سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پشت پرده‌ شعار ضد مقاومت در «منطقه سبز» بغداد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز شنبه (1 می)، جماعت کثیری از طرفداران مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، با تجمع در پشت منطقه سبز بغداد خواستار اصلاحات و ایجاد کابینه کاملا تکنوکرات شدند که این تجمع سپس به شکست دیوار امنیتی و ورود به منطقه سبز و سپس ورود به پارلمان منجر شد.

اما اتفاق عجیب و ناگواری که در پی تجمع در پارلمان و میدان رژه منطقه سبز افتاد، شعارهایی بود که در آن میان، عده‌ای در میان جمعیت علیه مقاومت سر دادند و پلاکاردهایی را بالای سر بردند که بهانه‌ای برای سوء استفاده رسانه‌های جریان سعودی و موج سواری بر این اتفاقات شد.

اما پس از این اتفاقات و سر دادن شعارهایی علیه مقاومت، بتدریج شیعیان عراقی، اقدام به افشاگری علیه ماهیت شعاردهندگان کردند.

«محمد مهدی البیاتی» از رهبران سازمان بدر عراق در صفحه فیس بوک خود نوشته است: شعارهای برخی تظاهرات کننده‌ها، با هزینه بعثی‌ها و سعودی‌ها سر داده می‌شد.

او می‌افزاید: نمی‌توان شعار انسان‌های با شرف را که مرگ بر آمریکا و اسرائیل است، علیه ایران به کار برد.

البیاتی ادامه می‌دهد: ما با چشمان خود حمایت ایران در جنگ با داعش را دیده‌ایم و این همان نکته اصلی است.

او خطاب به شعاردهندگان نوشت: شما باید متوجه توطئه و هر جریانی که شما را وارد این بازی کثیف کرده است بشوید.

از سوی دیگر، یکی دیگر از کاربران عراقی به نام «علی العراقی» با اشاره به بنر همراه با شعاردهندگان که عبارت «منصوره یا بغداد» بر روی آن نوشته شده است، می‌نویسد: این بنر و این شعارها، نشان از هویت بعثی‌ کثیف شعار دهندگان دارد؛ چرا که عبارت «منصوره یا بغداد» شعار بعثی‌ها در یکی از آهنگ‌های مشهورشان در زمان جنگ با ایران بود.

علاوه بر این یک مقام آگاه عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بغداد اعلام کرده است، عاملی که در روز ورود برخی جریان‌ها به منطقه سبز بغداد و میدان رژه تشویق به دادن شعارهای ضد مقاومت می‌کرد، شناسایی شده است.

به گقته این مقام عراقی که خواسته است تا نامش فاش نشود، این فرد با نام اختصاری «ع -د» از عناصر بعثی فعال در دوره رژیم صدام بوده که بتازگی از مصر به عراق باز گشته و به عنوان عامل نفوذی در بین جریان های معترض در بغداد به تحریک معترضان و سردادن شعار علیه جریان مقاومت و ایران در بین آن‌ها پرداخته است.

انتهای پیام/ص


ویدیو مرتبط :
‫پشت پرده ضد ایرانی و ضد اسلامی انگری برد‬‎