علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تغییرات قیمت پاییزی محصولات کشاورزی/ کاهش دستمزد کارگران روزمزد


به گزارش خبرنگار مهر، مرکز آمار ایران تغییرات قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در پاییز ۱۳۹۴ را اعلام کرد. بر پایه این گزارش، قیمت برخی اقلام در دوره مورد بررسی کاهش و برخی نیز افزایش داشته است.

غلات- ذرات دانه ای

قیمت فروش یک کیلوگرم ذرت دانه ای در پاییز سال ۱۳۹۴ در کل کشور ۹۲۴۲.۸ریال بوده است. قیمت فروش این محصول در پاییز سال ۹۴ نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ به میران ۸.۲ درصد افزایش داشته است.

برنج

در فصل پایز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم برنج در کل کشور به ۷۰۰۶۹.۴ ریال بوده است. قیمت فروش برنج ۱۵.۳ درصد نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ کاهش داشت.

شلتوک

در پاییز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم شلتوک در کل کشور ۲۳۷۸۶.۴ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ۹۳، کاهشی برابر با ۱.۷ درصد داشته است.

حبوبات- لوبیا قرمز

قیمت فروش یک کیلوگرم لوبیا قرمز در پاییز سال ۱۳۹۴ در کل کشور ۳۷۵۱۲.۹ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول در پاییز سال ۹۴ نسبت به فصل مشابه سال ۹۳، معادل ۱۰ درصد افزایش داشته است

لوبیا چیتی

در پاییز ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم لوبیا چیتی در کل کشور به رقم ۴۶۴۸۰.۳ ریال رسید. قیمت فروش این محصول نسبت به پاییز سال ۹۳ معادل ۲۳.۷ درصد افزایش داشته است.

دانه‌های روغنی- کنجد

در پاییز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم کنجد در کل کشور ۵۷۸۰۶.۶ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول در پاییز ۱۳۹۴ نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ معادل ۵.۳ درصد کاهش داشته است.

زیتون

در پاییز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم زیتون در کل کشور ۴۳۳۹۸.۸ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول در پاییز ۱۳۹۴ نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ معادل ۸.۳ درصد کاهش داشته است.  

محصولات لیفی- پنبه (وش)

در پاییز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم پنبه (وش) در کل کشور ۲۴۵۰۳.۱ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول در پاییز ۱۳۹۴ نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ معادل ۹.۸ درصد افزایش داشته است.

محصولات جالیزی- هندوانه

در پاییز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم هندوانه در کل کشور ۳۱۱۰.۱ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول نسبت به فصل مشابه سال ۹۳، کاهشی برابر ۱۲.۸ درصد داشته است.

خربزه

در فصل مورد بررسی قیمت فروش یک کیلوگرم خربزه در کل کشور ۴۱۴۱.۴ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول در پاییز سال ۹۴ نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ کاهشی معادل ۳۷.۲ درصد داشته است.

خیار

در پاییز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم خیار در کل کشور ۱۳۲۰۰.۳ ریال بوده است. قیمت فروش خیار نسبت به فصل پاییز سال ۹۳ با افزایشی معادل ۲۲.۵ درصد مواجه بوده است.

سبزیجات- سیب زمینی

در پاییز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم سیب زمینی در کل کشور ۴۱۰۶.۸ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول در پاییز سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۹۳ معادل ۵۰.۷ درصد کاهش داشته است.

گوجه فرنگی

در پاییر سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم گوجه فرنگی در کل کشور ۷۰۰۱.۱ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول در پاییز سال ۱۳۹۴ نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ معادل ۱۳.۱ درصد افزایش داشته است.

بادمجان

در پاییز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم بادمجان در کل کشور ۸۲۲۶.۹ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول نسبت به پاییز سال ۹۳ معادل ۲۳.۶ درصد افزایش داشته است.

پیاز

در فصل مورد بررسی قیمت فروش یک کیلوگرم پیاز در کل کشور ۶۳۵۴.۸ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول در پاییز ۱۳۹۴ نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ معادل ۱۲.۳ درصد افزایش داشته است.

محصولات علوفه‌ای- یونجه

در فصل پاییز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم یونجه در کل کشور ۸۷۲۵.۵ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول نسبت به پاییز سال ۹۳ معادل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

ذرت علوفه‌ای

در پاییز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم ذرت علوفه ای در کل کشور ۱۳۲۴.۸ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول در پاییز ۱۳۹۴ نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ معادل ۲۵.۲ درصد کاهش داشته است.

میوه‌های هسته‌دار- انار

در پاییز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم انار در کل کشور ۱۵۴۸۶.۱ ریال بوده است. قیمت فروش انار نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ با افزایشی معادل با ۴.۳ درصد مواجه بوده است.

میوه‌های دانه‌دار- سیب درختی

قیمت فروش یک کیلوگرم سیب درختی در پاییز سال ۱۳۹۴ در کل کشور ۱۰۳۳۰.۷ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول در پاییز سال ۱۳۹۴ نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ معادل ۲۷.۱ درصد کاهش داشته است.

