ای رشته ی چادرت مرا دستاویز/ بسته ویژه «آخرین خبر» به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز بزرگداشت مادر


ای رشته ی چادرت مرا دستاویز/ بسته ویژه «آخرین خبر» به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز بزرگداشت مادرآخرین خبر/ ای رشته ی چادرت مرا دستاویز دامن مکش از کرم زدستم، زهرا(س)

فاطمه(س) به دنیا آمد تا نور باشد به جای ظلمت، فاطمه آمد تا خوبی ها دو چندان شود، فاطمه(س) آمد تا مادر پدرش باشد، فاطمه(س) آمد تا همسر علی(ع) باشد، فاطمه(س) آمد تا مادر حسن(ع) و حسین(ع) و زینب(س) باشد تا مادر ولایت باشد، فاطمه(س) آمد تا خوبی رواج پیدا کند، فاطمه(س) آمد تا ما مادری به مهربانی او داشته باشیم.
فاطمه(س) به دنیا آمد تا دنیا بهتر شود


سال پنجم بعثت، موقع وضع حمل، خدیجه فرستاد پی چند تا از زن‌های قریش اما، هیچ‌کدام حاضر نشدند بیایند. پیغام داده بودند:”آن روز که به تو گفتیم با محمد ازدواج نکن، برای حالا بود.”
خدیجه از درد به خود می‌پیچید که چند تا زن وارد اتاق شدند. نشستند اطراف رخت‌خواب. چهار زن گندم‌گون، بلندبالا و باوقار. خدیجه بهت‌زده نگاه می‌کرد، یکی از آن‌ها گفت:” نترس! ما از طرف خدا برای کمک به تو آمده‌ایم من ساره، همسر ابراهیم هستم، آن یکی آسیه، دختر مزاحم، است. سمت راستی، مریم دختر عمران و مادر عیسی است. نفر چهارم کلثم، خواهر موسی است.”
کمک کردند فاطمه به دنیا آمد، با آب کوثر او را غسل دادند. نوزاد به حرف آمد:” أشهد آن لااله‌الا‌الله و أن أبی رسول‌الله سید‌الانبیاء و أن بعلی سید الاوصیاء و ولدی ساده الاسباط.”
به همه‌ی زنان بهشتی سلام کرد، هر کس را با اسمش.
***
صدتا شتر سیاه آبی‌چشم که یارشان پارچه‌های کتانی اعلای مصری باشد با ده‌هزار دینار طلا، مهر فاطمه می‌کنم، او را به من بدهید. عبدالرحمن‌بن‌عوف می‌گفت. پیامبر ناراحت شد، رو کرد به او گفت:” فاطمه هنوز کوچک است. تازه انتخاب همسر او با خداست.”
همان جوابی بود که به ابوبکر، عثمان و عمر هم داده بود.
***************************
مسجد جای نشستن نداشت، پر شده بود از زن و مرد. قرار بود عقد پسرعمو و دخترعمو خوانده شود. عقد علی‌بن‌ابی‌طالب و فاطمه دختر محمدرسول‌خدا. همهمه‌ای بود. پیامبر شروع کرد به صحبت. همه ساکت شدند.
قبل از خواندن خطبه گفت:” این افتخار فقط مال فاطمه است که صیغه‌ی عقدش را جبرئیل پیشاپیش خوانده. روبه‌روی صف ملائکه توی آسمان چهارم.”
***************************
اول ازدواجشان بود. دونفری آمدند پیش رسول‌خدا، کارهای خانه‌شان را قسمت کنند. کارهای توی خانه شد مال فاطمه و کارهای بیرون مال شوهرش.
فاطمه گفت:” خدا می‌داند چه‌قدر من از این تقسیم خوش‌حالم.”
***************************
پدرش را صدا می‌زد:” رسول‌الله.” آیه نازل شده بود که رسول‌خدا را مثل وقتی که یکدیگر را صدا می‌زنید، خطاب نکنید. سه‌بار که این‌طور صدا زد، پیامبر ناراحت شد. گفت:” فاطمه جان! این آیه درباره‌ی تو و خانواده‌ تو و نسلت نیست. تو از منی و من از تو. دل من زنده می‌شود از این که تو بگویی یا ابت. خدا هم خوش‌حال می‌شود.”
