو شد و به نوعی روند عادی شدن فعالیت هسته ای ایران کلید خورد.
بروجردی ادامه داد: روند عادی شدن فعالیت هسته ای ایران طولانی و مرحله به مرحله است و بر اساس شرایط درج شده در برجام صورت می گیرد پس به نوعی ایران با عادی شدن فعالیت هسته ای فاصله دارد.
وی گفت: تا شرایط عادی شدن ایران نمی تواند فعالیتی خارج از موارد ذکر شده در برجام داشته باشد و در یک پروسه زمانی مشخص به سمت عادی شدن کامل پیش خواهیم رفت.
عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام افزود: بر اساس آنچه که در برجام آمده است در محدودیت های هسته ای ایران در موارد مختلف در بازه های زمانی 8 سال، 10 سال و در برخی موارد بیش از 10 سال برطرف می شود و ایران به شرایط عادی دست پیدا می کند.
بروجردی در باره این موضوع که حق غنی سازی ایران در دولت روحانی به اثبات رسیده یا دولت و تیم مذاکره کننده از آنجایی که ایران عضویت NPT را دارد کار مهمی انجام داده است، اظهار داشت: نباید موضوعات را با یکدیگر مقایسه کرد چرا که این دو مقوله از یکدیگر متفاوت است.
وی ادامه داد: اینکه برخی دوستان می گویند ایران به دلیل پذیرش عهدنامهNPT حق غنی سازی را دارد، حرف درستی است و باید بگویم که این عضویت قبل از انقلاب انجام شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی آن را تایید کرد.
بروجردی یادآور شد: اما اینکه این حق را دیگر نهادهای بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل به رسمیت بشمارند و برای آن تصمیم بگیرند مقوله ای جداست. در واقع این حق با وجود عضویت ایران در NPT محقق نشده بود که پس از توافق با گروه 1+5 و برجام محقق شد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: منتقدان دولت روحانی همچنین تاکید می کنند که این دولت برای حفظ و تثبیت خود دست به هرکاری زد که توافق هسته ای به نتیجه برسد. آنها تا آنجا پیش رفتند که می گویند مقامات بلند مرتبه کشور نیز از جزییات برجام اطلاعی ندارد. با این حساب این گروه بر این باروند که دولت در سطحی بسیار بالا تخلف کرده است.
بروجردی یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی تصمیمات با انسجام، مشورت، چارچوب مبنایی قانونی و مصوبات شورای عالی امنیت ملی گرفته می شود. این طور نیست که هر کسی حتی رئیس جمهور هر تصمیمی که می خواهد بگیرد.
وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی همه چیز در چارچوب تصمیم گیری ساختاری به پیش می رود و هیچ اقدامی بدون روند قانون خود نمی تواند به سرانجام برسد. اگر در جریان برجام گفته شد که برخی رویکردی اتخاذ کردند و یا تصمیماتی گرفته شده اما در نهایت دیدیم که در زمان تایید نهایی همان خطوط قرمز تعیین شده لحاظ شد. بنابراین عدم هماهنگی بین تصمیمات دولت با مقامات بلند مرتبه نادرست است.
سیام**1058**1429

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
محسن رضایی: پیش بینی نادرست احمدی نژاد از قیمت نفت نتیجه عدم استفاده از نخبگان در دولت است!