سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



کودکان کار نهال آرزوها را کاشتند


سلامت نیوز: هزار کودک کار خیابان، نهال آرزوهایشان را در بوستان جنگلی سرخه‌حصار کاشتند، با دلی پرامید و چشمانی که همچنان لبخند داشتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هشمهری، كودكان كار نهال‌‌های آرزویشان را با دست‌های خودشان كاشتند؛ همان دست‌هایی كه گل و فال و پول رد و بدل می‌كند و گاهی اسپنددان درهوا می‌چرخاند. همان دست‌هایی كه شبیه سنشان نیستند. آفتاب روزهای داغ و سوز شب‌های سرد چه بازی‌هایی كه با دست‌های كوچكشان نكرده. دختران و پسران كار هر نهال را با نام خودشان و برای شهرشان و با یك آرزو كاشتند. آرزوهای بزرگ و كوچك نوشته بر كاغذی بر نهال‌ها آویخته شد به امید روزی كه برآورده شود. گل‌نساء كلاس دوم است، با فاطمه 6ساله نهال كوچك را در خاك گذاشتند. فاطمه نگهش داشت و گل نساء بیل‌سنگین باغبانی را كه نتوانست بلندش كند روی خاك‌ها هل داد تا گودال پر شود. هر دو خوشحال بودند و بی‌صدا می‌خندیدند. آب پاش بزرگ را آرام آرام پای درختشان كشاندند و آب دادند به نهال تازه‌شان. گل نساء آرزویش را روی كاغذ می‌نویسد‌. پدر و مادرم سالم باشند و مردم همیشه لبخند بزنند. فاطمه هم آرزوهایش را در گوش گل‌نساء آرام زمزمه می‌كند تا برایش روی كاغذ بیاورد، «كاش مادرم زودتر خوب بشه، قند داره.»

« سال گذشته تلاش كردیم به همت خیرین بیشتر آرزوها را برآورده كنیم. كودكی آرزوی درمان كمردرد مادرش را داشت و یكی دیگر تنها آرزویش داشتن 3جوجه بلدرچین بود. » فرزاد هوشیار پارسیان، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان این مطلب ادامه می‌دهد: تلاش كرده‌ایم در هر فصل یك دورهمی با جمعی از 3هزار كودك كار خیابان شناسایی شده كه تحت نظارت مراكز پرتو به تحصیل و دریافت خدمات آموزشی و مشاوره و مهارتی مشغولند، داشته باشیم و این آخرین برنامه سال 94بود. وی با اشاره به اینكه این اقدامات زیست و اخلاق شهروندی را تقویت می‌كند، از مردم می‌خواهد اگر نگران كودكان كار هستند كمكی به آنها نكنند چراكه این كودكان بیشترین ضربه و آسیب را از استثمار بدسرپرستانشان می‌گیرند. كمك شهروندان به كودكان متكدی و شبه‌متكدی موجب استثمار بیشتر آنها می‌‌شود. كمك‌ها باید هدایت‌شده و از طریق خیرین و مراكز پرتو به آنها برسد. آرزوهایشان آنقدرها بزرگ و دست‌نیافتنی نیست فقط شاید كمی رنگ و بویش متفاوت باشد. مروه و خاتمه و گلزاد وامیرعلی و میثم هم نهال‌هایشان را در دل خاك گذاشتند هر كدام با یك آرزو حتی داشتن یك ماشین كنترلی و یكی‌شان در آرزوی رهاشدن برادرش از حبس است، آرزوهایشان برآورده می‌شود؟

بچه‌ها نمی‌خواهند عالم را بگیرند

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران و پژمان پشمچی‌زاده معاون شهرسازی شهرداری بچه‌ها را در كاشت نهال همراهی می‌كنند. مسجدجامعی می‌گوید آرزوهایشان بزرگ نیست. این بچه‌ها نمی‌خواهند عالم را بگیرند. می‌توان این آرزوها را برآورده كرد.

عضوشورای شهر معتقد است كه برای كمك به این كودكان باید اقدامی ملی انجام داد و موانع موجود بر سر راه این اقدام را كنار زد. حمایت از سازمان‌های مردم نهاد فعال دراین حوزه و اعتماد و اطمینان به آنها یكی از بهترین راه‌ها دراین زمینه است. عضو شورای شهر معتقد است:‌ وقتی در شورای شهر بحث این كودكان و آسیب‌ها را مطرح كردیم خیلی‌ها گفتند این سیاه‌نمایی است اما اقدام اجتماعی نیازمند مشاركت و همدلی است تا به نتیجه برسد.


ویدیو مرتبط :
نهال گردو چندلر,نهال گردو پیوندی,نهال گردو ژنوتیپ برتر