دعاهای روزانه حضرت زهرا(س)حضرت فاطمه(س) برای همه روزهای هفته دعایی دارند، ما دعای امروز یعنی چهارشنبه حضرت را به شما تقدیم می کنیم:
دعای روز چهارشنبه
حفاظت و سترقالَتْ فاطِمَةُ(س) فی دُعائِها یَوْمَ الْاَرْبَعاءِ:
«اَللّهُمَّ احْرُسْنا بِعَیْنِکَ الّتی لاتَنامُ وَ رُکْنِکَ الَّذی لایُرامُ وَ بِاَسْمائِکَ الْعِظامِ، وَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ احْفَظْ عَلَیْنا ما لَوْ حَفِظَهُ غَیْرُکَ ضاعَ
وَ اسْتُرْ عَلَیْنا ما لَوْ سَتَرَهُ غَیْرُکَ شاعَ. وَ اجْعَلْ کُلَّ ذلِکَ لَنا مِطْواعاً اِنَّکَ سَمیعُ الدُّعاءِ قَریبٌ مُجیبٌ»|1
ترجمه
خدایا! تو ما را در حراست و حفظ خودت قرار بده، با آن چشمی که نمیخوابد و با آن نیرویی که مغلوب نمیشود و با آن اسماء و نام‌های بزرگی که تو داری ما را حفظ و حراست کن. خدایا! بر محمّد وآلش درود فرست.
خدایا! تو برای ما حفظ و نگهداری کن. آنچه را که اگر غیر تو بخواهد حفاظتش کند، ضایع شود. و بپوشان بر ما، آنچه را که اگر غیر تو بخواهد بپوشاند، آشکار شود. خدایا از این حفظ و ستر خود برای ما وسیله‌ای در راه اطاعت خودت قرار بده. که تو خواستهها را می‌شنوی و نزدیک هستی و جوابگو.
روز بزرگداشت مقام مادر
وقتی اسم مادر را می شنوی یاد چه چیزهایی می افتی؟ یاد خوبی، مهربانی، خستگی، تلاش، نگرانی، بزرگی، شادابی، حمایت، ایثار، صبر، زیبایی؟ لابد همه این ها به ذهنت آمده. حالا که این طور است، سعی کن امسال روز مادر را جور دیگری برگزار کنی، سعی کن امسال هر هدیه ای که برای مادرت تهیه کردی، وقت تقدیم کردنش به مادرت بهترین و زیباترین خصوصیت مادرت که به ذهنت می رسد را به او بگویی و به خاطر آن وجود مهربانش جور دیگری از او تشکر کنی. شاید خودش نداند که چقدر مهربان است، چه دست های گرمی دارد، چه نگاه نافذی دارد، چقدر حرف هایش آرامش بخش است، چقدر نوازشش دلگرم کننده است، چقدر زیباییش امید بخش است. امسال به مادرت بهترین خصوصیتش را یادآوری کن و برای همه مادران گذشته فاتحه ای بخوان و نثار روح بزرگشان کن.   روز مــــــــــــــــــــادرتــــــــــــــــــان مبــــــــــــــارک
امسال نوروز و میلاد صدیقه فاطمه(س) شروع سال پربرکتی را نوید می دهد. امسال هم سال مان فاطمی است. تحریریه آخـــــــــرین خــــــــــــــبر این میـــــلاد پربرکت و روز مـــــــــــــادر را به شما تبریـــــــک می گوید. باشد که زیر سایه فاطمه زهرا(س) سال خوبی داشته باشید.
 این عید به نور زهـــــــــــرا زیبــــاست روزی تمام ســـــال من با زهـــــراست
با بردن نام فـــــاطمه فهمیدم سالی که نکــــــــوست از بهـــــــارش پیداست




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) ، روز مادر و روز زن مبارک