انگور

در پاییز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم انگور در کل کشور ۱۵۶۵۳.۴ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول نسبت به پاییز سال ۹۳ معادل ۴۰.۷ درصد افزایش داشته است.

مرکبات- پرتقال

در پاییز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم پرتقال در کل کشور ۱۴۳۶۸.۵ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول در پاییز ۱۳۹۴ نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ معادل ۱۴.۳ درصد افزایش داشته است.

نارنگی

در پاییز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم نارنگی در کل کشور ۱۰۲۴۱.۲ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول در پاییز ۱۳۹۴ نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ معادل ۲۱.۵ درصد کاهش داشته است.

دام- گوسفند و بره زنده پرواری

در فصل مورد بررسی قیمت فروش یک کیلوگرم گوسفند و بره به صورت زنده در کل کشور ۱۱۰۶۳۰.۶ ریال بوده است. قیمت فروش آن در فصل پاییز سال ۱۳۹۴ نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ به میزان ۷.۳ درصد افزایش داشته است.

گاو کمتر از دو سال پرواری

در پاییز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم گاو کمتر از دو سال پرواری به صورت زنده در کل کشور ۱۱۶۰۳۹.۹ ریال بوده است. قیمت فروش این محصول نسبت به پاییز سال ۹۳ معادل ۹.۵ درصد افزایش داشته است.

فرآورده‌های دامی- شیر گوسفند (چرخ نکرده)

در پاییز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم شیر گوسفند به صورت چرخ نکرده در کل کشور ۲۳۹۱۲.۶ ریال بوده است که نسبت به سال ۹۳ با افزایشی برابر ۳۳.۸ درصد رو به رو بوده است.

شیر گاو (چرخ نکرده)

در پاییز سال ۱۳۹۴ قیمت فروش یک کیلوگرم شیر گاو در کل کشور ۱۱۷۲۹.۵ ریال بوده است که نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ افزایشی برابر ۳.۵ درصد داشته است.

شخم زمین زراعی آبی با تراکتور

در پاییز سال ۱۳۹۴ هزینه یک بار شخم یک هکتار زمین زراعی آبی با تراکتور در کل کشور ۱۲۷۱۹۳۹.۸ ریال بوده است. هزینه انجام این خدمت نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ معادل ۱۳.۶ درصد افزایش داشته است.

شخم زمین زراعی دیم با تراکتور

در فصل مورد بررسی هزینه یک بار شخم یک هکتار زمین زراعی دیم با تراکتور در کل کشور ۹۵۶۸۳۵.۶ ریال بوده است. هزینه انجام این خدمت نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ معادل ۱۴.۷ درصد افزایش داشته است.

دیسک زمین آبی با تراکتور

در پاییز سال ۱۳۹۴ هزینه یک بار دیسک یک هکتار زمین زراعی آبی با تراکتور در کل کشور ۵۸۸۰۲۶.۹ ریال بوده است. هزینه انجام این خدمت نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ معادل ۱۳.۹ درصد افزایش داشته است.

دیسک زمین دیم با تراکتور

در فصل مورد بررسی هزینه یک بار دیسک یک هکتار زمین زراعی دیم با تراکتور در کل کشور ۵۱۰۸۴۴.۴ ریال بوده است. هزینه انجام این خدمت نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ معادل ۷.۴ درصد افزایش داشته است.

کارگر میوه چین (مرد)

در پاییز سال ۱۳۹۴ دستمزد روزانه یک نفر کارگر میوه چین مرد در کل کشور ۴۸۷۰۰۵.۸ ریال بوده است. سطح این دستمزد نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ معادل ۰.۳ درصد کاهش داشته است.

کارگر میوه چین (زن)

در فصل مورد بررسی دستمزد روزانه یک نفر کارگر میوه چین زن در کل کشور ۳۲۹۹۵۵.۵ ریال بوده است. سطح این دستمزد نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ معادل ۵.۸ درصد کاهش داشته است.

دروگر غلات (مرد)

در پاییز سال ۱۳۹۴ دستمزد روزانه یک نفر کارگر دروگر غلات مرد در کل کشور ۵۰۷۰۱۹.۸ ریال بوده است. سطح این دستمزد نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ معادل ۶ درصد افزایش داشته است.

کارگر وجین کار و تنک کار (مرد)

در پاییز سال ۱۳۹۴ دستمزد روزانه یک نفر کارگر وجین کار و تنک کار مرد در کل کشور ۴۸۴۸۰۸.۴ ریال بوده است. سطح این دستمزد نسبت به فصل مشابه سال ۹۳ معادل ۰.۶ درصد افزایش داشته است.

کارگر وجین کار و تنک کار (زن)

در فصل مورد بررسی دستمزد روزانه یک نفر کارگر وجین کار و تنک کار زن در کل کشور ۲۱۷۳۲۴.۵ ریال بوده است. سطح این دستمزد نسبت به فصل پاییز سال ۹۳ معادل ۳۸.۱ درصد کاهش داشته است.


ویدیو مرتبط :
تنظیم بازار محصولات کشاورزی و نحوه قیمت گذاری آن ها