سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تلاش کارتربرای الحاق عراق به ائتلاف عربستان


به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایندگان و سیاسیون و رسانه های این کشور به طور جد با این ائتلاف جدید نظامی که بر آن رنگ اسلامی زده شده و خود 'اشتون کارتر' وزیر دفاع آمریکا از آن به عنوان 'ائتلاف سنی' یاد کرده، مخالفت کرده اند و در همین راستا معتقدند که برغم فشارهای واشنگتن، بغداد هرگز به این ائتلاف تنش زای مبتنی بر نگرش های فرقه ای در منطقه نخواهد پیوست.
عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان ملی عراق با اشاره به اینکه هدف سفر کارتر تشویق بغداد برای پیوستن به ائتلاف جدید سعودی است تاکید کرد که عربستان سعودی هرچند بسیاری از کشورها را با پول خریده است اما این کشور همچنان عامل اصلی افراط گرایی در منطقه به شمار می رود.
'اسکندر وتوت' به خبرگزاری 'اسکای پرس' عراق گفته است که عراق یک کشور متحد و یکپارچه است و هرگز به این ائتلاف مبتنی بر فرقه گرایی که هدف اش تجزیه فرقه ای عراق است، نخواهد پیوست.
خبرگزاری رویترز امروز با اعلام خبر ورود بدون اطلاع قبلی اشتون کارتر به عراق نوشته است که وزیر دفاع امریکا در بدو ورود با جمعی از فرماندهان نظامی امریکا در عراق پیرامون راهکارهای جنگ با تروریسم بحث و تبادل نظر کرده است.
این درحالیست که 'سعد الحدیثی' سخنگوی دولت عراق در اظهاراتی به خبرگزاری 'الانباء العراقیه' گفته است که بغداد هنوز تصور روشنی در خصوص ائتلاف جدید نظامی به رهبری عربستان سعودی ندارد و برهمین اساس نمی تواند فعلا نسبت به آن موضع گیری کند.
اما کارشناس برجسته مسائل راهبردی و نظامی در عراق دریادداشتی در صحفه شخصی خود تاکید کرده است که عراق هرگز به ائتلاف جدید به رهبری عربستان سعودی نخواهد پیوست زیرا معتقد است تروریسمی که این روزها در اراضی اش با آن می جنگد منبع و سرچشمه آن از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان و قطر است.
'وفیق السامرایی' از ائتلاف جدید به رهبری عربستان سعودی به عنوان خطری برای منطقه که ممکن است جنگی خونبار در خاورمیانه را به دنبال داشته باشد، یاد کرده و افزوده است که عراق به عنوان کشوری که عملا با تروریسم می جنگند فقط در صورتی به این ائتلاف خواهد پیوست که خودش رهبری آن را برعهده گیرد و مقر فرماندهی مشترک آن در بغداد باشد.
هنوز منابع خبری غربی در خصوص احتمال دیدار اشتون کارتر با نخست وزیر و مقامات بلندپایه عراق خبری منتشر نکرده اند اما موضع کارتر که از ائتلاف سعودی به عنوان ائتلاف سنی علیه تروریسم یاد کرده بود با واکنش منفی در عراق مواجه شده و ائتلاف جدید را مبتنی بر گرایش های فرقه گرایانه و تشدید تنش های مذهبی در منطقه می دانند.
این سیاسیون و صاحب نظران سیاسی معتقدند که حمایت آمریکا از ائتلاف فرقه گرایانه عربستان سعودی، گواه دیگری بر آن است که ائتلاف جدید بخشی از سیاست های تجزیه طلبانه آمریکا در منطقه را آشکار کرده است.
خاورم *1*353*1770**1566

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
صحنه هایی از جنایت جدید ائتلاف عربستان در یمن