فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سایت‌های حاوی دانلود بازی ضد ایرانی «انقلاب 1979» فیلتر می‌شوند


به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حسن كریمی قدوسی درباره بازی ضد ایرانی انقلاب 1979 اظهار داشت: از چند روز گذشته بصورت ویژه با همكاری ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز برای این بازی در تهران و شهرستان‌ها عملیات جمع‌آوری را شروع كرده‌ایم و تا جایی كه ممكن است بازی را از بازار جمع‌آوری خواهیم كرد.
وی با اشاره به عملكرد بنیاد درمورد بازی‌هایی از این دست گفت: نوید خوانساری سازنده این بازی یك ایرانی است كه اوایل انقلاب به آمریكا رفته ‌است. وی در یكی دو بازی معروف دنیا هم نقش كلیدی داشته است. بازی‌هایی كه عموما از نظر محتوایی در كشور ما مورد قبول نبوده است و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هیچ وقت به آن‌ها مجوز نداده و در صدر بازی‌های جمع‌آوری شده قرار دارد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره شكست این بازی در دنیا یادآور شد: سازنده این بازی از دو سه سال قبل شروع به ساخت كرده و برنامه بسیار بزرگتری داشته ‌است. تلاش زیادی هم كرده است تا از بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی، سایت كیك استارتر و ... اعتبار بگیرد اما وقتی در جذب اعتبار شكست خورد، بازی را كوچكتر ساخته است. طبیعتا ناشر بزرگی هم ندارد و استقبالی هم از آن نشده‌ است.
به گفته وی، براساس اعلام سایت متاكریتیك كه مرجع امتیازات بازی‌هاست تنها چهار رسانه نه چندان معتبر دنیا، بازی را بررسی كرده‌اند. چون هم به لحاظ كیفی خوب نبوده و هم مورد استقبال قرار نگرفته است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ضمن ابراز تاسف از اقدام سودجویانی كه با اهداف سوء، اقدام به توزیع بازی‌های ضد ایرانی مانند انقلاب 1979 می‌كنند ادامه داد: از چند روز گذشته با همكاری ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای بصورت ویژه برای این بازی در تهران و شهرستان‌ها با همكاری ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامی، عملیات جمع‌آوری را شروع كرده‌ایم و تا جایی كه ممكن است بازی را جمع‌آوری خواهیم كرد.
وی همچنین درباره واكنش بنیاد در مورد مقابله با توزیع دیجیتال این بازی افزود: برای سایت‌ های توزیع‌كننده بصورت خاص در تعاملی كه با كمیته تعیین مصادیق مجرمانه داشتیم قرار شد با همت بسیار بیشتر و به‌سرعت لینك‌هایی كه متاسفانه برای دانلود گذاشته شده است را برای فیلتر شدن به كمیته بدهیم.
كریمی قدوسی همچنین افزود: این بازی چه از نظر واقعیت‌های تاریخی و چه ساخت بازی یك روایت بسیار نازل و سطح پایین است. اگرچه ظاهرا درباره یك مقطع تاریخی است اما واقعیت این است كه درباره تاریخ، درس اشتباه می‌دهد. هر ایرانی كه این بازی را ببیند به سرعت متوجه می‌شود كه تصورات و تخیلات غرض‌ورزانه فردی است كه مدت‌ها خارج از ایران بوده و خاطره‌ای دارد و با قصدی خاص به روایت آن‌ها پرداخته است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ضمن هشدار دادن به خانواده‌ها درباره تاثیرات منفی این بازی گفت: بازی‌های تحریف آمیز و دروغی از این دست می‌تواند ذهن جوانان و نوجوانان را نسبت به كشورشان آلوده كند و با القاء حس ناامیدی و از بین بردن حس میهن‌دوستی آن‌ها به روح این گروه از مخاطبان آسیب برساند.
فراهنگ**9246**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازی انقلاب ایران با نام 1979...!