سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فساد مهمترین عامل تزلزل جامعه است/دولت و حزب حاکم در چین مبارزه با فساد را یکی از اهداف خود قرار داده‌اند


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، قائم مقام وزیر نظارت خلق چین و معاون سازمان ملی پیشگیری از فساد در نشست خبری مشترک خود با رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چندی پیش رسانه‌های چین از کشف 7 کامیون اسکناس از منزل یک ژنرال خبر دادند، سرنوشت این ژنرال چه شد؟ که وی در پاسخ گفت: در توجه به اینکه ایشان از لحاظ قانون اصلی حزب مرتکب فساد شده بود اما در مورد تعداد کامیون‌های اسکناس به نظرم اجحاف شده است.

وی افزود: مطابق قانون اموالی که تشخیص داده شد از راه فساد به دست آمده ضبط شد.

این فرد تصریح کرد: کشور ما در راه مبارزه با فساد از قانون جامعی برخوردار است و در مقابله با موارد این چنینی پاسخ درستی می‌دهد البته در مورد این فرد باید بگویم که در زمان تحقیقات مطلع شدیم سرطان دارد که در حین بازرسی‌ها فوت کرد.

قائم مقام وزیر نظارت خلق چین درخصوص کاهش فساد در کشور خود گفت: دولت و حزب حاکم در چین مبارزه با فساد را یکی از اهداف خود قرار داده‌اند چرا که مبارزه با فساد یکی از از راه‌های پیشرفت جامعه است.

وی افزود: همانطور که گفتم، فساد مهمترین عامل تزلزل جامعه است و اگر کسی اختلاسی انجام دهد با جواب کوبنده از سوی دولت چین مواجه خواهد شد.

معاون سازمان ملی پیشگیری از فساد تصریح کرد: آماری که برای مبارزه با فساد داشتیم بیش از 150 مورد بوده که تا حد معاونان وزیر هم مورد بازرسی قرار داده‌ایم، خوشبختانه میزان فساد در کشور چین رو به کاهش است و دولت مورد حمایت و تشویق مردم قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از فساد در چین کاهش یافته، گفت: می‌شود گفت کارهای مبارزه با فساد در چین در همه سطوح انجام می‌شود و ما جایی را نداریم که مورد غفلت باشد و حتی با خیلی از ماموران متخلف نیز برخورد کرده‌ایم.

وی افزود: واقعاً اینکه بگویم چند درصد کاهش داشته، خیلی سخت است اما می‌توانم بگویم که ما 100 درصد به موارد فساد رسیدگی می‌کنیم.

قائم مقام وزیر نظارت خلق چین در پاسخ به این سوال که دولتمردان لخت در دولت چین چه تعداد هستند و چه اقداماتی در مورد آنها انجام داده‌اید، گفت: ما معمولاً از کسانی که خانواده خود را به کشور دیگری فرستاده‌اند می‌خواهیم آنها را باز گردانند و یا اگر مستعمره هستند از پست خود استعفا دهند اما در صورتی که فساد انجام و فرد به کشور دیگر متواری شود پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار می‌دهیم و حداکثر تلاش لازم برای بازگرداندن فرد مجرم به کشور انجام می‌شود.

وی در خصوص 5 جرم نخست کشور چین گفت: در تمام کشورها، جرم‌های مالی و فسادها تقریباً به یک شکل است و تفاوتی با سایر کشورها ندارد که بخواهیم به عنوان 5 جرم نخست آن را عنوان کنیم.

یکی از خبرنگاران گفت: در حال حاضر در ایران فردی به نام بابک زنجانی دادگاهی شده و بخشی از اتهاماتش به خرید و فروش نفت در چین مربوط می‌شود، آیا این فرد در کشور شما پرونده‌ای دارد؟ که وی در پاسخ گفت: اگر شخص مذکور خلافی را در چین انجام داده باشد که مغایر با قانون چین باشد، حتماً برخورد می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مبارزه با فساد، اولویت دولت اعتدال