همه چیز در مورد زمان دقیق و نحوه برگزاری انتخابات فیفا


امروز عصر بعد از ماه‌ها انتظار، تکلیف صندلی ریاست فیفا مشخص خواهد شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از NBC، انتخابات فدراسیون بین‌المللی فو‌تبا‌ل (فیفا) امشب (جمعه) در مقر فیفا در زوریخ برگزار می‌شود و جانشین سپ بلاتر به مدت چهار سال آینده مشخص خواهد شد.

زمان

انتخابات فیفا ساعت 17 در زوریخ آغاز می‌شود. این انتخابات به مدت چهار ساعت به طول خواهد انجامید و در این مدت، نامزدهای فیفا به سخنرانی و تشریح برنامه‌هایشان خواهند پرداخت و اعضای فدراسیون جهانی نیز هر یک برای رای دادن اقدام خواهند کرد.

نحوه رای گیری

فیفا 209 عضو دارد که غیر از اندونزی و کویت که از طرف فیفا محروم هستند، بقیه اعضا باید در انتخابات شرکت کنند و شخص مورد نظر خود را انتخاب کنند. اعضای فدراسیون جهانی، به ترتیب حروف الفبا روی سن خواهند آمد و در جعبه‌های رای گیری محرمانه، رای های خود را به صندوق می‌اندازند.

اگر یک نامزد بیش از دو سوم آرا را به خود اختصاص دهد، برنده انتخابات خواهد شد و به ‌این‌ ترتیب برای برنده شدن 138 رای کافی خواهد بود. در غیر این صورت، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد که در دور دوم نیز هر کدام از نامزدها که بیشترین رای را بیاورد، رییس بین‌المللی فدراسیون فو‌تبا‌ل (فیفا) خواهد شد.

نامزدهای ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل (فیفا) به ترتیب جیانی اینفانتینو، شیخ احمد بن سلمان، ژروم شامپاین، توکیو سکسول و شاهزاده علی بن حسین خواهند بود.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
نحوه برگزاری انتخابات