سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندار حلبچه از چند مرکز تولیدی و آموزشی در سنندج بازدید کرد


به گزارش خبرنگار ایرنا در این بازدید که حسین فیروزی معاون استاندار کردستان وی را همراهی کرد ابتدا کشتارگاه صنعتی دام سنندج مورد بازدید این هیات قرار گرفت و از بخش های مختلف کشتارگاه و روند کشتار دام و بسته بندی گوشت بازدید کردند.
استاندار حلبچه از کشتارگاه صنعتی دام سنندج به عنوان طرحی بزرگ و بسیار مهم و موثر نام برد و گفت: حلبچه نیز نیاز به چنین مرکزی دارد و ما راهکارهای همکاری در زمینه کشتار دام و یا تامین گوشت را بررسی و نتایج آن را به مسوولان استان کردستان اعلام می کنیم.
عبدالله حسینی قائم مقام کشتارگاه صنعتی دام سنندج هم در این بازدید با اشاره به اینکه این کشتارگاه از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان راه اندازی و فعالیت آن از دی ماه سال 89 آغاز شده است گفت: اکنون به صورت میانگین در این کشتارگاه 50راس دام سنگین و 130راس دام سبک معادل حدود 12تن گوشت تولید و جهت مصرف مردم شهرستان های سنندج و دهگلان عرضه می شود.
بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید ورمقانی سنندج دیگر برنامه روز یکشنبه استاندار حلبچه و هیات همراه بود که این هیات از کارگاه های مختلف این مرکز از جمله برق خودرو، مکانیک و چوب تراشی دیدن کردند و از نزدیک با توانمندی های این مرکز آشنا شدند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان نیز در این بازدید با بیان اینکه این اداره کل در قالب تفاهم نامه های دو جانبه آموزش مربیان اقلیم کردستان عراق را در دست اجرا دارد گفت: آمادگی هرگونه همکاری با استان حلبچه را در زمینه آموزش مربیان داریم.
سید جمیل احمدی با اشاره به اینکه سیاست فنی و حرفه ای دیپلماسی مهارت است و مسوولیت میز مهارت کشورهای عراق و کویت و اقلیم کردستان عراق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به استان کردستان سپرده شده است افزود: اکنون با دانشگاه سلیمانیه تفاهم نامه همکاری داریم و می توانیم نیازهای آموزشی استان حلبچه را نیز در حوزه آموزش فنی و حرفه ای تامین نماییم.
او اظهار کرد: تاکنون دو گروه از مربیان استان سلیمانیه را در پنج رشته فنی و حرفه ای که مورد درخواست و نیاز آنها بود آموزش دادیم.
استاندار حلبچه و هیات همراه در ادامه همچنین از کارگاه درب و پنجره آریا در سنندج نیز بازدید کرد و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان کردستان توانمندی های زیادی بخصوص در بخش نیروی انسانی دارد گفت: استان حلبچه در راه رسیده به توسعه نیاز مبرم به نیروی انسانی ماهر و متخصص و دانش و تکنولوژی روز دارد و در این دو بخش از مسوولان استان کردستان درخواست همکاری داریم.
عبدالله محمد عبدالوهاب از استقبال گرم مسوولان استان کردستان به ویژه استاندار قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود با اجرایی شدن تفاهم نامه های منعقده مابین استان های حلبچه و کردستان بتوانیم در جهت تسریع در توسعه استان تازه تاسیس حلبچه تلاش کنیم.
صمدی مدیر تولید کارگاه تولید درب و پنجره اریا نیز با بیان اینکه این کارگاه در دو بخش تولید پروفیل و شیشه فعالیت می کند گفت: ظرفیت اسمی بخش پروفیل روزانه 24تن است که اکنون این میزان تولید به حدود 10 تن کاهش یافته و همچنین ظرفیت اسمی تولید شیشه نیز 400 متر مربع است که اکنون 100مترمربع تولید می شود.
او اظهار کرد: اکنون 150نفر در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند.
سفر استاندار حلبچه و هیات همراه فردا سه شنبه بعد از برگزاری نشست خبری مشترک با حضور استانداران حلبچه و کردستان به پایان می رسد.ک/3
3033/1904

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازدید استاندار اردبیل از مرکز