سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



همه باید برای وحدت میان ادیان الهی تلاش کنیم/ انتقاد از اعدام شیخ نمر به جرم توحید و حق‌گویی


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی در همایش همدلی پیروان ادیان توحیدی که عصر امروز در کتابخانه ملی برگزار شد ضمن تبریک  تقارن ولادت پیامبر اکرم و میلاد حضرت مسیح گفت: اگر جه این دو تقارن با یکدیگر اتفاقی بود اما تقارن مبارکی است و این پیام را با خود دارد که پیم همه پیامبران وحدت، توحید و همدلی است.

وی با اشاره به جمله‌ای از امام خمینی بنیان‌گذار کبیر انقلاب مبنی بر اینکه ایران مال همه است و توحید مذهب همه ما است و ما ملت واحده هستیم، خاطر نشان کرد: امام خمینی چه زیبا سخن گفتند که اگر همه پیامبران در یک زمان مبعوث می‌شدند این کلمه نیز با هم اختلاف نداشتند و ما باید بدانیم که هیچکس ایرانی‌تر از بقیه نیست و هیچکس حق ندارد بگوید من ایرانی‌تر از بقیه هستم و این عامل پیوند جامعه ایرانی است.

یونسی ادامه داد: گاهی در یک مقطع انتخاباتی عده‌ای گفتند که ایران مال ایرانیان است اما رقیبان آنان را متهم کردند که چرا این حرف را زدند در حالی که باید بدانیم ایران مال همه است و توحید مذهب همه ما است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و قومیت‌های دینی با بیان اینکه توحید کلمه مشترک میان ادیان الهی است تصریح کرد: ایران زمین سابقه شرکت ندارد و از زمانی که ایران ایران شد با توحید و دین همراه بوده است.

یونسی با بیان اینکه ما ملت واحده‌ای هستیم تصریح کرد: اساس یگانگی ایرانی بودن موحد بودن آنان است و اعتقاد به دین الهی که باید با وحدت و انسجام این نعمت الهی را ارج نموده و تلاش دشمنان را در جهت تفرقه خنثی سازیم.

وی ادامه داد: جهان سلطه اسرائیل و وهابیت تلاش می‌کنند بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند، گروه‌های افراطی ایجاد شده که هر روز دست به فجایع می‌زنند.

یونسی خاطر نشان کرد: فاجعه‌ای که چند روز پیش در عربستان اتفاق افتاد و شیخ نمر به جرم توحید و حق‌گویی اعدام شد در حالی که یک عالم چیزی جز بیان حقیقت ندارد و برخی تلاش می‌کنند اختلافات را به داخل بکشانند و تفرقه ایجاد کنند که همه باید به این امر توجه کنند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و قومیت‌های دینی با بیان اینکه در سایه وحدت می‌‌توانیم به پیروزی برسیم تصریح کرد: ملت ایران در بهترین وضعیت به سر می‌برد و ما نباید اجازه دهیم تفرقه ایجاد شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/FF0ZAK


ویدیو مرتبط :
عربستانِ پس از اعدام شیخ نمر