ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



روزی که جباری به قلعه‌نویی گفت: برو بابا!


روزی که جباری به قلعه‌نویی گفت: برو بابا!جام نیوز/ تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 10 بهمن اختصاص دارد.
در تقویم فوتبالی امروز، به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ ده بهمن (30 ژانویه) اختصاص دارد.
**جباری به قلعه نویی: برو بابا!
10 بهمن 1390 دیدار برگشت تیم‌های تراکتور سازی و استقلال که با پیروزی 2 بر صفر شاگردان مظلومی برابر قلعه نویی همراه بود، به جنجال کشیده شد.
این مسابقه که در تبریز برگزار شد با قضاوت بحث برانگیز و پر اشتباه محسن ترکی همراه بود.
اما جنجال این مسابقه از بین دو نیمه آغاز شد. زمانی که سوت پایان نیمه اول زده شد و دو تیم در حال رفتن به رختکن بودند که امیر قلعه نویی، سرمربی تراکتور سازی که از پنالتی و اخراج احسان حاج صفی در اواخر نیمه اول که ترکی به اشتباه اعلام کرد عصبانی بود، درتونل منتهی به رختکن به دستیاران خود با صدای بلند گفت که چه فایده دارد ما خودمان را به آب و آتش می‌زنیم درحالی که قرار است تحت هر شرایطی نتیجه به سود استقلال رقم بخورد، بعد از این حذف قلعه نویی، مجتبی جباری هافبک استقلال که صدای وی را شنیده بود رو به قلعه نویی کرد و گفت: "حرف نزن بابا!" پس از این جمله جباری، قلعه نویی جواب وی را داد و باعث ایجاد درگیری لفظی بین این دو نفر شد.
در پایان تیم استقلال با اشتباهات فاحش محسن ترکی و اعلام 2 پنالتی اشتباه به سود این تیم، 2 بر صفر تراکتور سازی را شکست داد و هواداران تراکتور سازی با پرتاب صندلی و برف از داور و تیم مهمان، پذیرایی کردند.
**تساوی ایران و کاستاریکا
10بهمن 1386، تیم‌های ملی ایران و کارستاریکا در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند. این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار شد و دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.
**رکورد شکنی اتوئو در جام ملت‌های آفریقا
30ژانویه 2008، ساموئل اتوئو در جریان پیروزی کامرون برابر سودان در جام ملتهای آفریقا، 2 گل به ثمر رساند و بهترین گل زن تمام ادوار این رقابت ها شد.
این مهاجم کامرونی که تازه از یک مصدومیت طولانی بهبود یافته بود، در اولین مسابقه تیمشان در این تورنمنت هر 2 گل کامرون برابر مصر را به ثمر رساند. سپس در بازی برابر زامبیا یکی از پنج گل تیمش را وارد دروازه زامبیا کرد، با این گل او در تمام ادوار جام ملتهای آفریقا 14 گله شد و با رکورد لورن پاکو که اهل کشور ساحل عاجل بود و رکورد دار گلزنی در این رقابتها محسوب می‌شد برابری کرد.
اما در 30 ژانویه، کامرون در آخرین بازی مرحله گروهی خود، برابر سودان قرار گرفت و اتوئو، 2 گل در جریان پیروزی سه بر صفر تیمش به ثمر رساند و به تیم‌های رکورددار گلزنی در جام ملتهای آفریقا شد.
البته اتوئو در جام ملتهای آن سال دیگر نتوانست گلزنی کند و کامرون در فینال از مصر شکست خورد و نایب قهرمان شد.
البته اتوئو در جام ملتهای آفریقا 2010 ،2 گل دیگر به ثمر رساند و اکنون با 18 گل، بهترین گلزن تاریخ جام ملتهای آفریقا محسوب می‌شود.
**طوفان توپچی‌ها در 10 دقیقه
30 ژانویه 2012 تیم‌های آرسنال و استون ویلا در جام حذفی انگلیس به مصاف هم رفتند که آرسنال موفق شد، بازی 2 بر صفر باخته را 3 بر 2 پیروز شود.
تیم آرسنال که سه بازی آخر خود را در رقابت‌های مختلف باخته بود دراین بازی خیلی زود از استون ویلا 2 گل دریافت کرد و به نظر می‌رسید که شکستی دیگر برای شاگردان آرسن ونگر در راه است. اما آرسنال نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و ابتدا فن پرسی در دقیقه 54 از روی نقطه گل اول آرسنال را به ثمر رساند. 2 دقیقه بعد ولکات کار را به تساوی کشاند و سپس در دقیقه 61، فن پرسی دوباره از روی نقطه پنالتی گل سوم آرسنال را به ثمر رساند تا این تیم با پیروزی در این دیدار به مرحله بعد جام حذفی صعود کند.
**تعلیق فوتبال توگو بعد از حمله تروریستی
30ژانویه 2010 کنفدراسیون فوتبال آفریقا، تیم ملی فوتبال توگو را به دلیل انصراف از جام ملتهای آفریقا، محروم و جریمه کرد. پیش از شروع جام ملتهای آفریقای 2010، کاروان تیم ملی توگو که با اتوبوس به سمت کشور آنگولا (میزبان مسابقات) در حال حرکت بود، مورد هجوم افراد مسلح قرار گرفت که در نتیجه این حمله تروریستی، 3 نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند. پس از آن توگو از جام ملت‌های آفریقا کناره گیری کرد و به کشورش بازگشت.
سپس کنفدراسیون فوتبال آفریقا در 30 ژانویه به دلیل این کناره گیری، تیم ملی توگو را 50 هزار دلار جریمه کرد و از حضور در 2 جام ملتهای بعدی محروم کرد. البته پس از اعتراض فدراسیون توگو به این تصمیم محرومیت آنها بخشیده شد.
**تولد آردا توران
30 ژانویه 1987، هافبک تیم بارسلونا در ترکیه متولد شد. آردا توران فوتبال خود را از سال 2004 و در تیم گالاتاسرای آغاز کرد و پس از هفت سال حضور در این باشگاه به اتلتیکو مادرید پیوست. درخشش او اتلتیکو باعث شد تا مشتریان زیادی پیدا کن و در ابتدای این فصل، به بارسلونا نقل مکان کرد.
امشب در دیدار اتلتیکو مادرید و بارسلونا آردا توران در شب تولدش برابر تیم سابق خود قرار می‌گیرد.
**تولد برباتف
30 ژانویه 1981، دیمیتار برباتف، مهاجم سابق منچستر یونایتد در بلغارستان متولد شد. وی سابقه بازی در تیم‌های لورکوزن، فولام، موناکو را دارد و 4 سال نیز عضو منچستر یونایتد بود.
وی هم اکنون در تیم پائوک یونان بازی می‌کند.
**تولد پیتر کراوچ
30 ژانویه 1981 پیتر کراوچ، مهاجم انگلیسی و سابق لیورپول متولد شد. وی در تیم‌های زیادی در فوتبال انگلیس بازی کرده است که مهمترین آنها لیورپول بود که 3 سال عضو این تیم بود. وی از سال 2011 در تیم استوک سیتی بازی می‌کند.

عضو کانال ورزش شوید



منبع: جام نیوز


ویدیو مرتبط :
گل جباری به قلعه نویی